زمان مطالعه: 1 دقیقه

هکر 13 ساله در کرج میلیاردر شد/ او  ۲۳۴ هزار حساب بانکی را خالی کرده بود

فرمانده انتظامی البرز گفت: نوجوانی که با استفاده از ربات‌های تلگرامی اقدام به کلاهبرداری اینترنتی از ۲۳۴ هزار حساب بانکی کرده بود،‏ دستگیر شد‎.
29 آبان 1401
شناسه : 91994
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/91994
337+
بالا
فرمانده انتظامی البرز گفت: نوجوانی که با استفاده از ربات‌های تلگرامی اقدام به کلاهبرداری اینترنتی از ۲۳۴ هزار حساب بانکی کرده بود،‏ دستگیر شد‎.

حادثه 24 -  فرمانده انتظامی البرز گفت: نوجوانی که با استفاده از ربات‌های تلگرامی اقدام به کلاهبرداری اینترنتی از ۲۳۴ هزار حساب بانکی کرده بود،‏ دستگیر شد‎.

سردار عباسعلی محمدیان گفت: در پی ارجاع چندین فقره پرونده ‏کلاهبرداری اینترنتی و برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان به وسیله لینک های آلوده پیامک های ابلاغ قضایی، بررسی موضوع به ‏صورت ویژه در دستور کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

 ‏وی افزود: ماموران پس از بررسی های تخصصی تجهیزات الکترونیک مالباختگان، متوجه شدند که این افراد ضمن اینکه از طریق پیامک ‏های کلاهبرداری ابلاغ قضایی به درگاه های جعلی منتقل می شدند و حسابشان خالی می شده است و از طریق بدافزارهای نصب شده در تلفن همراه آن ‏ها نیز تعداد قابل توجهی پیامک قضایی به سایر شهروندان نیز  ارسال شده است.‏

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در ادامه ماموران با انجام تحقیقات تخصصی و به کارگیری اقدامات فنی و اطلاعاتی، کلاهبردار ‏‏۱۳ ساله این پرونده را شناسایی و با شناسایی مخفیگاه او در شهر نظرآباد، با هماهنگی مقام قضائی نامبرده را دستگیر کردند.

او با اشاره به کشف تجهیزات الکترونیک مورد استفاده در کلاهبرداری متهم از مخفیگاهش، اضافه کرد: در تحقیقات ‏تکمیلی مشخص شد که کلاهبردار حرفه ای ۱۳ ساله اطلاعات بیش از ۲۳۴ هزار حساب بانکی را سرقت کرده است و تاکنون ۳ هزارو ‏‏۴۳۳ شاکی از سراسر کشور در خصوص این پرونده شناسایی شده اند.‏

سردار محمدیان با اشاره به این‌که تاکنون ارزش کلاهبرداری انجام شده توسط این متهم حدود ۱۰ میلیارد ریال برآورد می شود، ادامه ‏داد: تحقیقات در خصوص این پرونده برای شناسایی مال باختگان احتمالی ادامه دارد.

آخرین اخبار «حوادث البرز» را در صفحه حوادث البرز و حوادث کرج حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر