زمان مطالعه: 5 دقیقه

بررسی پیامک‌های مالخر از 2 جنایت رازگشایی کرد

تحقیقات در پرونده قتل مرد سارق نشان داد که او در درگیری با یک مالخر بر سر خرید اموال مسروقه به قتل رسیده است اما وقتی مأموران سراغ مالخر رفتند، او از طبقه سوم به پایین پرید و به بیمارستان منتقل شد.
28 آبان 1401
شناسه : 91931
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/91931
262+
بالا
تحقیقات در پرونده قتل مرد سارق نشان داد که او در درگیری با یک مالخر بر سر خرید اموال مسروقه به قتل رسیده است اما وقتی مأموران سراغ مالخر رفتند، او از طبقه سوم به پایین پرید و به بیمارستان منتقل شد.

حادثه 24 -  تحقیقات در پرونده قتل مرد سارق نشان داد که او در درگیری با یک مالخر بر سر خرید اموال مسروقه به قتل رسیده است اما وقتی مأموران سراغ مالخر رفتند، او از طبقه سوم به پایین پرید و به بیمارستان منتقل شد. حالا و در بررسی تلفن این مرد سرنخی به‌دست آمده که او را متهم به ارتکاب 2قتل می‌کند.

صبح 30شهریور امسال جسد مردی در داخل یک گونی که کنار سطل زباله‌ای در یکی از محله‌های جنوب تهران رها شده بود، پیدا شد. با حضور قاضی محمدجواد شفیعی، بازپرس جنایی تهران و تیمی از کارآگاهان در محل، معلوم شد که مقتول مردی جوان است که حدود ٥روز از مرگش می‌گذرد. جسد کاملا نایلون پیچ شده بود و آثار   روی آن نشان می‌داد که وی بر اثر ضرب و شتم به قتل رسیده است.

برای کشف اسرار این جنایت تصاویر دوربین‌های مداربسته بررسی شد و مأموران متوجه مرد موتورسواری شدند که گونی حاوی جسد را با خود به نزدیکی سطل زباله آورده و در آنجا رها کرده و متواری شده است. در ادامه و با بررسی اثر انگشت  جسد مقتول، هویت او شناسایی شد. وی مردی جوان به نام سینا بود که یک‌بار به اتهام سرقت دستگیر و زندانی شده بود و خانواده‌اش همزمان با ناپدید شدن او راهی اداره پلیس شده و گم شدن پسرشان را گزارش کرده بودند.

فرار هولناک مالخر

آنطور که بررسی‌ها نشان می‌داد، سینا (مقتول) از مدت‌ها قبل با مردی به‌نام کریم که خریدار اموال مسروقه بود در ارتباط بوده و اموال سرقتی را به او می‌فروخته است. همچنین معلوم شد که مقتول آخرین‌بار با کریم قرار داشته و برای فروش اموال مسروقه به خانه او در حوالی گمرک رفته است. کریم، تنها مظنون جنایت بود و بررسی‌ها نشان می‌داد که وی از مالخران حرفه‌ای و سابقه‌داراست. همچنین مشخص شد که وی همان مرد موتورسواری بوده که جسد مقتول را در کنار سطل زباله رها کرده بود. با این سرنخ‌ها دستگیری کریم در دستورکار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و آنها پس از هماهنگی قضایی راهی خانه وی در محدوده گمرک شدند. اما او به محض مشاهده پلیس تصمیم به فرار گرفت. محل سکونت وی یک خانه ٣طبقه قدیمی بود و کریم قصد داشت از طبقه سوم فرار کند که به پایین سقوط کرد و به بیمارستان منتقل شد.

ماموران در ادامه به بازرسی از خانه این مرد پرداختند. در هر 3طبقه لوازم سرقتی زیادی وجود داشت که نشان می‌داد کریم با سارقان زیادی در ارتباط است. در محل زندگی او از لوازم خودرو گرفته تا وسایل خانه پیدا و معلوم شد که خلافکاران زیادی هر روز به خانه او رفت‌وآمد داشتند. مأموران در قسمت پارکینگ خانه کریم با گودالی مواجه شدند که به‌نظر می‌رسید وی آن را حفر کرده بود تا جسد مقتول را دفن کند اما موفق به این کار نشده بود. در بررسی‌های بیشتر شاهدانی پیدا شدند که دیده بودند مقتول روزی که ناپدید شده بود در خانه مرد مالخر حضور داشته است. برخی از آنها می‌گفتند که چند روزی بود که بوی تعفن شدیدی از خانه مالخر به مشام می‌رسید و زمانی که آنها از علت بو پرسیده بودند، وی مدعی شده بود که مرغ کشته است و بوی تعفن به‌خاطر مرغ است. وقتی تکه‌های این پازل کنار هم گذاشته شد، شکی باقی نماند که قاتل سینا؛ جوانی که جسدش در داخل گونی پیدا شده بود، مرد مالخر است و این احتمال مطرح شد که  او پس از قتل سینا، چند روزی جسدش را در خانه نگهداری کرده اما با توجه به انتشار بوی تعفن تصمیم گرفته با حفر گودال، جسد را دفن کند. ولی احتمالا به‌دلیل رفت‌وآمد زیاد به خانه‌اش، موفق به این کار نشده و درنهایت جسد مقتول را داخل گونی گذاشته و در خیابان رها کرده است.

قتل دوم

این اما پایان ماجرا نبود، چراکه مأموران در ادامه روند تحقیقات، سرنخ تازه‌ای کشف کردندکه نشان می‌داد مرد مالخر به‌احتمال زیاد مرتکب قتل دیگری هم شده است. مأموران در بررسی پیامک‌هایی که بین این مرد و همسرش رد و بدل شده بود به پیامی برخورد کردند که زن جوان برای شوهرش نوشته بود؛ «سینا را هم مانند شایان کشتی؟»  این یعنی متهم پرونده علاوه بر سینا، فرد دیگری را هم به قتل رسانده است؛ درحالی‌که او هم‌اکنون در بیمارستان بستری است و قادر به صحبت کردن و بازجویی نیست. حالا کارآگاهان تحقیقات برای شناسایی شایان که به‌نظر می‌رسد دومین قربانی متهم است را آغاز کرده‌اند و همزمان منتظرند متهم بهبود پیدا کند تا شاید در بازجویی از او، اسرار این جنایات فاش شود.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر