زمان مطالعه: 4 دقیقه

مرگ پدر فریمانی در خانه

فرمانده انتظامی شهرستان فریمان گفت: به دلیل گازگرفتگی در فریمان پدر یک خانواده در فریمان جان خود را از دست داد.
25 آبان 1401
شناسه : 91891
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/91891
345+
بالا
فرمانده انتظامی شهرستان فریمان گفت: به دلیل گازگرفتگی در فریمان پدر یک خانواده در فریمان جان خود را از دست داد.

حادثه 24 -  فرمانده انتظامی شهرستان فریمان گفت: به دلیل گازگرفتگی در فریمان پدر یک خانواده در فریمان جان خود را از دست داد.

به گزارش معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی سرهنگ جواد ابراهیمی خاطرنشان کرد: بر اثر حادثه گازگرفتگی، یک مرد ۲۶ ساله در فریمان فوت و همسر و فرزندش روانه بیمارستان شدند.

وی با بیان اینکه بررسی‌های اولیه حاکی از این بود که قربانی به علت مسمومیت ناشی از گاز مونوکسید کربن فوت کرده است، عنوان کرد: جسد متوفی برای بررسی دقیق علت مرگ به بیمارستان منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فریمان یادآور شد؛ همسر و فرزند متوفی که دچار مسمومیت شده بودند، توسط نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

سرهنگ ابراهیمی خاطرنشان کرد: اقدامات قانونی لازم در این باره با دستورات تخصصی مرجع قضایی ادامه دارد.

وی از شهروندان خواست با توجه به سرمای هوا، اصول ایمنی استفاده از وسایل گرمایشی را مورد توجه قرار دهند تا شاهد چنین حوادث ناگواری در جامعه نباشیم.

توصیه به خانواده‌ها

محمد حسن نیکومنش، مسئول آتش‌نشانی فریمان از مونواکسید کربن به عنوان قاتل خاموش نام برد و از شهروندان خواست با توجه به شروع فصل سرما، خانواده‌ها برای سلامت خود و اعضایشان، ضمن پرهیز از برخی رفتارهای مخاطره‌آمیز مانند استفاده از گاز پیک نیک یا سوخت زغال در خانه، از کارکرد درست وسایل گرمایشی مانند دودکش بخاری، شومینه و پکیج مطمئن شوند.

وی تصریح کرد: به هیچ عنوان لوله‌های قابل انعطاف یا خرطومی را که اشتباهاً به عنوان رابط دودکش استفاده می‌شوند تهیه نکنند و آنها را با دودکش‌های فلزی گالوانیزه یا استیل جایگزین کنند.

نیکومنش خاطرنشان کرد: قبل از روشن کردن وسایل گازسوز و در طول فصل سرما، باید چند بار به بالای پشت‌بام رفته و از وجود و سلامت کلاهک H مطمئن شوند و قبل از نصب و روشن کردن بخاری، باید مکش دودکش‌ها مناسب باشد.

وی تست مکش دودکش‌ها قبل از نصب لوله دودکش بخاری را ضروری دانست و گفت: این کار ساده را می‌توان با آتش زدن یک تکه روزنامه و قرار دادن آن روبروی لوله دودکش انجام دهید در صورتی که دودکش بخاری درست کار کند باید شعله آتش را به سمت خود بکشاند.

مسئول آتش‌نشانی فریمان افزود: استفاده از وسایل گازسوزی که دودکش آن‌ها با عبور از شیشه یا دیوار، در نمای ساختمان (سمت کوچه و خیابان یا حیاط) یا بالکن‌ها و حیاط خلوت‌ها رها شده‌اند، نه تنها مجاز نیست بلکه شدیداً خطرساز هستند.

وی با اشاره به اینکه با این دودکش‌ها، سلامت و جان شما در خطر است، تصریح کرد: وزش یک باد شدید می‌تواند مانع از مکش دودکش شود. این دودکش‌ها مکش مناسب نداشته و خطر گازگرفتگی را تشدید می‌کنند.

نیکومنش تأکید کرد: در فصل سرما باید از پوشاندن تمام درزهای درب و پنجره‌ها و دریچه‌های تأمین هوای تازه، به بهانه گرم‌تر شدن خانه خودداری شود زیرا مونواکسید کربن بی‌رنگ و بی‌بو بوده و در شرایطی کاملاً غافلگیر کننده قربانیان را به دام می‌اندازد، این گاز به آرامی وارد خون شده و با جایگزین شدن به جای اکسیژن، جان فرد را تا حد مرگ به خطر می‌اندازد.

آخرین اخبار «حوادث خراسان رضوی» را در صفحه حوادث خراسان رضوی و حوادث مشهد حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر