زمان مطالعه: 5 دقیقه

سرقت میلیاردی از خانه خانم مهندس با کلیدی که سرایدار به سارقان داد

پلیس پایتخت در تعقیب 4سارق مسلح است که با ورود به خانه خانم مهندس جوان، دست به سرقت میلیاردی زد‌ه‌اند.
25 آبان 1401
شناسه : 91872
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/91872
352+
بالا
پلیس پایتخت در تعقیب 4سارق مسلح است که با ورود به خانه خانم مهندس جوان، دست به سرقت میلیاردی زد‌ه‌اند.

حادثه 24 -  پلیس پایتخت در تعقیب 4سارق مسلح است که با ورود به خانه خانم مهندس جوان، دست به سرقت میلیاردی زد‌ه‌اند.

ساعت 20:30دوشنبه، وقتی زنگ یکی از واحدهای برجی در شمال پایتخت به صدا درآمد، صاحب خانه که خانم مهندسی جوان است، از پشت در صدای سرایدار ساختمان را شنید که می‌گفت برای بردن زباله‌ها آمده است.

سرایدار هر شب بین ساعت 8تا 9 برای بردن زباله‌ها به مقابل در می‌آمد و خانم مهندس جوان در را باز کرد اما علاوه بر سرایدار، 4مرد نقابدار و مسلح را مقابل در دید. زن، وحشت‌زده شد و می‌خواست در را ببندد که یکی از مردان نقابدار پایش را بین در گذاشت و مانع بستن آن شد. مردان نقابدار با هل دادن سرایدار به داخل خانه، وارد آنجا شدند و با اسلحه و چاقو خانم مهندس و دخترانش را تهدید کردند. آنها سپس سرایدار و ساکنان خانه را در یکی از اتاق‌ها زندانی کردند و شروع کردند به جمع‌آوری اموال باارزش. بعد از فرار دزدان، افرادی که در اتاق زندانی بودند به سختی دست و پای خود را باز کردند و ماجرای این سرقت را به پلیس گزارش کردند. دقایقی بعد مأموران کلانتری دربند در محل حادثه حاضر شدند و به تحقیق از صاحبخانه پرداختند. او گفت: دزدان نقابدار، اسلحه و چاقو همراهشان بود که یکی از آنها لوله اسلحه‌اش را به سمت دخترم نشانه گرفت و رو به من گفت اگر رمز گاوصندوق را به او نگویم، شلیک می‌کند و جان دخترم را می‌گیرد. از ترس اینکه مبادا بلایی سر دخترم بیاید رمز را به او گفتم و سارق نقابدار در گاوصندوق را باز کرده و هرچه محتویات آن بود را داخل کیف کوله‌اش خالی کرد. وی گفت: اموال داخل گاوصندوق که دزدان سرقت کردند شامل؛ یک ساعت رولکس 700میلیون تومانی، حدود 4میلیارد تومان طلا و جواهر. 4400دلار و 8سکه طلا بود و آنها دست و پای همه ما را بستند و در یکی از اتاق‌ها زندانی کردند و پس از دقایقی جست‌وجو در داخل خانه فرار کردند. وی ادامه داد: به تنها فردی که مشکوک هستم، ‌سرایدار برج است. او به مواد‌مخدر اعتیاد دارد و از 2روز قبل همسر و بچه‌هایش را به شهرستان فرستاده بود. از طرفی فقط او از وضعیت زندگی من و وجود گاوصندوق در خانه‌ام خبر داشت.

با شکایت این زن، پرونده‌ای تشکیل و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 34تهران سرایدار برج بازداشت شد. او اما دست داشتن در ماجرای سرقت را کتمان کرد و گفت که دزدان نقابدار وی را تهدید کرده بودند. او توضیح داد: آن شب در اتاق سرایداری نشسته بودم که متوجه شدم 4نفر از آسانسور پیاده شدند. آنها از طبقات بالا به پایین آمده بودند و به‌نظر می‌رسید مهمان هستند اما وقتی سر و وضع ظاهری‌شان را دیدم ترسیدم. آنها صورت‌شان را با ماسک و نقاب پوشانده و کلاه به سر داشتند. پس از بیرون آمدن از آسانسور هم به سمت من آمدند و درحالی‌که اسلحه و چاقو به‌دست داشتند از من پرسیدند که خانم مهندس در کدام واحد زندگی می‌کند. بعد اسلحه را روی شقیقه‌ام گذاشتند و با تهدید از من خواستند تا همراهشان به مقابل واحد خانم مهندس بروم و به بهانه‌ای از او بخواهم در خانه‌اش را باز کند تا آنها نقشه سرقت خود را عملی کنند. من نه آنها را می‌شناختم و نه نقشی در سرقت دارم. اگرچه او سرقت را انکار می‌کند اما به دستور بازپرس پرونده بازداشت شد وبرای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره آگاهی تهران قرارگرفت.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر