زمان مطالعه: 3 دقیقه

صدور گواهینامه و کارت پایان خدمت ترفندی برای کلاهبرداری

فرمانده انتظامی مشهد از دستگیری ۲ متهم به کلاهبرداری با ترفند ارائه گواهینامه و کارت پایان خدمت جعلی به شهروندان با ۱۲۵ شاکی خبر داد.
24 آبان 1401
شناسه : 91863
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/91863
362+
بالا
فرمانده انتظامی مشهد از دستگیری ۲ متهم به کلاهبرداری با ترفند ارائه گواهینامه و کارت پایان خدمت جعلی به شهروندان با ۱۲۵ شاکی خبر داد.

حادثه 24 -  فرمانده انتظامی مشهد از دستگیری ۲ متهم به کلاهبرداری با ترفند ارائه گواهینامه و کارت پایان خدمت جعلی به شهروندان با ۱۲۵ شاکی خبر داد.

سرهنگ احمد نگهبان در تشریح این خبر گفت: در پی بررسی گزارش‌های مردمی در بخش مرکز فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا شکایت‌های متعدد مبنی بر کلاهبرداری با ترفند گواهینامه و کارت پایان خدمت مشاهده که با توجه به حساسیت پی گیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا مشهد قرار گرفت.

 وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با استفاده از مستندات دیجیتالی به جامانده تحقیقات خود را آغاز و با استفاده از شیوه‌های نوین علمی متهمان را شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم قضائی در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه در محدوده خیابان ابوذر غفاری مشهد آن‌ها را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بررسی‌های تکمیلی کارشناسان پلیس فتا بر روی این پرونده مشخص شد که متهمان ۳۰ و ۳۲ ساله با استفاده از ۱۵ عدد سیم کارت به صورت گسترده اقدام به تبلیغات در خصوص ارائه گواهینامه و کارت پایان خدمت جعلی در شبکه‌های اجتماعی بویژه تلگرام و اینستاگرام می‌کردند.

سرهنگ نگهبان گفت: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد افراد مال باخته که به دلایل مختلف از جمله رد شدن در آزمون رانندگی یا نداشتن کارت پایان خدمت سربازی به دنبال راه غیرقانونی و سریع برای دست یافتن به این مدارک بودند پس از ارتباط گیری با این افراد شیاد و اطمینان دادن آن‌ها به غیرقابل تشخیص بودن این مدارک تقلبی از گواهینامه و کارت پایان خدمت‌های اصلی مبالغی بین ۵ تا ۲۰۰ میلیون ریال را به شماره حساب اعلام شده واریز و در ادامه تلفن خود را از دسترس خارج می‌کردند.

فرمانده انتظامی مشهد مقدس بیان داشت: متهمان در چند مرحله بازجوئی‌های علمی پلیس تاکنون به ۱۲۵ فقره کلاهبرداری از شهروندان با ترفند ارائه گواهینامه و کارت پایان خدمت جعلی طی ۲ ماه گذشته به مبلغ یک میلیارد تومان اعتراف کردند که با هماهنگی مقام قضائی تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم ادامه دارد.

این مقام انتظامی در ادامه از شهروندان خواست از عضویت در کانال‌ها و گرو‌های ناشناس که با عناوین مختلف از قبیل دوستیابی قصد کلاهبرداری و انجام اعمال مجرمانه را دارند خودداری کنند و در هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنند و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

آخرین اخبار «حوادث خراسان رضوی» را در صفحه حوادث خراسان رضوی و حوادث مشهد حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر