زمان مطالعه: 3 دقیقه

دستگیری عامل تهدید به بردن آبروی زن متاهل در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری عامل اخاذی از زن جوان در فضای مجازی خبر داد و گفت: متهم با تهدید به انتشار و افشاگری اطلاعات شاکیه، تا مبلغ سه میلیارد ریال از وی اخاذی نموده است.
24 آبان 1401
شناسه : 91849
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/91849
336+
بالا
رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری عامل اخاذی از زن جوان در فضای مجازی خبر داد و گفت: متهم با تهدید به انتشار و افشاگری اطلاعات شاکیه، تا مبلغ سه میلیارد ریال از وی اخاذی نموده است.

حادثه 24 -  رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری عامل اخاذی از زن جوان در فضای مجازی خبر داد و گفت: متهم با تهدید به انتشار و افشاگری اطلاعات شاکیه، تا مبلغ سه میلیارد ریال از وی اخاذی نموده است.

سرهنگ جواد جهانشیری گفت: خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضایی جهت دادخواهی از عامل اخاذی خود به پلیس فتا استان مراجعه کرد.

 سرهنگ جهانشیری ادامه داد: با توجه به اظهارات شاکیه مشخص شد؛ شاکیه به دلیل اختلاف زناشویی و در پی آن خلاء عاطفی در فضای سایبر با فرد مذکری که خود را انسانی درد آشنا معرفی کرده و با صحبت‌های دلنشین موفق به تسکین تألمات روحی وی می‌شود آشنا شده است.

این مقام مسئول گفت: متهم با بدست آوردن اعتماد شاکیه اطلاعات شخصی و خصوصی وی را بدست آورده و به بهانه ارسال هدیه‌ای به آدرس منزل شاکیه، آدرس وی را نیز بدست آورده است و در نهایت با دارا بودن تصاویر خصوصی و اطلاعات شخصی از شاکیه با تهدید به انتشار و افشاگری تا مبلغ سه میلیارد ریال از وی اخاذی نموده است.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به بحران روحی شاکیه، کارشناسان اداره مبارزه با جرایم غیر اخلاقی پلیس فتا استان اقدامات ویژه خود را آغاز نمودند و با استعلام فنی و پلیسی از مبادی لازم و همچنین طی تعقیب و مراقبت موفق به شناسایی عامل مزاحمت‌های زن جوان شدند.

وی افزود: با توجه به اعتراف متهم و ابزار دیجیتال ضبط شده از وی مشخص شد این مجرم سایبری با سوء استفاده از احساسات و عواطف برخی کاربران فضای سایبر در شبکه‌های اجتماعی صرفا با ادبیات ویژه وخاص نسبت به جلب اعتماد و دستیابی به اطلاعات خصوصی قربانیان خود اقدام کرد و در نهایت با برداشتن نقاب، فاز نهایی نقشه خود را پیاده کرده و مبالغی را اخاذی کرده است که بررسی در خصوص تعداد و میزان دقیق اخاذی‌های صورت گرفته توسط وی در دست بررسی می‌باشد.

سرهنگ جهانشیری به همه کاربران فضای سایبری اکیدا توصیه کرد: با توجه به هویت پنهان افراد در فضای سایبری مراقب پیام‌ها و محتوای دریافت شده از سوی مخاطب خود باشید و با استفاده آگاهانه از بستر فضای مجازی دست مجرمین سایبری را از رسیدن به مقاصد شومشان کوتاه نمایید همچنین لازم به یادآوری می‌باشد در صورتی که کاربران فضای سایبری از سوی فرد یا افرادی مورد تهدید قرار گرفتند می‌توانند بدون هیچ مسامحه و سازشی با فرد سودجو به قید فوریت مسئله را جهت پیگری به پلیس فتا منتقل نمایند.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با بیان اینکه کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری استان بصورت ۲۴ ساعته آماده خدمت رسانی به شهروندان در حوزه جرایم سایبری می‌باشند و کاربران در صورت برخورد با موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

آخرین اخبار «حوادث خراسان رضوی» را در صفحه حوادث خراسان رضوی و حوادث مشهد حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر