زمان مطالعه: 1 دقیقه

کاشت درخت در کلاله به جای رفتن به زندان

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: دادگاه کلاله ، محکوم قطع درخت در این شهرستان را به کاشت 100 اصله نهال مکلف کرد.
24 آبان 1401
شناسه : 91841
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/91841
266+
بالا
رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: دادگاه کلاله ، محکوم قطع درخت در این شهرستان را به کاشت 100 اصله نهال مکلف کرد.

حادثه 24 -  رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: دادگاه کلاله ، محکوم قطع درخت در این شهرستان را به کاشت 100 اصله نهال مکلف کرد.

حیدر آسیابی افزود:  با شکایت اداره منابع طبیعی ، متهم این پرونده برای قطع 5 اصله نهال درخت آزاد  به یازده روز حبس تعزیری  و پرداخت جزای نقدی محکوم شد .

آسیابی افزود: از آنجا که این فرد سابقه کیفری نداشت و در دادگاه ابراز پشیمانی کرده بود ، قاضی حبس او را به مدت یکسال تعلیق و مجازات جایگزین کاشت نهال را برای  وی صادر کرد

وی ادامه داد: محکوم این پرونده مکلف است 100 اصله نهال نهال با نظارت کارشناسان منابع طبیعی در مسیر جاده کلاله بکارد و تا یکسال از این نهال ها مراقبت کند.

افزود: اداره منابع طبیعی کلاله هم موظف است عملکرد ماهیانه این متهم را به دادگاه ارائه کند.

این مقام ارشد قوه قضاییه در گلستان گفت: امسال قضات استان 3 هزار  نفر را که جرایم سبک مرتکب شدند و سابقه دار  نبودند،  به جای زندان به آرای جایگزین حبس محکوم کردند.

آسیابی  با اشاره به این که از استان‌های پیشرو کشور در صدور آرای جایگزین حبس هستیم افزود: محکومان جایگزین حبس، فصل درختکاری پارسال ۷ هزار و ۳۰۰ اصله نهال در جنگل‌ها و مراتع استان با نظارت کارشناسان منابع طبیعی کاشتند.

محکومان مجازات های جایگزین حبس اگر در مدت تعلیق حبس یکی از جرایم موجب حد، قصاص، دیه یا تعزیر تا درجه ۷ مرتکب شوند، قرار تعلیق آنان لغو و حکم حبس اجرا خواهد شد.

آخرین اخبار «حوادث گلستان» را در صفحه حوادث گلستان و حوادث گرگان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر