زمان مطالعه: 2 دقیقه

فرار عامل گروگان‌گیری یک میلیارد تومانی به آن سوی مرزها

2 مرد مسلح که با ربودن جوانی برای آزادی‌اش یک میلیارد تومان باج‌خواهی کرده بودند، دستگیر شدند و تلاش‌ها برای دستگیری همدست‌شان که به خارج از کشور گریخته، ادامه دارد.
24 آبان 1401
شناسه : 91832
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/91832
249+
بالا
2 مرد مسلح که با ربودن جوانی برای آزادی‌اش یک میلیارد تومان باج‌خواهی کرده بودند، دستگیر شدند و تلاش‌ها برای دستگیری همدست‌شان که به خارج از کشور گریخته، ادامه دارد.

حادثه 24 -  2 مرد مسلح که با ربودن جوانی برای آزادی‌اش یک میلیارد تومان باج‌خواهی کرده بودند، دستگیر شدند و تلاش‌ها برای دستگیری همدست‌شان که به خارج از کشور گریخته، ادامه دارد.

رسیدگی به این پرونده از روز 9آبان ماه امسال با گزارش خانواده مردی جوان مبنی بر مفقود شدن وی به پلیس آگاهی سنندج آغاز شد. آنها گفتند پسر جوان یکباره مفقود و گوشی موبایلش خاموش شده است. هنوز به درستی معلوم نبود که مرد جوان به چه سرنوشتی دچار شده، اما بررسی حساب بانکی‌اش نشان می‌داد که پس از ناپدید شدن او مبلغ 207میلیون تومان از حساب بانکی‌اش برداشت شده است. این موضوع ماجرا را از آنچه مأموران فکر می‌کردند پیچیده‌تر کرد چرا که احتمال داشت او ربوده شده باشد و تحت فشار آدم‌ربایان از حسابش پول برداشت کرده باشد. چند روز از مفقود شدن جوان سنندجی می‌گذشت و تحقیقات در این‌باره ادامه داشت تا اینکه خانواده جوان مفقود شده بار دیگر به پلیس آگاهی رفتند و این بار با قاطعیت ادعا کردند که فرزندشان ربوده شده است. آنها گفتند که فرد ناشناسی با آنها تماس گرفته و با اعلام اینکه پسر جوان در اختیار او و دوستانش است برای آزادی او 800میلیون تومان پول خواسته است. آنها مثل اغلب آدم‌ربایان تهدید کرده بودند نباید پلیس از این ماجرا بویی ببرد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن باید این مبلغ به آنها پرداخت شود. هرچه می‌گذشت کارآگاهان به اطلاعات تازه‌تری در این‌باره دست پیدا می‌کردند و گام به گام به آدم‌ربایان نزدیک‌تر می‌شدند تا اینکه به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد آنها 3نفر هستند و از گروگان‌شان در مریوان نگهداری می‌کنند. در این شرایط بود که مأموران در عملیاتی ضربتی توانستند ضمن دستگیری یکی از آدم‌ربایان در مریوان، جوان ربوده شده را آزاد کنند. آنها همچنین در عملیات دیگری، یکی دیگر از متهمان را که به یکی از شهرهای شمالی گریخته بود، دستگیر کردند. بررسی‌ها درباره سومین متهم نشان می‌دهد که او پس از برملا شدن ماجرای آدم‌ربایی به خارج از کشور گریخته است.  سرهنگ عبدالله فاتحی، رئیس پلیس آگاهی استان کردستان گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک قبضه اسلحه کمری، چاقو، اسپری، شوکر و داروهای بیهوشی کشف شد و فرد ربوده شده آزاد و در سلامت کامل به خانواده‌اش تحویل داده شد. به‌گفته او تلاش‌ها برای دستگیری سومین متهم در خارج از کشور آغاز شده است.

آخرین اخبار «حوادث کردستان» را در صفحه حوادث کردستان و حوادث سنندج حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر