زمان مطالعه: 4 دقیقه

درخواست کمک مردی که برای مهریه 8میلیونی در زندان است

مردی که از 18ماه قبل به‌دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه 8میلیون تومانی همسر سابقش در زندان به‌ سر می‌برد و از دختر خردسالش دور افتاده است از افراد خیر برای کمک در پرداخت مهریه و آزاد شدن درخواست کمک کرد.
23 آبان 1401
شناسه : 91801
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/91801
346+
بالا
مردی که از 18ماه قبل به‌دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه 8میلیون تومانی همسر سابقش در زندان به‌ سر می‌برد و از دختر خردسالش دور افتاده است از افراد خیر برای کمک در پرداخت مهریه و آزاد شدن درخواست کمک کرد.

حادثه 24 -  مردی که از 18ماه قبل به‌دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه 8میلیون تومانی همسر سابقش در زندان به‌ سر می‌برد و از دختر خردسالش دور افتاده است از افراد خیر برای کمک در پرداخت مهریه و آزاد شدن درخواست کمک کرد.

مرد جوان که 32سال دارد حدود 10سال قبل با دختر جوانی ازدواج کرد و حاصل ازدواج آنها یک دختر بود. در شرایطی که فرزند این زن و شوهر فقط 5ماه داشت آنها با یکدیگر دچار اختلاف شدند و زن جوان خانه را ترک کرد. مهریه این زن 114سکه بود و پس از شروع این اختلافات مهریه‌اش را اجرا گذاشت. هرچند حضانت دختر خردسال آنها تا 7سالگی با مادرش بود اما او نمی‌خواست از دختر چند ماهه‌اش نگهداری کند و از طرفی حاضر به بازگشت به خانه نیز نبود. در این شرایط برای دریافت مهریه‌اش مدام به دادگاه خانواده می‌رفت.

مرد جوان که آن زمان کابینت‌ساز بود برای اینکه به زندان نیفتد و تنها دخترش تنها نماند ابزارهای کارش را فروخت و بخشی از مهریه همسرش را پرداخت کرد؛ با وجود این همچنان بخش عمده‌ای از مهریه او باقی مانده بود و حکم دادگاه برای پرداخت مهریه نیز قطعی بود. او طی چند سال همه تلاشش را انجام داد تا مهریه را پرداخت کند اما حدود 18ماه قبل در شرایطی که فقط 8میلیون تومان از مهریه باقی مانده بود مرد جوان به زندان افتاد. او هرچه با همسر سابقش صحبت کرد که 8میلیون تومان باقی مانده مهریه را ببخشد یا برای پرداخت آن مهلت بیشتری بدهد فایده نداشت و از آن زمان مرد جوان به زندان افتاد.

این مرد که از 18ماه قبل به‌خاطر فقط 8میلیون تومان پشت میله‌های زندان است و از دخترش که حالا 9سال دارد دور افتاده در این‌باره به همشهری می‌گوید: من و همسرم مدت زمان زیادی با هم زندگی نکردیم. با اینکه زندگی خوبی داشتیم اما همسرم گفت دیگر نمی‌خواهد به زندگی مشترکش با من ادامه دهد و مهریه‌اش را اجرا گذاشت و من و دخترمان را ترک کرد. من هم ابزارهایم را فروختم و توانستم بخشی از مهریه را بدهم اما بعد از آن بیکار شدم و نتوانستم کاری بکنم.

او ادامه می‌دهد: از حدود 18ماه قبل که فقط 8میلیون تومان از بدهی‌ام مانده بود همسرم حکم جلبم را گرفت و من را به زندان انداخت و حاضر نیست بقیه مهریه را ببخشد. در مدتی که زندان هستم مادرم از دخترم که کلاس سوم دبستان است نگهداری می‌کند. آنها زندگی سختی دارند. پدرم کارگر رستوران بود اما از چند ماه قبل لگنش شکست و خانه‌نشین شد. آنها خودشان زندگی سختی دارند و مستأجر هستند و توانایی پرداخت بدهی من را ندارند.

مرد زندانی که هیچ سابقه کیفری در پرونده‌اش وجود ندارد و این برای نخستین مرتبه است که به زندان افتاده ادامه می‌دهد: چند مرتبه مسئولان زندان تلاش کردند همسرم را راضی به صلح و سازش کنند اما فایده‌ای نداشت. از طرفی خودم هم درخواست اعسار دادم اما چون بخشی از مهریه را پرداخت کرده‌ام درخواستم رد شد. حالا من این طرف میله‌های زندان مانده‌ام و پدر و مادر پیر و بیمارم که به سختی امورات خودشان را می‌گذرانند از دخترم نگهداری می‌کنند. از افرادی که توانایی دارند خواهش می‌کنم به‌خاطر دخترم هم که شده کمک کنند تا مهریه 8میلیون تومانی را پرداخت کنم و از زندان آزاد شوم.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر