زمان مطالعه: 4 دقیقه

جزئیات 2 آتش سوزی گسترده در پایتخت

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع دو حریق گسترده در یک فروشگاه مبل سازی و یک مجتمع مسکونی خبرداد.
22 آبان 1401
شناسه : 91763
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/91763
240+
بالا
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع دو حریق گسترده در یک فروشگاه مبل سازی و یک مجتمع مسکونی خبرداد.

حادثه 24 -  سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع دو حریق گسترده در یک فروشگاه مبل سازی و یک مجتمع مسکونی خبرداد.

سید جلال ملکی درباره این حوادث اظهار کرد: حادثه نخست در ساعت ۴:۲۲ بامداد امروز رخ داد و در جریان آن وقوع یک مورد آتش سوزی در یک کارگاه و فروشگاه مبل سازی و مبل فروشی در محدوده منطقه خلازیر به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اطلاع داده شد که بلافاصله پس از آن سه ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تجهیزات مورد نیاز و تانکر آب به محل اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه آتش نشانان در مدت زمان چهار دقیقه به محل رسیده‌اند، گفت: آتش نشانان در محل مشاهده کردند که پنج باب مغازه و کارگاه مبل فروشی و مبل سازی دچار حریق شده و کاملا شعله‌ورند. همچنین آتش در حال سرایت به مغازه‌های اطراف بود که آتش نشانان بلافاصله عملیات را آغاز کردند.

ملکی گفت: در برخی از این کارگاه‌ها از سقف‌های کاذب و مصالحی غیر ایمن استفاده شده بود که همین‌ها قابل اشتعال بود. در نهایت با اقدامات به موقع و تدابیر عملیاتی آتش نشانان حریق مهار شد و این حادثه بدون خسارت جانی به پایان رسید و آتش‌نشانان در ساعت ۶:۳۶ صبح محل حادثه را به مقصد ایستگاه‌های خود ترک کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درباره دومین حادثه گسترده‌ای که طی روز جاری اتفاق افتاده بود نیز اظهار کرد: حوالی ساعت ۶:۴۹ امروز آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی در خیابان شاهین شمالی، خیابان بهار به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اطلاع داده شد که سه ایستگاه آتش نشانی به همراه نردبام هیدرولیکی و خودروهای تنفسی به محل اعزام شدند.

نجات ۱۶ تن از آتش‌سوزی در مجتمع مسکونی

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل ادامه داد: محل وقوع حریق یک ساختمان مسکونی ۹ طبقه و ۵۲ واحدی بود که یک واحد مسکونی از آن در طبقه چهارم دچار آتش سوزی شده است.بر اساس اطلاعات اولیه‌ای که آتش نشانان داشتند یک خانم در این واحد مسکونی گرفتار بود. بر همین اساس آتش نشانان همزمان برای خاموش کردن آتش جستجو برای این خانم و خارج کردن سایر ساکنان این ساختمان مسکونی اقدام کردند.

ملکی افزود: آتش‌نشانان تدابیر عملیاتی اتخاذ کرده و در مدت زمان کوتاهی این خانم را که میان شعله‌های آتش و در وضعیت بسیار خطرناکی گرفتار شده بود نجات داده و به بیرون از ساختمان منتقل کردند. در ادامه این عملیات نیز ۱۵ نفر دیگر از سایر ساکنان این ساختمان به کمک آتش نشانان از ساختمان خارج شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی در پایان گفت: با عملیات به موقع آتش نشانان از سرایت آتش به دیگر قسمت‌های این ساختمان جلوگیری و حریق اطفاء شد که آتش نشانان پس از تخلیه دود و لکه گیری و ایمن سازی محل حادثه به ایستگاه‌های خود بازگشتند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر