زمان مطالعه: 3 دقیقه

دستگیری سارقانی که در زندان باند سرقت تشکیل دادند

مجتبی، سرکرده یک باند سرقت مسلحانه است که خانه‌های شمال تهران را خالی می‌کردند. او با همدستی 3نفر از دوستانش دست به سرقت می‌زدند تا اینکه پلیس آنها را شناسایی کرد و در جریان عملیات تعقیب و گریز و تیراندازی، هر 4عضو این گروه دستگیر شدند. حالا سرکرده باند از جزئیات سرقت‌های سریالی و انگیزه‌اش از این سرقت‌ها می‌گوید.
18 آبان 1401
شناسه : 91682
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/91682
337+
بالا
مجتبی، سرکرده یک باند سرقت مسلحانه است که خانه‌های شمال تهران را خالی می‌کردند. او با همدستی 3نفر از دوستانش دست به سرقت می‌زدند تا اینکه پلیس آنها را شناسایی کرد و در جریان عملیات تعقیب و گریز و تیراندازی، هر 4عضو این گروه دستگیر شدند. حالا سرکرده باند از جزئیات سرقت‌های سریالی و انگیزه‌اش از این سرقت‌ها می‌گوید.

حادثه 24 -  مجتبی، سرکرده یک باند سرقت مسلحانه است که خانه‌های شمال تهران را خالی می‌کردند. او با همدستی 3نفر از دوستانش دست به سرقت می‌زدند تا اینکه پلیس آنها را شناسایی کرد و در جریان عملیات تعقیب و گریز و تیراندازی، هر 4عضو این گروه دستگیر شدند. حالا سرکرده باند از جزئیات سرقت‌های سریالی و انگیزه‌اش از این سرقت‌ها می‌گوید.

خانه‌ها را چطور شناسایی می‌کردید؟

هوا که تاریک می‌شد، راه می‌افتادم توی خیابان‌ها. ابتدا خانه‌هایی را که چراغشان خاموش بود، شناسایی می‌کردیم. بعد زنگ می‌زدیم و مطمئن می‌شدیم که کسی خانه نباشد. بعد توپی قفل در را می‌زدیم و وارد آنجا می‌شدیم و هرچه اموال قیمتی داخل خانه بود را سرقت می‌کردیم.

اسلحه هم همراهتان می‌بردید؟

همراهمان بود اما هیچ وقت نشد که از آن استفاده کنیم؛ به جز روزی که پلیس تعقیبمان کرد. با خودمان می‌بردیم تا چنانچه صاحبخانه رسید با آن تهدیدش کنیم اما از شانس خوبمان هیچ وقت صاحبخانه نرسید و مجبور به استفاده از آن نشدیم.

اما وقتی با پلیس روبه‌رو شدید از آن استفاده کردید؟

به‌سمت مأموران تیراندازی کردیم تا بتوانیم فرار کنیم اما نتوانستیم. آنها هم تیراندازی کردند که در نهایت دستگیر شدیم.

چند وقت است که با این شگرد سرقت می‌کنید؟

زمان زیادی نیست. از 4ماه قبل شروع کردیم، ‌پس از آزادی از زندان.

سابقه‌داری؟

سابقه سرقت دارم. آخرین بار هم 10سال زندان بودم و بعد از آن آزاد شدم. بعد از آزادی هم باند سرقت از منازل را تشکیل دادم تا اینکه درنهایت دستگیر شدیم.

چطور بعد از این محکومیت سنگین، باردیگر سمت خلاف رفتی؟

11میلیارد رد مال دارم و برای تهیه این پول راهی جز سرقت برایم نمانده بود.

همه‌اش به‌خاطر سرقت از خانه‌ها بود؟

10سال قبل به اتهام سرقت دستگیر شدم. یکی از این سرقت‌ها، دستبرد به یک طلافروشی بود که حدود 7کیلو طلا به‌صورت مسلحانه از طلافروشی سرقت کردم. علاوه بر این به خانه‌ها هم دستبرد می‌زدم که همه سرقت‌هایم کنار هم قرار گرفت و تبدیل به این رقم شد. ضمنا در آن زمان که افتادم زندان، ‌طلا این مبلغ نبود، وسایل داخل خانه هم به این گرانی نبود. باید به مبلغ سال رد مال داد و به این دلیل است که رد مال در پرونده‌ام شده 11میلیارد تومان.

با اعضای باند چطور آشنا شدی؟

در زندان، یکی از همدستانم حدود 27سالی می‌شد که به اتهام حمل مواد‌مخدر در زندان بود. مابقی هم به جرم سرقت زندانی بودند. نقشه کشیدیم تا پس از آزادی دور هم جمع شویم و خانه‌های شمال پایتخت را خالی کنیم. آن همدستم که به جرم حمل مواد در زندان بود، وثیقه گذاشت و مرخصی گرفت تا با ما همدست شده و سرقت‌ها را انجام بدهد که او هم دستگیر شده است.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر