زمان مطالعه: 4 دقیقه

اعدام قاتل تاجر زعفران در کرج/ او نتوانسته بود دیه 5 میلیاردی را فراهم کند

پسر جوانی که 10سال قبل با انگیزه سرقت، تاجر زعفرانی را که در همسایگی‌شان زندگی می‌کرد به قتل رسانده بود با اجرای حکم قصاص پرونده زندگی‌اش برای همیشه بسته شد.
12 آبان 1401
شناسه : 91518
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/91518
825+
بالا
پسر جوانی که 10سال قبل با انگیزه سرقت، تاجر زعفرانی را که در همسایگی‌شان زندگی می‌کرد به قتل رسانده بود با اجرای حکم قصاص پرونده زندگی‌اش برای همیشه بسته شد.

حادثه 24 -  پسر جوانی که 10سال قبل با انگیزه سرقت، تاجر زعفرانی را که در همسایگی‌شان زندگی می‌کرد به قتل رسانده بود با اجرای حکم قصاص پرونده زندگی‌اش برای همیشه بسته شد.

براساس محتویات پرونده پسر جوان یکی از روزهای سال91 با انگیزه سرقت وارد خانه مردی ثروتمند که در همسایگی‌شان در کرج زندگی می‌کرد، شد. این مرد از تجار زعفران بود و به تنهایی زندگی می‌کرد و پسر جوان که آن زمان 21ساله بود با هدف سرقت وارد آنجا شده بود. او پس از آنکه دست و پای مرد سالخورده را بست او را در وان حمام انداخت و شیر آب را باز کرد. در همین وضعیت خودش مشغول جست‌وجو در خانه شد و توانست مبلغی پول به همراه 10کیلو زعفران پیدا کند. او در ادامه برای اینکه ردی از خودش به‌جا نگذارد و توسط مالباخته شناسایی نشود، صاحب خانه را به قتل رساند و همراه با ماشین او گریخت.

چند ساعت پس از این جنایت و با پیدا شدن جسد مقتول توسط خانواده‌اش، پلیس در جریان ماجرا قرار گرفت. تیمی از ماموران راهی محل حادثه شدند و بررسی‌های گسترده‌ای را برای یافتن ردی از قاتل آغاز کردند. هرچند قاتل تلاش کرده بود تا ردی از خود به جا نگذارد اما سرانجام مأموران پلیس موفق شدند او را شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند. پسر جوان در بازجویی‌ها به ارتکاب جنایت اعتراف کرد و گفت:‌ من از سال‌ها قبل مقتول را می‌شناختم و می‌دانستم که او تنها زندگی می‌کند و اموال باارزشی در خانه‌اش دارد. بخاطر همین وسوسه شدم و نقشه سرقت از خانه‌اش را کشیدم. آن روز ابتدا از روی دیوار وارد حیاط خانه شدم. صاحب خانه من را دید و شروع به سروصدا کرد. من هم برای اینکه گیر نیفتم جلوی دهانش را گرفتم و در ادامه دست و پایش را بستم و او را داخل وان حمام بردم و شیر آب را روی سرش باز کردم و بعد از سرقت فرار کردم اما وقتی می‌خواستم اموال مسروقه را بفروشم دستگیر شدم.

به‌دنبال اعترافات متهم او در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان البرز محاکمه و با درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد. این رأی مدتی بعد در دیوان عالی کشور نیز مهر تأیید خورد و به واحد اجرای احکام دادسرای کرج فرستاده شد. در شرایطی که اولیای دم برای اجرای حکم قصاص پافشاری می‌کردند محکوم به قصاص پای چوبه دار منتقل شد اما با پادرمیانی مسئولان اجرای حکم متوقف و به زمان دیگری موکول شد. وقتی پسر جوان برای دومین مرتبه پای چوبه دار رفت اولیای دم اعلام کردند اگر او بتواند در مدت 3ماه 5میلیارد تومان دیه پرداخت کند از اجرای حکم صرف‌نظر می‌کنند. او هم این شرط را قبول کرد اما در مدت تعیین شده نتوانست چنین مبلغی را تامین کند. سحرگاه دیروز وقتی پسر جوان برای سومین مرتبه پای چوبه دار رفت اولیای دم برای اجرای حکم پافشاری کردند و تلاش کمیته صلح و سازش و مسئولان اجرای احکام نیز به نتیجه‌ای نرسید و در این شرایط حکم قصاص اجرا شد تا پرونده زندگی پسر جوان برای همیشه بسته شود.

آخرین اخبار «حوادث البرز» را در صفحه حوادث البرز و حوادث کرج حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر