زمان مطالعه: 3 دقیقه

دستگیری 610 نفر در اعتراضات سیستان و بلوچستان/ برای 45 نفر کیفرخواست صادر شد

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان : تاکنون برای ۴۵ نفر از متهمان در اغتشاشات استان و زاهدان کیفر خواست صادر شده است.
11 آبان 1401
شناسه : 91483
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/91483
262+
بالا
رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان : تاکنون برای ۴۵ نفر از متهمان در اغتشاشات استان و زاهدان کیفر خواست صادر شده است.

حادثه 24 -  رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان : تاکنون برای ۴۵ نفر از متهمان در اغتشاشات استان و زاهدان کیفر خواست صادر شده است.

حجت الاسلام علی مصطفوی نیا با بیان اینکه اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان اغتشاشات اخیر در دادگاه انقلاب زاهدان برگزارشد گفت: تاکنون برای ۴۵ نفر از متهمانی که در اغتشاشات  بویژه برای کسانی که از عناصر اصلی و فعال اغتشاشات بوده، به اموال عمومی و خصوصی خسارت وارد کرده و یا در فضای مجازی، مردم بویژه جوانان را برای شرکت در اغتشاشات تحریک و تشویق کردند پس از تکمیل تحقیقات از سوی دادسرا کیفرخواست صادر و پرونده آنها جهت رسیدگی و صدور حکم به دادگاه‌های استان ارسال شده است.

وی بیان کرد: یکی از محورهای مهم تاکیدات و دستورات اخیر رئیس قوه قضاییه به منظور حفظ امنیت و آرامش شهروندان مقابله با عناصر اصلی اغتشاشگر و آشوب‌طلب، مخلان آرامش شهروندان و امنیت روانی مردم و کسانی است که به اموال عمومی و دولتی خسارت وارد کرده‌اند و دستگاه قضائی با مخلان امنیت و آرامش شهروندان برخورد قاطع می‌کند.

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در دادگستری این استان با توجه به دستورات رئیس قوه قضاییه در نخستین روزهای آغاز آشوب‌های اخیر، بررسی وضعیت دستگیرشدگان و تفکیک آنها به لحاظ نقش و تاثیری که در اغتشاشات داشتند ۶۲۰ نفر در استان دستگیر که برای ۲۵۲ نفر پرونده تشکیل شده و ۳۶۸ نفر با اخذ تعهد آزاد شدند.

وی افزود: از تعداد ۲۵۲ نفر ۱۴۶ نفر در بازداشت به سر می‌برند و ۱۰۶نفر با قرارهای تامین اعم از وثیقه یا کفالت آزاد هستند.

حجت الاسلام مصطفوی نیا افزود: برای ۳۶۸ نفر از اشخاصی هم که طبق بررسی‌ها، نقش موثر و فعال در اغتشاشات نداشته و به واسطه هیجانات روزهای نخست و یا ناشی از تحریک فضای مجازی به خیابان آمدند، مطابق منویات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات رئیس قوه قضاییه، در دادسرا قرارهای تعلیق، تعقیب و یا قرار منع تعقیب صادر شد.

وی با تاکید بر برخورد قاطع قضایی با عوامل اصلی و فعال اغتشاشات اخیر تصریح کرد: با توجه به اینکه امروز نخستین دادگاه علنی رسیدگی به پرونده هفت نفر از عوامل اصلی و فعال در اغتشاشات اخیر در سیستان و بلوچستان آغاز شده است

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: همه بازداشتی ها با رعایت مقررات قانونی در دادسرا و دادگاه تعیین تکلیف شده و احکام متناسب و بازدارنده صادر خواهد شد.

آخرین اخبار «حوادث سیستان و بلوچستان» را در صفحه حوادث سیستان و بلوچستان و حوادث زاهدان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

 

ارسال نظر