زمان مطالعه: 4 دقیقه

این روزها میل خرید اسلحه گرم افزایش پیدا کرده است

فروش کلت کمری، دستبند و باتوم؛ تحویل در محل! / چرا باتوم گران شده است؟

خرید و فروش لوازم و البسه پلیس در بازار آزاد است و فروشگاه‌های مختلف می‌توانند با توجه به درخواست مشتریان خود نسبت به فروش آنها اقدام کنند. البته درباره استفاده از آنها تمهیدات و قوانین خاصی وجود دارد اما فروشندگان ممنوعیتی برای فروش آنها ندارند و برای خرید این وسایل حتی خرید اینترنتی از طریق سایت‌های رسمی هم صورت می‌گیرد.
10 آبان 1401
شناسه : 91435
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/91435
993+
بالا
خرید و فروش لوازم و البسه پلیس در بازار آزاد است و فروشگاه‌های مختلف می‌توانند با توجه به درخواست مشتریان خود نسبت به فروش آنها اقدام کنند. البته درباره استفاده از آنها تمهیدات و قوانین خاصی وجود دارد اما فروشندگان ممنوعیتی برای فروش آنها ندارند و برای خرید این وسایل حتی خرید اینترنتی از طریق سایت‌های رسمی هم صورت می‌گیرد.

حادثه 24 -  خرید و فروش لوازم و البسه پلیس در بازار آزاد است و فروشگاه‌های مختلف می‌توانند با توجه به درخواست مشتریان خود نسبت به فروش آنها اقدام کنند. البته درباره استفاده از آنها تمهیدات و قوانین خاصی وجود دارد اما فروشندگان ممنوعیتی برای فروش آنها ندارند و برای خرید این وسایل حتی خرید اینترنتی از طریق سایت‌های رسمی هم صورت می‌گیرد.

برخی از تجهیزات و البسه قیمت‌گذاری شده‌ و برخی دیگر هم یک گزینه دارد؛ «تماس بگیرید.» هر چیزی هم نیاز باشد، در دسترس است و اگر هم نباشد، برخی مغازه‌داران و دستفروش‌های چند خیابان معروف در جنوب و شرق تهران آنها را در بساط خود آماده دارند از لباس سوسکی، نقاب و جلیقه گرفته تا دستکش، باتوم، کمربند تجهیزات، چراغ قوه و... حتی ماسک نوپو. ماسک‌فیس پلیس هم دارند، همان ماسک‌هایی که برای جلوگیری از افشا شدن چهره برخی نیروهای ویژه پلیس مورد استفاده قرار می‌گیرد تا در مواجهه با مجرمان و شناسایی چهره‌شان، خطر جانی آنها را در آینده تهدید نکند اما این روزها به یکی از ابزار اصلی پلیس‌نماهای تخریب‌گر تبدیل شده که البته قیمت چندان گرانی هم ندارد؛ 50هزار تا 100هزار تومان.

همین چند روز پیش هم بود که یکی از کانال‌های تلگرامی از افزایش فروش باتوم‌های پلیس خبر داد و نوشت: «قیمت باتوم گران شده و این روزها بیشتر مورد نیاز است.» حالا یکی از اصلی‌ترین تجهیزات همین پلیس‌نماها هم باتوم‌هایی است که در سایت‌های فروش آنلاین نوع 3تیکه یا  تونفای  آن از 200هزار تومان به بالا فروخته می‌شود و در فضای مجازی هم تا 400هزار تومان قیمت دارند. جالب است که باتوم برقی پلیس هم در یکی از این سایت‌های فروش آنلاین موجود است و به اذعان خودشان توانسته‌اند مجموعه کاملی از تجهیزات پلیسی را به فروش برسانند. قیمت لباس نظامی نوپو هم از 500هزار تومان شروع می‌شود و نه‌تنها نیروی انتظامی که البسه و تجهیزات سایر ارگان‌های نظامی هم به راحتی در دسترس است. برخی از پلیس‌نماها پا را فراتر گذاشته و به جز لباس و تجهیزات، اسلحه هم دارند. نکته‌ای که فرمانده کل انتظامی کشور در روزهای پایانی مهر به آن اشاره کرده و گفته بود: «در روزهای اخیر افرادی را دستگیر کردیم که در نقش پلیس اقدام به تیراندازی در جمعیت می‌کردند.» البته فروش اسلحه، سایت اینترنتی رسمی و قانونی ندارد، اما در چند کانال در شبکه‌های اجتماعی انواع و اقسام سلاح‌های گرم و سرد را عرضه می‌کنند؛ چاقوی نظامی 380هزار تومان با ارسال رایگان یک تا 2روزه به تمام کشور، انواع کلت ساچمه‌ای حدود 3میلیون تومان، شوکر 500هزار تومان و گاز اشک‌آور 300هزار تومان. این روزها پلیس شدن چندان گران تمام نمی‌شود، شاید حدود 2تا 3میلیون تومان، اما ضرورتی که این روزها به‌شدت احساس می‌شود هوشیاری بیش از گذشته نیروی انتظامی است که هرچه سریع‌تر نسبت به شناسایی این پلیس‌نماها اقدام کند و برای جلوگیری از آسیب به افکار عمومی، نسبت به دستگیری و معرفی این افراد وارد عمل شود. کارشناسان حوزه انتظامی و قضایی هم در واکنش به وقایع اخیر، خواستار رسیدگی سریع به این موضوع شدند و معتقدند تأخیر در این‌باره علاوه بر خدشه‌دار کردن اعتبار پلیس‌، فضای سوءاستفاده از لباس پلیس را برای افراد خاطی فراهم می‌سازد.

گزارش فروش کلت کمری، تحویل در منزل را در اینجا بخوانید.

آخرین اخبار اجتماعی را در صفحه اخبار اجتماعی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر