زمان مطالعه: 5 دقیقه

پایان کلاهبرداری زن و مرد جوانی بدون مدرک پزشکی در بندرعباس

این روزها باگسترش ضریب نفوذ اینترنت در زندگی روزمره، شاهد آن هستیم که اکثر شهروندان مایل هستند بیشتر خدمات به صورت آنلاین از اپلیکیشن ها وشبکه های اجتماعی دریافت کنند از خرید اقلام روزمره تا حتی خدمات تخصصی و پزشکی .
07 آبان 1401
شناسه : 91356
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/91356
447+
بالا
این روزها باگسترش ضریب نفوذ اینترنت در زندگی روزمره، شاهد آن هستیم که اکثر شهروندان مایل هستند بیشتر  خدمات  به صورت آنلاین از اپلیکیشن ها وشبکه های اجتماعی دریافت کنند از خرید اقلام روزمره  تا حتی  خدمات تخصصی و پزشکی .

حادثه 24 -  این روزها باگسترش ضریب نفوذ اینترنت در زندگی روزمره، شاهد آن هستیم که اکثر شهروندان مایل هستند بیشتر  خدمات  به صورت آنلاین از اپلیکیشن ها وشبکه های اجتماعی دریافت کنند از خرید اقلام روزمره  تا حتی  خدمات تخصصی و پزشکی . در این بین افراد زیادی هستند که  از اعتماد مردم استفاده وبه فکر کلاهبرداری و سودجویی هستند.خیلی از کاربران این موضوع را جدی نمی‌گیرند و قبل از بررسی نوع کالا و خدمات  ناآگاهانه وارد عمل می‌شوند لذا باید توجه داشته باشیم که وجود کثرت مخاطبین یک صفحه اجتماعی دلیل بر اعتماد، مجوز، صحت و ارائه کالای سلامت محور نمی‌باشد.  مانند دو پرونده که زن و مرد جوانی  که به‌طور جداگانه بدون مدرک پزشکی در بندرعباس  خدمات ارائه  می‌دادند توسط پلیس فتا هرمزگان دستگیر شدند. این افراد با تبلیغات در فضای مجازی شامل فعالیت درزمینه  پزشکی بانوان و قالب‌گیری دندان به انجام خدمات می‌پرداختند. باید این موضوع را مورد نظر قرار دهیم که  برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از هرگونه صدمات مالی و جانی برای انجام مشاوره و درمان فقط از طریق پزشکان مجرب و کلینیک های تخصصی و سایت های  نظام پزشکی اقدام نماییم ،فریب تبلیغات دلفریب فضای مجازی و جلوه های ویژه این فضا را نخوریم و حتما در مورد مسائل پزشکی و درمان خود پس از کسب اعتماد و اطمینان کامل، اقدام به دریافت خدمات پزشکی کنیم.

  آموزش پزشکی فقط از طریق مجازی

مدتی قبل با رصد و پایش صورت گرفته پلیس فتا فردی شناسایی شد که در فضای مجازی به خصوص اینستاگرام اقدام به تبلیغ فعالیت و ارائه خدمات پزشکی و جراحی  تخصصی بانوان در منزلش  می کرد در حالی که هیچ گونه مدرک و تحصیلات دانشگاهی در این خصوص نداشت وبدون مجوز و غیرمجاز مشغول به فعالیت بود.بلافاصله موضوع به دلیل سلامتی هم‌وطنان در دستور کار این پلیس قرار گرفت این دختر جوان دستگیر شد. متهم زمانی در برابر مستندات محکم پلیس قرار گرفت ضمن اعتراف به بزه انتسابی؛ هدف و انگیزه خود را کسب درآمد و منفعت مالی عنوان داشت. وی در بازجویی‌ها اعتراف کرد که فوق‌دیپلم رشته کامپیوتر است و بدون گذراندن هیچ دوره‌ای  فقط از طریق سایت‌های مجازی خدمات پزشکی و جراحی  را آموخته است. این دختر  به مراجعان اعلام می‌کرده که دارای مدرک مرتبط به پزشکی است. وی حداقل به 50 نفر در منزل خدمات و جراحی انجام داده است که تاکنون هیچ فردی به او مظنون نشده و شکایت نکرده است. این متهم دارای مدارک متفاوت  فال قهوه و.. است  و تمام وسایل لازم جراحی و درمان  از داروخانه‌ها تهیه می‌کرده است.  

  کلاه‌برداری در پوشش قالب‌گیری دندان در منزل

کلاه‌بردار جوانی نیز که در سایت دیوار اقدام به تبلیغ قالب‌گیری دندان در منزل باقیمتت نازل می‌نموده است با شکایت یکی از شاکیان دستش رو شد.این متهم  در ماه گذشته پس از تماس یکی از کاربران  در خصوص خدمات گیری دندان، اقدام به‌پیش پرداخت از وی نمود و سپس  به آدرس منزل آن فرد رفته و پس از قالب‌گیری از منزل خارج‌شده است  که مدتی بعد برای ادامه درمان به منزل آن فریب‌خورده بازگردد. مدتی گذشت اما خبری از وی نشد و حتی جوابگوی هیچ تماسی نبود. آن فرد مالباخته پس از گذشت چند روز ، به پلیس فتا شکایت کرد تا این حیله‌گر دستگیر شود.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان بابیان اینکه ‏این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت گفت: شاکی بیان داشت که در برنامه دیوار، یک آگهی تحت عنوان «قالب‌گیری دندان در منزل « برخورد کرده‌ و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ‌کننده، مجرم مبلغ 30 میلیون ریال پیش‌پرداخت از شاکی درخواست می‌کند و پس از دریافت وجه و مراجعه به منزل شاکی و انجام قالب‌گیری دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی متقاضی نبوده است. ‎ سرهنگ احسان بهمنی ادامه داد:با توجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار که با اقدامات فنی فرد موردنظر مورد شناسایی قرار گرفت. این مقام مسئول  افزود: کارشناسان پلیس فتا استان با استفاده از به‌کارگیری روش‌های پلیسی شخص کلاه‌بردار را شناسایی و دستگیر نمودن وی ابتدا منکر بزه ارتکابی شد و با قرار گرفتن در برابر مستندات لب به اعتراف گشود.

توصیه پلیس

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان بابیان اینکه  انجام خدمات پزشکی باید توسط افراد دارای دانش و صلاحیت کافی صورت پذیرد؛  به کاربران فعال فضای مجازی توصیه کرد  فریب تبلیغات افراد سودجو را نخورده و جهت دریافت خدمات پزشکی فقط به مراکز و پزشکان متخصص مراجعه نمایند.این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه رصد و پایش فضای مجازی در دستور فتا است گفت: کاربران اینترنت برای ارتباط‌گیری و گزارش موارد مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند به آدرس سایت پلیس فتا WWW.CYBERPOLICE.IR قسمت مرکز فوریت‌های سایبری مراجعه و یا با شماره این مرکز 096380 تماس حاصل نمایند.

 گفتنی است سایت «دیوار» در پیامی آموزشی اعلام کرده که این سایت، هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله افراد ندارد، لذا علی‌رغم این هشدارهای امنیتی درصورتی‌که افرادی قربانی کلاه‌برداران شوند باید شکایت فرد از طریق سیستم قضائی به پلیس فتا ارجاع داده شود، که در این صورت حتما مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

آخرین اخبار «حوادث هرمزگان» را در صفحه حوادث هرمزگان و حوادث بندرعباس حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر