زمان مطالعه: دقیقه

شکایت خانواده آرنیکا در دادسرای جنایی / چرا عکس دخترمان را منتشر کردید؟

همزمان با مرگ دختر دانش‌آموزی که بر اثر سقوط از ارتفاع جان‌باخته، بازپرس جنایی دستور بازداشت افرادی را که با شایعه‌سازی و انتشار عکس باعث انتشار اخبار کذب شدند، صادر کرد.
04 آبان 1401
شناسه : 91259
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/91259
432+
بالا
همزمان با مرگ دختر دانش‌آموزی که بر اثر سقوط از ارتفاع جان‌باخته، بازپرس جنایی دستور بازداشت افرادی را که با شایعه‌سازی و انتشار عکس باعث انتشار اخبار کذب شدند، صادر کرد.

حادثه 24 -  همزمان با مرگ دختر دانش‌آموزی که بر اثر سقوط از ارتفاع جان‌باخته، بازپرس جنایی دستور بازداشت افرادی را که با شایعه‌سازی و انتشار عکس باعث انتشار اخبار کذب شدند، صادر کرد.

نخستین روز آبان‌ماه امسال یکی از مأموران کلانتری 102 پاسداران در تماس با بازپرس میثم حسین‌پور گفت: مرد جوانی به کلانتری مراجعه کرده است. دختر او به نام آرنیکا، پس از 8 روز بستری شدن در بیمارستان گلستان ارتش فوت کرده و خواهان صدور جواز برای دفن جسد دخترش است.

پس از بررسی‌های تیم جنایی مشخص شد، این خانواده در طبقه پنجم یک ساختمان زندگی می‌کردند و آرنیکا شب حادثه حدود ساعت یک بامداد به اتاق خوابش رفته و ساعت 6 صبح زمانی که خانواده‌اش به اتاق او می‌روند تا دخترشان را بیدار کنند که به مدرسه برود، متوجه می‌شوند که دختر نوجوان در اتاق نیست و پنجره باز است که ناگهان با بدن نیمه‌جان او در حیاط خلوت خانه مواجه شدند. وقتی پدر و مادر خودشان را به حیاط رساندند دختر نوجوان هنوز زنده بود و توانایی صحبت کردن داشت، بنابراین او را با آمبولانس اورژانس بلافاصله به بیمارستان منتقل کردند. آرنیکا 8 روز در بیمارستان ارتش تحت درمان قرار داشت اما با توجه به پارگی طحال جان خود را از دست داد.

پس از هماهنگی‌های قضایی با بازپرس جنایی، جسد دختر 17 ساله دفن شد. اما هنوز چند ساعتی از ماجرا نگذشته بود که تصویر دختر نوجوان روی تخت بیمارستان در فضای مجازی منتشر شد و علت مرگ وی را مجروح شدن در اغتشاشات عنوان کردند.

با توجه به انتشار تصویر آرنیکا، پدر وی به دادسرای جنایی تهران مراجعه کرد و به بازپرس جنایی گفت: آرنیکا دختری آرام و درونگرا بود، همیشه در خانه حضور داشت و با گربه‌اش بازی می‌کرد. او هرگز در هیچ‌کدام از این اغتشاشات  حضور نداشته و من از انتشاردهنده عکس دخترم و مطلب کذب شکایت دارم. نمی دانم چه کسی عکس دخترم را در آی سی یو گرفته و منتشر کرده است.

به گفته پدر آرنیکا وی از اورژانس خواسته دخترش را به بیمارستان گاندی ببرند اما اورژانس گفته باید بیمار را به نزدیک ترین بیمارستان برسانیم و علت انتقال وی به بیمارستان ارتش همین موضوع بوده است. همچنین در رسانه‌های معاند علت مرگ دختر 17 ساله ضربه باتوم به سرش اعلام شده در حالی که وی به‌دلیل سقوط از طبقه پنجم، دچار پارگی طحال و روده شده بود و نظریه اولیه پزشکان نیز این موضوع را تأیید کرده است.

بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران در این باره گفت: با توجه به شکایت خانواده آرنیکا، دستور شناسایی و دستگیری فردی که از وی در بیمارستان عکس تهیه و اخبار کذب منتشر کرده، صادر شده است.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر