زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین دفاع مقصران مرگ 3 بیمار کرونایی در دادسرا

2سال پس از مرگ 3بیماری کرونایی در یکی از بیمارستان‌های تهران به‌دلیل نقص تجهیزات و کوتاهی مسئولان آنجا 8متهم پرونده برای آخرین بار پیش از ارسال پرونده به دادگاه از خود دفاع کردند.
02 آبان 1401
شناسه : 91167
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/91167
361+
بالا
2سال پس از مرگ 3بیماری کرونایی در یکی از بیمارستان‌های تهران به‌دلیل نقص تجهیزات و کوتاهی مسئولان آنجا 8متهم پرونده برای آخرین بار پیش از ارسال پرونده به دادگاه از خود دفاع کردند.

حادثه 24 -  2سال پس از مرگ 3بیماری کرونایی در یکی از بیمارستان‌های تهران به‌دلیل نقص تجهیزات و کوتاهی مسئولان آنجا 8متهم پرونده برای آخرین بار پیش از ارسال پرونده به دادگاه از خود دفاع کردند.

تحقیقات در این پرونده از روز چهارم تیر ماه سال99  به‌دنبال مرگ 3بیمارکرونایی که در بخش مراقبت‌های ویژه یکی از بیمارستان‌های تهران بستری بودند آغاز شد. بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که یکی از بیماران مردی 55ساله و از 15خرداد99 در بیمارستان بستری شده، دیگری مردی 38ساله که از اول تیر و نفرسوم مردی بود 49ساله که از روز 24خرداد ماه در بیمارستان بستری و تحت درمان قرار گرفته بود. این 3نفر اما صبح روز چهارم تیر ماه در فاصله زمانی 5 تا 6صبح در بیمارستان جانشان را از دست دادند. این درحالی بود که وضعیت عمومی نسبتا خوبی داشتند و به همین دلیل خانواده‌هایشان می‌گفتند که علت مرگ آنها قصور پرسنل بیمارستان است.

پس از تشکیل پرونده در شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران در گام نخست تیم تحقیق راهی بیمارستان شد اما مسئولان بیمارستان اعلام کردند که 3مرد فوت شده به‌دلیل ابتلا به بیماری کرونا و حال عمومی بدی که داشتند جانشان را از دست دادند. با این حال شواهد حکایت از این داشت که قصوری در این ماجرا صورت گرفته است. در این شرایط هیأت کارشناسی 3نفره برای تشخیص این موضوع تشکیل شد. هرچند سازمان نظام پزشکی اعلام کرد که هر 3بیمار مبتلا به بیماری کووید-19 بوده و پزشکان مرتکب قصوری نشده‌اند اما در ادامه معلوم شد که مدارهای کاهش و افزایش فشار و تامین اکسیژن دستگاه‌های اکسیژن بیمارستان دارای نقص بوده است. کمی پس از اعلام این نظری، هیأت 3نفره کارشناسی نیز نظریه خود را اینطور اعلام کرد:‌ علت اصلی این حادثه مرگبار کاهش و افت غلظت اکسیژن به‌عنوان عامل شروع‌کننده مرگ است اما ماهیت بیماری نیز در مرگ متوفیان دخیل بوده است.

در ادامه رسیدگی به این پرونده اما 8متهم شامل: 3متهم حقوقی و 3متهم حقیقی شناسایی شدند. آنها شامل: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مسئول اداره تجهیزات معاونت درمان، رئیس و مسئول فنی بیمارستان، مسئول تاسیسات بیمارستان، مدیرعامل شرکتی که دستگاه اکسیژن را تامین کرده بود به‌عنوان شخصیت‌های حقیقی و بیمارستان، دانشگاه علوم پزشکی و شرکت تامین‌کننده دستگاه به‌عنوان شخصیت‌های حقوقی. با ابلاغ نظریه هیأت کارشناسی به متهمان آنها روز گذشته برای اخذ آخرین دفاع به دادسرای امور جنایی فراخوانده شدند و بار دیگر به دفاع از خود پرداختند.

براساس این گزارش قرار است این پرونده به‌زودی با صدور کیفرخواست به دادگاه فرستاده شود.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر