زمان مطالعه: 4 دقیقه

قتل مردی با قمه به خاطر مزاحمت برای زن جوان/ مخفیگاه قاتل در ماکو لو رفت

مردی جوان که در درگیری دست به جنایت زده بود، به مرزهای غربی کشور گریخت تا با کمک قاچاقچیان انسان به آلمان فرار کند اما پیش از خروج از کشور دستگیر شد.
23 مهر 1401
شناسه : 90912
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/90912
835+
بالا
مردی جوان که در درگیری دست به جنایت زده بود، به مرزهای غربی کشور گریخت تا با کمک قاچاقچیان انسان به آلمان فرار کند اما پیش از خروج از کشور دستگیر شد.

حادثه 24 -  مردی جوان که در درگیری دست به جنایت زده بود، به مرزهای غربی کشور گریخت تا با کمک قاچاقچیان انسان به آلمان فرار کند اما پیش از خروج از کشور دستگیر شد.

بامداد بیست و چهارم مرداد امسال زنی با پلیس پایتخت تماس گرفت و گفت مردی هدف ضربات چاقو قرار گرفته و در یک‌قدمی مرگ است. وقتی مأموران پلیس در محل حادثه حاضر شدند، متوجه شدند که مرد مجروح توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده است. زن جوانی که با پلیس تماس گرفته بود به آنها گفت: در حال عبور از خیابان بودم که چشمم به مرد زخمی افتاد. او کنار خیابان رها شده و از حال رفته بود. وقتی بالای سرش رفتم متوجه شدم که با چاقو زخمی شده و خونریزی شدیدی دارد. او اما قادر به صحبت‌کردن نبود که فورا با پلیس و اورژانس تماس گرفتم. مرد زخمی که برای درمان به بیمارستان انتقال یافته بود، به‌دلیل شدت جراحات جان باخت و ماجرای این جنایت به قاضی ساسان غلامی، بازپرس جنایی تهران اعلام شد.

با دستور قاضی، مأموران بار دیگر به تحقیق از زن جوان پرداختند تا شاید اطلاعات بیشتری از حادثه به‌دست آورند. این زن اما این بار ادعای تازه‌ای را مطرح کرد و مدعی شد که قاتل و مقتول را می‌شناخته است. او گفت: مقتول شهرام نام داشت و به تازگی با او آشنا شده بودم و قرار بود با هم ازدواج کنیم اما در این بین، سجاد یکی از اقوام دورمان مدام برای من ایجاد مزاحمت می‌کرد. او هر زمانی که دلش می‌خواست به من زنگ می‌زد و پیامک‌های نامربوط برایم می‌فرستاد و همین موضوع باعث عصبانیت من شده بود. وی ادامه داد: دیگر تحمل مزاحمت‌های سجاد را نداشتم. به همین دلیل تصمیم گرفتم موضوع را با شهرام که به تازگی با او آشنا شده بودم درمیان بگذارم.

زن جوان گفت: روز حادثه سجاد دوباره برایم پیامک فرستاد و گفت که می‌خواهد به مقابل خانه من بیاید. شهرام متوجه این موضوع شد و خودش را رساند و آن روز وقتی هر دوی آنها رسیدند با هم درگیر شدند. در این درگیری ناگهان سجاد با قمه ضربه‌ای به شکم شهرام زد و فرار کرد. من هم وحشت‌زده پلیس و اورژانس را خبر کردم.

پایان فرار قاتل

با شناسایی هویت قاتل، بازپرس جنایی دستور بازداشت او را صادر کرد اما سجاد محل زندگی‌اش را ترک کرده و از تهران گریخته بود. در این شرایط ردیابی‌ها برای شناسایی مخفیگاه او ادامه یافت تا اینکه معلوم شد وی در شهرستان ماکو مخفی شده است. بررسی‌ها حکایت از این داشت که متهم به قتل خودش را به مرز رسانده و با پرداخت پول به قاچاقچیان قرار است به ترکیه سفر کند و بعد خودش را به خاک آلمان و نزد برادرش برساند. بنابراین تیمی از کارآگاهان راهی شهر مرزی شدند و با شناسایی مخفیگاه قاتل موفق شدند او را پیش از فرار از کشور دستگیر کنند. متهم دربازجویی‌ها به قتل اقرار کرد و گفت: من مدت‌ها بود که به شیوا که از اقوام دورمان بود علاقه‌مند شده بودم. روز حادثه وقتی به سراغ او رفتم که با وی حرف بزنم با دیدن مرد غریبه(مقتول) عصبانی شدم و چون تصور می‌کردم قصد دارد برای شیوا مزاحمت ایجاد کند با او درگیر شدم و ناخواسته جانش را گرفتم درحالی‌که اصلا او را نمی‌شناختم و قصد قتل نداشتم. پس از آن نیز تصمیم گرفتم با هویت جعلی از کشور خارج شوم و خودم را نزد برادرم که در کشور آلمان زندگی می‌کند برسانم اما دستگیر شدم.

براساس این گزارش، متهم به قتل با قرار قانونی در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است و تحقیق از او ادامه دارد.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر