زمان مطالعه: 5 دقیقه

ناگفته‌های درگیری مرگبار در زندان لاکان رشت

درگیری گروهی از زندانیان محکوم به قصاص در زندان لاکان رشت با یکدیگر به جدالی تمام عیار تبدیل شد و برای ساعتی کنترل بخشی از زندان را از دست مأموران خارج کرد. هرچند پس از ساعتی با مداخله پلیس آرامش به زندان بازگشت اما در این نزاع دسته جمعی تعدادی از زندانیان جان خود را از دست دادند و تعداد دیگری نیز مصدوم شدند.
19 مهر 1401
شناسه : 90827
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/90827
517+
بالا
درگیری گروهی از زندانیان محکوم به قصاص در زندان لاکان رشت با یکدیگر به جدالی تمام عیار تبدیل شد و برای ساعتی کنترل بخشی از زندان را از دست مأموران خارج کرد. هرچند پس از ساعتی با مداخله پلیس آرامش به زندان بازگشت اما در این نزاع دسته جمعی تعدادی از زندانیان جان خود را از دست دادند و تعداد دیگری نیز مصدوم شدند.

حادثه 24 -  درگیری گروهی از زندانیان محکوم به قصاص در زندان لاکان رشت با یکدیگر به جدالی تمام عیار تبدیل شد و برای ساعتی کنترل بخشی از زندان را از دست مأموران خارج کرد. هرچند پس از ساعتی با مداخله پلیس آرامش به زندان بازگشت اما در این نزاع دسته جمعی تعدادی از زندانیان جان خود را از دست دادند و تعداد دیگری نیز مصدوم شدند.

روز یکشنبه برای زندانیان زندان لاکان رشت مثل همیشه آغاز شده بود اما ساعتی از ظهر گذشته بود که صداهایی از بند 8شنیده شد. آنجا محل نگهداری زندانیانی است که اغلب مرتکب قتل و به قصاص محکوم شده و در انتظار مجازات هستند.

درگیری میان زندانیان چندان عجیب نیست اما این بار این درگیری به زد و خوردی خونین بین 2گروه از زندانیان تبدیل شد.

در شرایطی که درگیری و زد و خورد هر لحظه بیشتر می‌شد نگهبانان زندان قصد داشتند برای پایان دادن به ماجرا مداخله کنند اما درگیری زندانیان از بند 8 به راهروهای زندان کشیده شد و تعداد دیگری از زندانیان نیز در حمایت از دوستان‌شان به این زد و خورد پیوسته و دعوایی که تا همین چند دقیقه قبل نزاعی ساده به‌نظر می‌رسید به یک درگیری تمام‌عیار تبدیل شده بود. هرچه می‌گذشت افراد بیشتری وارد دعوا می‌شدند و اوضاع زندان متشنج‌تر از قبل می‌شد تا اینکه مأموران مجبور شدند وارد بند شوند. زندانیان علاوه بر درگیری با یکدیگر تاسیسات زندان را نیز تخریب می‌کردند و دقایقی بعد باعث قطع بخشی از شبکه برق زندان شدند. درحالی‌که زندانیان حاضر نبودند از درگیری دست بکشند، مأموران مجبور شدند برای خاتمه دادن به نزاع از گاز اشک آور استفاده کنند.

این اقدام مأموران باعث شد تا زندانیانِ درگیر تا حدودی متفرق شوند. بررسی‌ها نشان می‌داد در زد و خوردهای بین 2گروهِ درگیر افراد زیادی مصدوم شده و شرایط برخی از آنها وخیم است. هرچند مأموران قصد داشتند برای امدادرسانی به مجروحان آنها را از مهلکه خارج کنند اما چند زندانی شرور مانع بودند تا اینکه سرانجام آنها نیز خود را تسلیم کردند و به این ترتیب درگیری به پایان رسید.

آتش در زندان

به‌دنبال این حادثه دود سیاهی که از زندان خارج می‌شد، توجه ساکنان رشت را جلب کرد. به‌تدریج زمزمه‌ها درخصوص حادثه در این زندان آغاز شد و بعضی‌ها ادعا می‌کردند که زندانیان زندان را به آتش کشیده‌اند که فرار کنند.

حادثه به روایت دادستان

به‌دنبال وقوع درگیری در زندان لاکان این ماجرا به سیدمهدی فلاح‌میری، دادستان مرکز گیلان گزارش و دستور انجام تحقیقات برای شناسایی مقصران این حادثه صادر شد.

او روز گذشته درباره جزئیات آنچه در زندان لاکان اتفاق افتاده بود گفت:‌ تعدادی از زندانیان بند8 زندان لاکان رشت که بخاطر قتل محکوم به قصاص هستند بر اثر اختلافات شخصی با یکدیگر درگیر شدند که با بالا گرفتن درگیری این افراد، منازعه و دعوا به راهروی زندان کشید و با پیوستن تعداد دیگری از زندانیان، فضای این بخش از زندان رشت متشنج شد. در این ناآرامی، تعدادی از زندانیان، تأسیسات موجود در راهرو و سالن زندان را تخریب کردند که در نتیجه پلیس در محل حاضر شد و برای آرام و پراکنده کردن زندانیان از گاز اشک‌آور استفاده کرد. مأموران انتظامی برای کاهش آثار گاز اشک‌آور ناچار شدند در محوطه راهرو و سالن‌های زندان آتش روشن کنند و دود متصاعد شده از زندان به همین علت بود.

فلاح میری درباره سرنوشت زندانیان دخیل در این درگیری گفت: با توجه به قطعی برق به‌دلیل تخریب تاسیسات توسط آشوبگران و ممانعت از خدمات‌رسانی به مجروحان توسط زندانیان، تعدادی از مجروحان فوت شدند و بقیه برای مداوا به بیمارستان انتقال یافتند. با مداخله مأموران و پایان یافتن درگیری شرایط زندان به‌طور کامل تحت کنترل پلیس و نیروهای امنیتی و قضایی است و هیچ‌یک از زندانیان نیز فرار نکرده‌اند.

آخرین اخبار «حوادث گیلان» را در صفحه حوادث گیلان و حوادث رشت حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

 

ارسال نظر