زمان مطالعه: 4 دقیقه

پرداخت مابه‌التفاوت حقوق کارکنان دولت

حداکثر افزایش حقوق کارمندان دولت در بالاترین سطح، حدود ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود که مابه‌التفاوت آن از شهریور ماه پرداخت می‌شود.
18 مهر 1401
شناسه : 90799
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/90799
1731+
بالا
حداکثر افزایش حقوق کارمندان دولت در بالاترین سطح، حدود ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود که مابه‌التفاوت آن از شهریور ماه پرداخت می‌شود.

 حادثه 24 -  حداکثر افزایش حقوق کارمندان دولت در بالاترین سطح، حدود ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود که مابه‌التفاوت آن از شهریور ماه پرداخت می‌شود.

لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان که با طرح دو فوریتی به مجلس ارسال شده بود، به تصویب رسید. در همین زمینه، احسان ارکانی- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی- به تجارت نیوز طی گفت‌وگویی خبر داد که «حداکثر افزایش حقوق کارمندان دولت در بالاترین سطح، حدود ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود که مابه‌التفاوت آن از شهریور ماه پرداخت می‌شود.»

لایحه افزایش حقوق کارکنان دولت تصویب شد. بر اساس این لایحه، حقوق کارکنان از ۹۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد. در همین ارتباط، روز گذشته معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با اشاره به آغاز بررسی لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولتی و بازنشستگان کشوری در مجلس اعلام کرده بود که این لایحه با تصویب مجلس، از اول شهریور اجرا و افزایش حقوق در مواردی تا سقف ۲۰ درصد انجام می‌شود.

محمد حسینی با انتشار توئیتی نوشت: «لایحه دوفوریتی «متناسب‌سازی ‎حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری» یکشنبه هفدهم مهرماه در ‎مجلس اعلام وصول و بلافاصله مورد بررسی قرار می‌گیرد. این لایحه که اعضای هیات علمی و قضات را هم دربر می‌گیرد با تصویب مجلس از اول شهریور اجرا و افزایش حقوق در مواردی تا سقف ۲۰درصد انجام می‌شود.»

در جلسه علنی امروز مجلس، دو فوریت لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری با ۲۲۴ رای موافق، ۷ رای مخالف و ۲ رای ممتنع از مجموع ۲۴۷ نماینده حاضر در مجلس تصویب شد.

در این باره، یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به تجارت‌نیوز گفت: اصل قضیه این است که پیش‌تر و در قالب قانون بودجه ۱۴۰۱ آمده بود که به میزان ۱۰ درصد به حقوق همه کارمندان اضافه شود، از آنجایی که دولت نتوانست افزایش حقوق سالانه را متناسب با تورم محقق کند، ناگزیرر شد لایحه اصلاحی بدهد.

احسان ارکانی افزود: امروز لایحه دو فوریتی افزایش حقوق کارکنان دولت تصویب شد. البته، انشالله جزئیات آن هم به‌زودی در صحن علنی مجلس تصویب خواهد شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: بر اساس جزئیات، سه هزار امتیاز جزو آیتم‌های ثابت احکام کارگزینی کلیه کارمندان دولت اضافه می‌شود. به‌ازای هر فرزند هم ۳۵۰ امتیاز لحاظ می‌شود که این افزایش امتیاز منجر به افزایش ضریب ریالی و افزایش حقوق کارکنان هم خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که بر اساس این لایحه دولت موظف است ابتدا محل تامین اعتبار و منابع مالی آن را پیش‌بینی کند، اضافه کرد: بعد از این اقدام، لایحه باید برای تصویب به مجلس ارسال شود. براساس لایحه دو فوریتی، حداکثر افزایش حقوق کارمندان دولت در بالاترین سطح حدود ۹۰۰ هزار تومان خواهد شد و از شهریورماه هم مابه‌التفاوت آن پرداخت می‌شود.

ارکانی درباره‌ی تامین بار مالی افزایش حقوق هم، گفت: خودِ دولت مسئولیت آن را بر عهده گرفته، چون جزو آیتم‌های حقوق ثابت هم هست و به اصطلاح بند (و) بودجه است. بنابراین، اگر در هر محلی دچار کسری بودجه شویم، به صورت اتوماتیک حداقل در خصوص بند (و) و از آنجایی که بحث افزایش حقوق کارکنان مطرح است، تکلیفی بوده و دولت ابتدا باید آن را پرداخت کند و بعد به دنبال پرداخت سایر هزینه‌ها برود.

بر اساس این گزارش، شنیده‌ها از مجلس حاکی از این است که لایحه دو فوریتی افزایش حقوق کارکنان دارای ابعاد مختلفی است و قرار است این موضوع در کمیسیون تخصصی اقتصادی برای طرح در صحن علنی مجلس به صورت کامل و جامع ارائه شود.

آخرین اخبار اقتصادی را در صفحه اخبار اقتصادی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر