زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین خبر از تبدیل وضعیت معلمان

در روزهای گذشته اظهاراتی از یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس منتشر شد به این مضمون که وزارت آموزش و پرورش و معلمان احتمالاً در دایره‌ی شمول طرح ساماندهی قرار نمی‌گیرند.
11 مهر 1401
شناسه : 90680
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/90680
588+
بالا
در روزهای گذشته اظهاراتی از یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس منتشر شد به این مضمون که وزارت آموزش و پرورش و معلمان احتمالاً در دایره‌ی شمول طرح ساماندهی قرار نمی‌گیرند.

حادثه 24 -  در روزهای گذشته اظهاراتی از یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس منتشر شد به این مضمون که وزارت آموزش و پرورش و معلمان احتمالاً در دایره‌ی شمول طرح ساماندهی قرار نمی‌گیرند.

اسدی (معلم خرید خدمتی) با انتقاد از این مساله می‌گوید: اگر قرار باشد صدها معلم خرید خدمتی شهرهای مختلف، خارج از دایره طرح ساماندهی باشند و تبدیل وضعیت نشوند، عدالت برقرار نشده است.

او اضافه می‌کند: هدف طرح ساماندهی، حذف پیمانکاران و تبدیل وضعیت تمام نیروها در تمام نهادهای دولتی و عمومی کشور است؛ معلمان خرید خدمتی، مانند کارگران شرکتی و پیمانکاری هستند که برای شرکت‌های واسطه کار می‌کنند؛ این شرکت‌ها، کار حاکمیتیِ «آموزش و پرورش» را از دولت به پیمان گرفته‌اند، امری که به هیچ وجه در دایره‌ی حدود و ثغورِ خصوصی‌سازی نمی‌گنجد، آموزش و پرورش وظیفه‌ای است که نمی‌توان آن را به بخش خصوصی واگذار کرد.

این معلم با بیان اینکه «شرکت‌های خرید خدمات آموزش و پرورش همان شرکت‌های پیمانکاری در نهادهای دیگر هستند» می‌گوید: اگر قرار به حذف واسطه‌ها و پیمانکاران است، باید شرکت‌های خرید خدمتی برچیده شده و تمام معلمان زیرمجموعه آن‌ها تبدیل وضعیت و رسمی شوند؛ معلمان خرید خدمتی سال‌هاست که با کمترین حقوق و مزایای مزدی، بار بخش قابل توجهی از آموزش کشور را بر دوش گرفته‌اند؛ چطور ممکن است آن‌ها را از طرح ساماندهی کنار گذاشت.

اسدی به تبعیض آشکار میان معلمان رسمی و غیررسمی اشاره می‌کند و می‌گوید: معلمان خرید خدمتی نصف رسمی‌ها هم حقوق و مزایا نمی‌گیرند؛ در آموزش و پرورش به مراتب بیشتر از برخی نهادها، با تعدد قراردادهای شغلی و تبعیض حقوقی مواجهیم؛ این عادلانه نیست که وزارتخانه‌ای به اهمیت آموزش و پرورش را بخواهند احیاناً از طرح ساماندهی مستثنا کنند.

او در پایان می‌گوید: تمام امید ما معلمان خرید خدمتی به طرح ساماندهی و تصویب آن است که شاید بعد از سال‌ها کار با کمترین حقوق و بدون امنیت شغلی و امید به آینده، روزی بتوانیم به حق‌مان دست پیدا کنیم؛ از نمایندگان مجلس تقاضا داریم ما را فراموش نکنند و کنار نگذارند.

آخرین اخبار اجتماعی را در صفحه اخبار اجتماعی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر