زمان مطالعه: 1 دقیقه

بخشش سربازی که سرباز دیگری را کشته بود

یک محکوم به قصاص با وساطت رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان و دادستان نظامی استان کرمانشاه و رضایت خانواده اولیای دم زندگی دوباره یافت.
09 مهر 1401
شناسه : 90618
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/90618
415+
بالا
یک محکوم به قصاص با وساطت رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان و دادستان نظامی استان کرمانشاه و رضایت خانواده اولیای دم زندگی دوباره یافت.

حادثه 24 -  یک محکوم به قصاص با وساطت رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان و دادستان نظامی استان کرمانشاه و رضایت خانواده اولیای دم زندگی دوباره یافت.

در پرونده ای که در سال ۱۳۹۹ در دادسرای نظامی کرمانشاه مطرح شد یکی از سربازان وظیفه تیپ ۲۸۴ در منطقه مرزی سومار مورد اصابت مستقیم اسلحه سازمانی قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

متهم که اهل و ساکن شهرستان شاهین دژ بود با حکم دادگاه نظامی کرمانشاه به قصاص محکوم شد که با تایید دیوان عالی کشور حکم صادره برای اجرا ارسال شد، که در این خصوص با وساطت رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان و دادستان نظامی استان کرمانشاه و همراهی امیر طاهری، فرمانده قرارگاه غرب نزاجا و حضور مصلحینی از قبیل حاج عباس عربی و گروه‌های صلح جوی محلی خانواده اولیای دم از حق قصاص خود گذشت و متهم حیات دوباره یافت.

رئیس سازمان قضایی کرمانشاه در این جلسه ضمن تسلیت به اولیای دم اقدام آنان را کاری انسانی و خداپسندانه دانست که از عهده هر کسی ساخته نیست.

سید سعید موسوی دادستان نظامی کرمانشاه نیز با اشاره به کلام امیرالمومنین لذت بخشش را قابل قیاس با قصاص ندانسته و از تلاش های همگی بخصوص مصلحان تقدیر کرد.

آخرین اخبار «حوادث کرمانشاه» را در صفحه حوادث کرمانشاه حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر