زمان مطالعه: 5 دقیقه

آدم‌ریایی در پرونده جوان مبتلا به اوتیسم هنوز ثابت نشده است/ جست‌وجو برای یافتن مرد موتورسوار

معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده مفقود شدن جوان مبتلا به اتیسم را تشریح کرد.
23 شهریور 1401
شناسه : 90305
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/90305
310+
بالا
معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده مفقود شدن جوان مبتلا به اتیسم را تشریح کرد.

حادثه 24 -  معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده مفقود شدن جوان مبتلا به اتیسم را تشریح کرد.

سرهنگ مرتضی نثاری در حاشیه نشست خبری رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ جزئیاتی بیشتر از ماجرای مفقود و پیدا شدن فرد مبتلا به اتیسم در تهران را تشریح کرد و گفت: آنچه که بنده می‌گویم برابر مستندات پلیس و اظهارات افراد مرتبط در پرونده است که تحقیقات پلیسی نیزصحت آن را به اثبات رسانده است.  در تاریخ دوازدهم ماه جاری، فرد مبتلا به اتیسم به نام فرزاد به همراه پدرش از منطقه قلعه‌حسن‌خان به تهران مراجعه کردند. ظاهرا آنها بر سر یک تکه زمین با آموزش و پرورش اختلافاتی داشتند و به همین دلیل پدر و پسر راهی تهران شده بودند تا به نتیجه‌ای برسند.

وی درباره ورود و مداخله فرد موتورسوار به موضوع نیز گفت:‌ این پدر و پسر در حال بازگشت به منزل بودند که در جریان آن فردی موتورسوار در حوالی میدان قزوین به آنها پیشنهاد می‌دهد که به طور رایگان آنها را تا ایستگاه اتوبوس‌های سه راه آذری برساند. این فرآیند در ساعات حوالی غروب آفتاب رخ داده و زمانی که به پایانه رسیدند، پدر از موتورپیاده شد تا پرس‌وجو کند که آیا اتوبوسی به مقصد قلعه‌حسن‌خان وجود دارد یا خیر. فرزاد هم که مبتلا به اتیسم است بر ترک موتور نشسته بود. امازمانی که پدر بازمی‌گردد با جای خالی فرزندش و موتورسوار روبه‌رو می‌شود.

معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه پدر با دیدن جای خالی پسرش و موتورسوار تصور آدم‌ربایی به ذهنش رسید، گفـت: هنوز در رد یا اثبات آدم‌ربایی پلیس به نتیجه‌ای نرسیده، چرا که همانطور که رییس پلیس آگاهی نیز به آن اشاره کردند، انگیزه یا نفعی برای رباینده‌ها در این موضوع متصور نیست. در بامداد روز سیزدهم این جوان در یکی از محله‌های شهرری از سوی عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد. در بررسی با مرکز اورژانس ما فرد تماس گیرنده را هم شناسایی کردیم و با او صحبت و مصاحبه کردیم که مستندات آن موجود است.

وی درباره اینکه آیا این فرد در هنگام پیدا شدن و تماس با اورژانس برهنه بوده یا خیر نیز گفت: این جوان لباس کامل بر تن داشت و چنین ادعایی اگر مطرح شده درست نیست.

نثاری با اشاره به انتقال فرزاد به بیمارستان، اظهارکرد:‌ این فرد قادر به تکلم نبوده و امکان دادن اطلاعاتی از خودش به دیگران هم وجود نداشت. به همین دلیل نیز عملا امکان در جریان قرار دادن خانواده و پلیس در همان دقایق اولیه از سوی بیمارستان وجود نداشت.

وی با اشاره به درخواست مدیرعامل انجمن اتیسم از جامعه پزشکی، مسئولان و ... گفـت: این انجمن  از جامعه پزشکی و وزارت بهداشت و ... خواستار ایجاد یک بانک اطلاعاتی از مبتلایان به اتیسم است تا چنین مشکلاتی ایجاد نشود و بتوان در صورت مفقود شدن فرد مبتلا به اتیسم سریعا او را پیدا کرد. ایشان همچنین هر نوع مصاحبه با رسانه‌های معاند را رد کرده و از ورود به موقع پلیس به موضوع نیز تشکر و قدردانی کرد.نثاری درباره احتمال تجاوز نیز اضافه کرد: از زمانی که به پلیس اطلاع داده شد تیمی تحقیقی متشکل از دادسرای جنایی، اداره یازدهم پلیس آگاهی و پزشکان سازمان پزشکی قانونی به همراه پزشکان معالج وی در بیمارستان فیروزآبادی تشکیل جلسه دادند تا از حیث وجود تعرض، تجاوز و حتی ضرب و جرح مطلع شوند، بدن این فرد مورد آزمایش و بازبینی کامل قرار گرفت و صراحتا این موضوع رد شد. پزشکان عنوان داشتند که این جوان حتی قادر به نگه داشتن خود روی ترک موتورسیکلت نبوده است. به همین دلیل هم ممکن است موضوعات و فرضیات دیگری هم مطرح باشد که ما در حال بررسی تمام آنها هستیم.

به گفته معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در حال حاضر  پلیس آگاهی با قدرت این موضوع را برای کشف حقیقت پیگیری می‌کند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر