زمان مطالعه: 4 دقیقه

خبر مهم معاون رئیس جمهور درباره رتبه بندی معلمان

سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، در سفر نیمروزه خود به استان البرز، با بیان اینکه تعلیم و تربیت میتواند بسترهای توسعه همه جانبه را برای هر کشوری رقم بزند، اظهار کرد: از سوی دیگر بنا به تعبیر امام راحل تعلیم و تربیت عبادت است.
22 شهریور 1401
شناسه : 90274
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/90274
3787+
بالا
سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، در سفر نیمروزه خود به استان البرز، با بیان اینکه تعلیم و تربیت میتواند بسترهای توسعه همه جانبه را برای هر کشوری رقم بزند، اظهار کرد: از سوی دیگر بنا به تعبیر امام راحل تعلیم و تربیت عبادت است.

حادثه 24 -  سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، در سفر نیمروزه خود به استان البرز، با بیان اینکه تعلیم و تربیت میتواند بسترهای توسعه همه جانبه را برای هر کشوری رقم بزند، اظهار کرد: از سوی دیگر بنا به تعبیر امام راحل تعلیم و تربیت عبادت است.

وی با اشاره به اینکه این عبادت نه با قیام و قبود شروع می‌شود، افزود: بلکه تربیت و خروجی تربیت قیام عبود برای خداست و این ساعت تعلیم و تربیت شخصیت های تربیت می‌شوند.

مرتضوی با بیان اینکه با تعلیم و تربیت شخصیت ها تربیت می‌شوند و بعضی تحول ساز و تاریخ ساز هستند،گفت: سعادتی دیده ایم به دست پر برکت اولیا تعلیم و تربیت بوده است و در جمهوری اسلامی ایران این مهم بسیار موثرتر واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه نگاه دولت و توجه دولت به فرهنگ و فرهنگیان بر گرفته از آموزش های دینی و رهنمود های برگرفته از امام بزگوار و مقام معظم رهبری است، گفت: یکی از مهم ترین مصوبات سفر ما مصوباتی است که در حوزه آموزش و پروش رقم خورده است.

 

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۶ میلیون دانش آموز سال تحصیلی جدید را آغاز می‌‌کنند، ادامه داد: ۵۵۰هزار نفر از این دانش آموزان در این استان البرز سکونت دارند.

مرتضوی با بیان اینکه دولت سیزدهم آیت الله رئیسی از ساختار تحولیش مبنای تحول را تحول در آموزش و پرورش قرار داده است، تصریح کرد: بر این باور است که آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت تحولی در آن صورت بگیرد نه اینکه بستر توسعه در ایران اسلامی ما فراهم می‌کند بلکه توسعه ساز و فرهنگ ساز برای جهان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در این حوزه تحولی به نظر می‌رسد باید به دو نکته مهم توجه کرد،ادامه داد: باید به موضوعات دانش بنیان، آموزش دانش بنیان یعنی آموزشی که خروجی آن افزایش بهره‌وری و آموزش اشتغال محور توجه کرد.

این مقام مسووُل در ادامه گفت: با تحولات صورت گرفته امروز در آموزش و پرورش و سایر موسسات آموزشی توجه به این دو مقوله مشهود است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به این مولفه تحولی باید تحول را جان مایه معلمان کرد، افزود: تا زمانی که معلم تحول خواه نباشد قطعا بدانید که ایجاد تحول در دانش آموز کار سنگین و دشواری خواهد بود.

مرتضوی با اشاره به اینکه طبق آمار اداره کل آموزش و پروش استان البرز تقریبا نزدیک به ۵۰ درصد از دانش آموزان در نظام آموزش های فنی حرفه ای و در هنرستان ها تحصیل می‌کنند، ادامه داد: این نوید بخش حرکت بسیار بزرگی خواهد بود.

این مقام مسووُل با بیان اینکه طبق آمار اداره کل آموزش و پرورش استان البرز امروز بالغ بر ۸۱ میلیارد تومان تجهیزات تهیه شده است، افزود: این تجهزات تهیه شده تا به هنرستان ها تحویل داده شود و این کار، کار بسیار بزرگی است.

مرتضوی با بیان اشاره به اینکه تقریبا ۱۳ سال است که طرح رتبه بندی معلمان بی نتیجه مانده بود، گفت: دولت سیزدهم توانست این قانون را اجرا کند و تا پایان سال معلمان به حق و حقوق خود می‌رسند.

در حاشیه سفر معاون رئیس جمهور به استان البرز دو طرح ورزشی،زمین چمن مصنوعی هنرستان شهید بهشتی و سالن ورزشی دبیرستان شهید باهنر در مدارس کرج افتتاح شد

آخرین اخبار اجتماعی را در صفحه اخبار اجتماعی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

 

ارسال نظر