زمان مطالعه: 5 دقیقه

دستبرد دو پسر نوجوان به حساب بانکی مادرانشان به خاطر بازی آنلاین و تغذیه

دو نوجوانی که بیش از 6 میلیون تومان را از حساب مادرشان برداشت می‌کردند، دستگیر شدند. این پسرهای 12 و 13 ساله اهل بندرعباس با دسترسی به پیامک‌های رمز اینترنتی کارت مادرشان ، بدون اجازه آنها برای خود شارژ بازی آنلاین و تغذیه می خریدند که پس از شکایت والدین ، دستشان رو شد.
22 شهریور 1401
شناسه : 90273
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/90273
313+
بالا
دو نوجوانی که بیش از 6 میلیون تومان را از حساب مادرشان برداشت می‌کردند، دستگیر شدند. این پسرهای 12 و 13 ساله اهل بندرعباس با دسترسی به پیامک‌های رمز اینترنتی کارت مادرشان ، بدون اجازه آنها برای خود شارژ بازی آنلاین و تغذیه می خریدند که پس از شکایت والدین ، دستشان رو شد.

حادثه 24 -  دو نوجوانی که بیش از 6 میلیون تومان را از حساب مادرشان برداشت می‌کردند، دستگیر شدند. این پسرهای 12 و 13 ساله اهل بندرعباس با دسترسی به پیامک‌های رمز اینترنتی کارت مادرشان ، بدون اجازه آنها برای خود شارژ بازی آنلاین و تغذیه می خریدند که پس از شکایت والدین ، دستشان رو شد.

پارسا مدتی قبل برای رسیدن به مراحل بالاتر بازی، به وجه نقد اینترنتی  نیاز پیدا کرد و چون می دانست که پدر و مادرش در این زمینه پولی به او نمی دهند خود دست به کار شد و رمز اینترنتی حساب مادرش را پیدا و با موبایل او اقدام به صورت برداشت آنلاین  کرد. سپس این نوجوان پیامک رمز اینترنتی از موبایل مادر پاک  کرد و با تلفن همراه خود مشغول بازی  شد. ساعاتی بعد زمانی که زن جوان چشمش به پیامک چند بار برداشت از حسابش  افتاد شوکه شد  و نمی دانست که چه کسی  از حساب او برداشت می کند. به همین علت  او به پلیس فتا مراجعه و شکایتی در این مورد شکایتی مبنی بر برداشت حدود4 میلیون  تنظیم کرد. کارگاهان پلیس فتا در تحقیقات به نوجوان 12 ساله ای رسیدند.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در این خصوص با بیان اینکه  درپی ‏شکایت فردی مبنی براینکه از حساب او توسط فرد ناشناس طی چند مرحله پول برداشت شده است لذا  موضوع شکایت در دستور کار پلیس قرار گرفت افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌ها و اقدام‌های تخصصی صورت گرفته و بررسی مدارک مشخص گردید سامانه پیامکی حساب شاکی فعال بوده و در چندمرحله به دفعات مبالغی ازحساب پس انداز وی برداشت شده است. سرگرد احسان بهمنی ادامه داد: با تحقیقات و بررسی‌های تکمیلی، مشخص شد که وجوه برداشت شده از حساب جهت خرید امتیازات خاص برای رفتن به مراحل بعدی و ارتقاء یک بازی آنلاین هزینه شده که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا متهم مورد شناسایی قرار گرفت و پس از هماهنگی با مقام قضایی به پلیس فتا انتقال یافت.به گفته این مسئول انتظامی، مادر پارسا که متهم بودن فرزندش را باور نمی کرد به پلیس فتا رفت، پارسا  در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان و روبه‌رو شد با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده لب به سخن گشود و بیان داشت که با اطلاع از شناسه‌های کارت بانکی مادر و دسترسی به گوشی موبایل و همچنین پیامک های بانکی وی طی چند مرحله تراکنش به منظور خرید شارژ جهت رفتن به مراحل بالاتر در بازی آنلاین اقدام به برداشت وجه می کرد.

  خرید تغذیه از طریق کارت مادر

زن جوان دیگری در خانه و یاد محل کار خود متوجه می شد مبالغ مختلفی  از حساب بانکی اش خارج شده است  در حالی که کارت بانکی نزد خود او بود. مبالغ این این برداشت ها کم‌کم  بیشتر شد تا اینکه به پلیس فتا مراجعه و بیان کرد فرد ناشناسی تا به امروز حدود 2 میلیون تومان  برداشت حساب کرده است. پلیس در بررسی این موضوع  عامل برداشت را پیدا کردند. زن جوان زمانی که فهمید این کار پسرش آرمین است شوکه شد. با چشمان مبهوت پسرش را نگاه می کرد که در برابر پلیس بازجویی می شد. آرمین 13 ساله  انگیزه خود را خرید تغذیه  عنوان کرد که  پس از یافتن رمز کارت مادر، هر از گاهی به مغازه سرکوچه می رفته و برای  تغذیه خود به صورت اینترنتی وجه پرداخت می کرده است.

  هشدار پلیس

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با اشاره به این‌که انجام بازی های رایانه‌ای و آنلاین این روزها جزء لاینفکی از زندگی کودکان و نوجوانان شده اظهار کرد: از خطرات این بازی ها، کلاهبرداری در قالب بازی‌های رایانه‌ای آنلاین است همان طور که پرنده‌های بسیاری در این زمینه در پلیس فتا تشکیل شده که برخی از کودکان و نوجوانان در بازی های رایانه‌ای و به ویژه آنلاین، حساب والدین و سایر نزدیکان خود را خالی کرده‌اند.سرگرد بهمنی خاطرنشان کرد: والدین باید توجه داشته باشند که اطلاعات کارت بانکی خود را برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی‌های آنلاین در اختیار فرزندان خود قرار ندهند و در خصوص حریم خصوصی و آسیب‌های احتمالی آموزش‌های لازم را به فرزندانشان بدهند. وی  هشدار داد: برای اینکه فرزندان بویژه جوانان و نوجوانان در فضای مجازی کمتر آسیب ببینند، لازم است والدین بر فعالیت‌های سایبری فرزندان و همچنین بازی‌های رایانه‌ای که انجام می‌دهند توجه و نظارت کافی داشته باشند.رییس پلیس فتا استان هرمزگان در پایان به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده موارد مشابه و ‏مجرمانه از طریق سایت پلیس فتا به آدرس ‏WWW.CYBERPOLICE.IR‏ و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند. (اسامی مستعار است)

آخرین اخبار «حوادث هرمزگان» را در صفحه حوادث هرمزگان و حوادث بندرعباس حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر