زمان مطالعه: 1 دقیقه

اعضای بدن مرد اردبیلی به بیماران اهدا شد

اعضای بدن زنده‌یاد عبدالرحیم معزز ابلی ۴۲ ساله، اهل و ساکن روستای خوجین از توابع شهرستان خلخال که دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده وی به بیماران نیازمند اهدا شد.
22 شهریور 1401
شناسه : 90271
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/90271
315+
بالا
اعضای بدن زنده‌یاد عبدالرحیم معزز ابلی ۴۲ ساله، اهل و ساکن روستای خوجین از توابع شهرستان خلخال که دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

حادثه 24 -  اعضای بدن زنده‌یاد عبدالرحیم معزز ابلی ۴۲ ساله، اهل و ساکن روستای خوجین از توابع شهرستان خلخال که دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

به گزارش روز سه‌شنبه از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، زنده‌یاد عبدالرحیم معزز ابلی بدنبال افت هوشیاری ناگهانی از خلخال به اردبیل اعزام و بدلیل خونریزی مغزی وسیع غیرقابل عمل جراحی در بخش ICU۱ بیمارستان امام رضا (ع) بستری بود.

 وی برغم مراقبت‌های درمانی و وجود علایم مرگ مغزی از ابتدای بستری در اردبیل و پس از تشخیص و تایید توسط متخصصین و کوردیناتورهای واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده امروز  ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۱ برای اهدای عضو به تهران اعزام شد.

زنده‌یاد معزز ابلی هفتمین ایثارگر استان اردبیل در سال ۱۴۰۱ است که اعضای وی با رضایت خانواده به نیازمندان اهدا شد.

استان اردبیل در چهار سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.

به علت پیشتازی استان اردبیل در اهدای عضو بیماران مرگ مغزی، بخش نگهداری و مراقبت از بیماران مرگ مغزی در محل ساختمان تازه‌تاسیس ترومای شهر اردبیل راه‌اندازی شده است.

آخرین اخبار «حوادث اردبیل» را در صفحه حوادث اردبیل حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

 

ارسال نظر