زمان مطالعه: 2 دقیقه

کپی از 87 کارت بانکی توسط فروشنده‌های دوره گرد در مازندران

ماموران پلیس فتا باند ۵ نفره کلاهبرداری ۳۲ میلیارد ریالی اسکیمری با ۸۷ شاکی را در مازندران متلاشی کردند.
22 شهریور 1401
شناسه : 90263
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/90263
438+
بالا
ماموران پلیس فتا باند ۵ نفره کلاهبرداری ۳۲ میلیارد ریالی اسکیمری با ۸۷ شاکی را در مازندران متلاشی کردند.

حادثه 24 -  ماموران پلیس فتا باند ۵ نفره کلاهبرداری ۳۲ میلیارد ریالی اسکیمری با ۸۷ شاکی را در مازندران متلاشی کردند.

فرمانده انتظامی مازندران  گفت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا شهرستان آمل مبنی بر برداشت غیر مجاز ۷۰۰ میلیون ریال وجه از حساب بانکی وی، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

سردار مرتضی میرزایی افزود: در جریان رسیدگی به پرونده ۱۶ نفر از شهروندان نیز با مراجعه به پلیس فتا از پرداخت غیر مجاز وجه از حساب بانکی خود اعلام شکایت کردند.

او گفت:با توجه به اینکه برابر بررسی‌های به عمل آمده وجه مورد نظر با استفاده از روش اسکیمری (کپی کارت عابر) از حساب مالباختگان برداشت شده بود ماموران اقدامات اطلاعاتی را برای دستگیری کلاهبرداران آغاز کردند.

سردار میرزایی ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق شدند یک باند کلاهبردار حرفه‌ای که در قالب فروشنده‌های دوره گرد، در فرصتی مناسب اقدام به کپی کارت مشتریان در شهرستان نور، محمودآباد، نوشهر، بابلسر، بابل و فریدونکنار و همچنین دریافت وجه از کارت‌های کپی شده در چندین فروشگاه تهران می‌کردند را شناسایی کنند.

 فرمانده انتظامی مازندران،افزود: ماموران سرکرده این باند به همراه ۴ نفر دیگر از همدستانش را که با اجاره منزل و یک خودروی وانت در این شهرستان‌ها اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کردند به دام انداختند.

او از کشف و ضبط ۱۲ سیم کارت و ۳۷ قطعه کارت عابر خام از مخفیگاه متهمان خبر داد و افزود: این کلاهبرداران حرفه‌ای تاکنون به کلاهبرداری از ۸۷ نفر جمعا" به مبلغی بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال اعتراف کردند.

سردار  میرزایی با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، از مردم خواست: ضمن حفظ هوشیاری در هنگام خرید کالا و خدمات از افراد ناشناس و دوره گردان‌ها با استفاده از دستگاه‌های کارتخوان، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در حساب بانکی خود، موضوع را در اسرع وقت به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir را آماده دریافت گزارش‌های مردمی برشمرد و اظهار داشت: کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند و با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی سوالات خود را از این پلیس مطرح کنند.

آخرین اخبار «حوادث مازندران» را در صفحه حوادث مازندران و حوادث ساری حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر