زمان مطالعه: 3 دقیقه

پایان کابوس 17ساله چوبه دار/ از جنایت در جاده تلو تا بخشش در دادسرای جنایی

مردی که 17 سال قبل دوستش را در جاده تلو در شرق تهران با ضربه چاقو به قتل رسانده بود با گذشت اولیای دم از قصاص نجات پیدا کرد.
19 شهریور 1401
شناسه : 90118
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/90118
619+
بالا
مردی که 17 سال قبل دوستش را در جاده تلو در شرق تهران با ضربه چاقو به قتل رسانده بود با گذشت اولیای دم از قصاص نجات پیدا کرد.

حادثه 24 -  مردی که 17 سال قبل دوستش را در جاده تلو در شرق تهران با ضربه چاقو به قتل رسانده بود با گذشت اولیای دم از قصاص نجات پیدا کرد.

ماجرای این پرونده  به شامگاه 30تیرماه سال84 برمی‌گردد. آن شب راننده یک خودروی سمند در شرایطی که از کیلومتر 5جاده تلو در شمال شرق تهران می‌گذشت صحنه عجیبی دید. مردی که مجروح و خون‌آلود بود کنار جاده افتاده و مرد دیگری ایستاده و از خودروهای عبوری درخواست کمک می‌کرد.

راننده سمند با پلیس و اورژانس تماس گرفت و درخواست کمک کرد. دقایقی بعد مرد مجروح که دچار جراحت و خونریزی شدیدی شده بود به بیمارستان منتقل شد، اما تلاش پزشکان برای نجاتش کارساز نبود و روی تخت بیمارستان جانش را از دست داد. در این شرایط مردی که همراهش بود بازداشت شد. این مرد در بازجویی‌های اولیه به قتل اعتراف کرد اما مدعی شد ناخواسته و برای دفاع از خودش این اتفاق افتاده است.

او گفت: من و مقتول سال‌ها بود که یکدیگر را می‌شناختیم؛ اما از حدود یک ماه قبل با هم دچار اختلاف شدیم. او پشت سرم حرف زده بود و من از این موضوع ناراحت بودم. چند ساعت پیش از حادثه به‌طور اتفاقی او را در خیابان دیدم. گفتم بیا با صحبت، اختلافات‌مان را برطرف کنیم. او قبول کرد اما پیشنهاد داد با هم به جاده تلو برویم. سوار موتورسیکلت شدیم و به آنجا رفتیم. آن موقع شب آنجا خیلی خلوت بود. وقتی شروع به صحبت کردیم او ناگهان برایم چاقو کشید و می‌خواست من را بزند. من هم برای دفاع از خودم چاقو کشیدم و ناخواسته ضربه‌ای به او زدم. وقتی او مجروح شد و روی زمین افتاد وسط جاده آمدم تا کمک بگیرم. برای خودروهای زیادی دست تکان دادم تا اینکه راننده سمند توقف و کمکم کرد و جوان مجروح را به بیمارستان رساندیم اما او فوت شد. با وجود اظهارات متهم اما اولیای دم خواستار قصاص او بودند. به این ترتیب پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده و متهم در نهایت به قصاص محکوم شد.

با قطعی شدن این رأی در دیوان عالی کشور همه‌‌چیز برای قصاص قاتل مهیا بود اما از آن زمان مسئولان واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی برای جلب رضایت اولیای دم دست به‌کار شدند. هرچند آنها ابتدا حاضر به بخشش نمی‌شدند اما در ادامه اعلام کردند که به شرط دریافت دیه از قصاص قاتل صرف‌نظر می‌کنند. در این شرایط بود که این مرد پس از 17سال از چوبه دار نجات یافت.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر