زمان مطالعه: 5 دقیقه

نجات قاتل صاحب‌خانه از طناب دار پس از 3 سال

مردی که بر سر معامله خانه‌ای با صاحب‌خانه دچار اختلاف شده و با ضربه سنگ او را به قتل رسانده بود، 3 سال پس از جنایت توانست با کمک مسئولان قضایی رضایت 9 فرزند مقتول را جلب و از قصاص نجات پیدا کند.
17 شهریور 1401
شناسه : 90082
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/90082
477+
بالا
مردی که بر سر معامله خانه‌ای با صاحب‌خانه دچار اختلاف شده و با ضربه سنگ او را به قتل رسانده بود، 3 سال پس از جنایت توانست با کمک مسئولان قضایی رضایت  9 فرزند مقتول را جلب و از قصاص نجات پیدا کند.

حادثه 24 -  مردی که بر سر معامله خانه‌ای با صاحب‌خانه دچار اختلاف شده و با ضربه سنگ او را به قتل رسانده بود، 3 سال پس از جنایت توانست با کمک مسئولان قضایی رضایت  9 فرزند مقتول را جلب و از قصاص نجات پیدا کند.

این مرد جوان سال98 در بندرعباس ازدواج کرد؛ اما چون وضعیت مالی چندان خوبی نداشت همراه همسرش درخانه مادرش زندگی می‌کرد. تازه‌عروس فکر می‌کرد این شرایط موقتی است و آنها به‌زودی سر خانه و زندگی خودشان می‌روند اما وقتی این شرایط ادامه پیدا کرد نارضایتی او هم شروع شد. از آن به بعد هر روز این تازه عروس و داماد بر سر محل زندگی‌شان اختلاف داشتند. مرد جوان که دیگر نمی‌توانست سرکوفت‌های همسرش را تحمل کند به فکر تهیه خانه‌ای مستقل افتاد.

او از طریق یکی از مشاوران املاک توانست خانه کوچکی برای خرید پیدا کند. آنها همه قول و قرارهای‌شان را گذاشتند. قرار شد مرد جوان مبلغی از قیمت خانه را بپردازد. مدتی بعد هم با پرداخت بقیه مبلغ، حسابش را تسویه کند. چند روز از قول و قرار او و فروشنده می‌گذشت که صاحب خانه پشیمان شد و گفت نمی‌خواهد خانه‌اش را بفروشد. این در حالی بود که مرد جوان همه زندگی‌اش را برای خرید این خانه فروخته بود. در این شرایط بود که آنها با یکدیگر دچار اختلاف و درگیری شدند. یک روز وقتی مرد جوان در خانه مادرش بود ناگهان صدای مهیبی آمد و یکباره در خانه باز شد.

فروشنده با لگد در را باز کرد و برای درگیری وارد حیاط خانه شد. در یک چشم به‌هم زدن آنها به جان یکدیگر افتادند و در این بین مرد جوان که خیلی عصبانی شده بود یک سنگ بر سر فروشنده کوبید و او را نقش زمین کرد. همین ضربه کافی بود تا او جانش را از دست بدهد و مرد جوان به اتهام قتل عمد بازداشت شود. حالا مشکلات این مرد دوچندان شده بود. وقتی او در دادگاه کیفری یک استان هرمزگان محاکمه شد 9فرزند مقتول که از 2  همسر او بودند اعلام کردند برای قاتل پدرشان قصاص می‌خواهند. در شرایطی که همه شواهد و مدارک علیه مرد جوان بود قضات دادگاه او را مجرم شناخته و به قصاص محکوم کردند. این رأی در ادامه در دیوان عالی کشور نیز تأیید و به واحد اجرای احکام دادسرای بندرعباس فرستاده شد.

 هرچند حکم قصاص این مرد قطعی شده بود اما از آنجا که او سابقه کیفری نداشت و به شکل ناخواسته و از سر عصبانیت مرتکب قتل شده بود تلاش‌ها برای نجات او آغاز شد. در این میان معاون دادستان بندرعباس تلاش‌های زیادی را برای جلب رضایت اولیای دم انجام داد. مقتول 2 همسر و از آنها در مجموع 9فرزند داشت و همه آنها اولیای دم محسوب می‌شدند. جلب رضایت از همه آنها کار دشواری بود؛ با این حال رایزنی با آنها آغاز شد. فرزندان مقتول ابتدا حاضر به گذشت نمی‌شدند اما در ادامه وقتی مبلغی به‌عنوان دیه مهیا شد آنها نیز با توجه به اتفاقی بودن درگیری حاضر به بخشش شدند و یک به یک رضایت نامه را امضا کردند.

در این شرایط بود که مرد محکوم به قصاص 3سال پس از ارتکاب قتل و در شرایطی که زمان اجرای حکم فرا رسیده بود از چوبه دار نجات پیدا کرد.کاظم شاهرخ نیا، از اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس در این‌باره به همشهری گفت: در جریان این پرونده افراد زیادی پادرمیانی کردند و واسطه شدند تا اولیای دم حاضر به بخشش شوند. الهام پوردهقان، معاون دادستان بندرعباس یکی از افرادی بود که نقش مهمی در این پرونده داشت و بارها با خانواده مقتول صحبت کرد تا سرانجام آنها حاضر به بخشش شدند. وی درباره جنبه عمومی جرم نیز گفت: با توجه به شرایط خاص متهم و مدت زمان 3سالی که او در زندان گذرانده به‌احتمال زیاد وی به‌زودی با عفو مشروط از زندان آزاد خواهد شد.

آخرین اخبار «حوادث هرمزگان» را در صفحه حوادث هرمزگان و حوادث بندرعباس حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

 

ارسال نظر