زمان مطالعه: 4 دقیقه

ناتاشا، سگ عدنان مطوری چطور جسد یاسین را پیدا کرد؟

15 روز پس از مدفون شدن مرد جوان زیر آوار کوه در حاشیه رودخانه سیمره، ناتاشا، سگ آموزش‌دیده عدنان مطوری که در حادثه متروپل نیز موفق به پیدا کردن اجساد برخی از قربانیان شده بود، جسد جوان گمشده را پیدا کرد.
16 شهریور 1401
شناسه : 90048
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/90048
671+
بالا
15 روز پس از مدفون شدن مرد جوان زیر آوار کوه در حاشیه رودخانه سیمره، ناتاشا، سگ آموزش‌دیده عدنان مطوری که در حادثه متروپل نیز موفق به پیدا کردن اجساد برخی از قربانیان شده بود، جسد جوان گمشده را پیدا کرد.

حادثه 24 -  15 روز پس از مدفون شدن مرد جوان زیر آوار کوه در حاشیه رودخانه سیمره، ناتاشا، سگ آموزش‌دیده عدنان مطوری که در حادثه متروپل نیز موفق به پیدا کردن اجساد برخی از قربانیان شده بود، جسد جوان گمشده را پیدا کرد. 31شهریور امسال یاسین بهرامی، جوان 29ساله دره‌شهری به همراه دوستانش برای ماهیگیری به رودخانه سیمره در استان ایلام رفته بود که اتفاق هولناکی رخ داد. یاسین که پدر 2کودک یک و 7ساله بود در کنار رودخانه سرگرم ماهیگیری بود که ناگهان کوه ریزش کرد و تخته‌سنگ‌های بزرگ به پایین سرازیر شد.

حادثه چنان برق‌آسا رخ داد که مرد جوان فرصت نکرد خودش را نجات دهد و زیر خروارها آوار و تخته سنگ‌های بزرگ گرفتار شد. به‌دنبال این حادثه مردم محلی برای نجات یاسین راهی آنجا شدند و با دستان خالی به آواربرداری پرداختند اما تخته‌سنگ‌ها بزرگ‌تر از آن بودند که قادر به تکان دادنشان باشند. با گزارش این ماجرا به هلال‌احمر، تیم‌های امدادی نیز راهی محل حادثه شدند و عملیات آواربرداری شروع شد. امدادگران برای پیدا کردن یاسین حتی مجبور شدند چندبار مسیر رودخانه در محل حادثه را تغییر دهند اما به‌گفته شاهدان تجهیزات آنها کمتر از آن بود که بتوانند تخته‌سنگ‌هایی را که سنگینی برخی از آنها ده‌ها تن بود تکان دهند. در این شرایط تلاش ده‌ها نفر از مردم محلی و امدادگران برای یافتن سرنوشت یاسین ادامه داشت تا اینکه خبر این حادثه به گوش عدنان مطوری رسید و او تصمیم گرفت به همراه سگ آموزش‌دیده‌اش به نام ناتاشا برای پیدا کردن یاسین راهی سیمره شود.

عدنان مطوری، یکی از اهالی آبادان است که در جریان حادثه ریزش ساختمان متروپل از سگ آموزش‌دیده‌اش برای جست‌وجوی مفقودشدگان کمک گرفته و موفق به پیدا کردن اجساد برخی از قربانیان شده بود. ناتاشا همچنین در حادثه‌ای که تیرماه امسال در زرآباد استان سیستان و بلوچستان رخ داد و در جریان آن پسر نوجوانی در سیل ناپدید شده بود، توانسته بود جسد این پسررا پس از 12روز پیدا کند.

به این ترتیب عدنان به همراه سگ آموزش‌دیده‌اش راهی محل حادثه در رودخانه سیمره شدند و این سگ توانست با جست‌وجو در محل حادثه، مکان دقیقی که جوان ماهیگر در آنجا مدفون شده بود را شناسایی کند. مجید بیگلریان، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان ایلام گفت: پس از آنکه ناتاشا سگ آموزش دیده جسدیاب موفق به یافتن مکان جسد یاسین، جوان دره شهری شد، تلاش برای خارج کردن وی آغاز شد و امدادگران موفق شدند غروب دوشنبه به گودالی برسند که جسد جوان گمشده داخل آن بود. اما به‌علت اینکه تخته سنگ‌های بزرگی بر دهانه گودال قرار دارد، برای جلوگیری از احتمال ریزش این سنگ‌ها در گودال، عملیات شکستن و جابه‌جایی این سنگ‌ها به‌تدریج ادامه دارد و طبق پیش‌بینی‌ها تا حدود ۲ روز دیگر این روند طول خواهد کشید.

آخرین اخبار «حوادث ایلام» را در صفحه حوادث ایلام حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر