زمان مطالعه: 7 دقیقه

قتل وحشتناک مالک خانه به دست خریدار عصبانی با ضربه سنگ

اختلاف مالی مالک و خریدار خانه در بندرعباس به قتل انجامید .قاتل 35 ساله که نتوانسته بود لحظه‌ای عصبانیت خود را مهار کند، با ضربه سنگ موجب مرگ ناخواسته مالک خانه شده بود، به قصاص محکوم شد. وی چندی قبل با رضایت اولیاء دم از چوبه دار رهایی یافت.
12 شهریور 1401
شناسه : 90027
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/90027
565+
بالا
اختلاف مالی مالک و خریدار خانه در بندرعباس به قتل انجامید .قاتل 35 ساله  که نتوانسته بود لحظه‌ای عصبانیت خود را مهار کند، با ضربه سنگ موجب مرگ ناخواسته مالک خانه شده بود، به قصاص محکوم شد. وی چندی  قبل با رضایت اولیاء دم از چوبه دار رهایی یافت.

حادثه 24 -  اختلاف مالی مالک و خریدار خانه در بندرعباس به قتل انجامید .قاتل 35 ساله  که نتوانسته بود لحظه‌ای عصبانیت خود را مهار کند، با ضربه سنگ موجب مرگ ناخواسته مالک خانه شده بود، به قصاص محکوم شد. وی چندی  قبل با رضایت اولیاء دم از چوبه دار رهایی یافت.

  سه سال  قبل...

زن پایش را در یک کفش کرد که دیگر در یک سقف با مادر شوهر زندگی نمی‌کند و باید یک‌خانه مستقل داشته باشند. زن و مرد جوان هرروز بر سر این موضوع باهم بحث می‌کردند  و 3 فرزند آن‌ها که شاهد این درگیری در خانه بودند ازلحاظ روحی و روانی به‌هم‌ریخته بودند. تا آنکه مرد  به‌ناچار باآنکه  پول کافی برای  خرید خانه نداشت  به بنگاه‌های مختلف سر می‌زد، هرروز با کلافگی به خانه می‌آمد و می‌گفت با این حقوق کارگری نمی‌شود خانه‌ای خرید ولی زن ،گوشش به این حرف‌ها بدهکار نبود. ، مدتی بعد مرد با سر زدن به بنگاه‌های مختلف شهر موفق شد خانه‌ای را در اطراف بندرعباس پیدا کند و با مالک به توافق رسید که مقداری از وجه  را اکنون و مابقی را چند ماه بعد پرداخت کنند. از این قضیه چند روزی گذشت و مالک مابقی پولش را طلب کرد، خریدار از او مهلت خواست تا هزینه را فراهم کند اما باگذشت روزها خبری از پرداخت مابقی وجه خانه  نبود .تا اینکه مالک از فروش خانه منصرف شد ولی خریدار راضی به فسخ معامله نشد  و درگیری لفظی  میان آن‌ها آغاز شد.

  پرتاب سنگ...

یکی از  شب‌های  آبان ماه بود، مالک منزل که دیگر طاقتش طاق شده بود با عصبانیت به سمت منزل خریدار خانه رفت از او خواست معامله را فسخ کند در این درگیری لفظی از درون خانه تا کوچه کشیده شد و مرد جوان خریدار عصبانی بود و هر حرفی می‌کرد اما فروشنده  اصرار به فروش نداشت در همان لحظه چشمش   تکه سنگی دید آن را برداشت محکم به سمت مرد فروشنده فرود آورد...

 و بخشش...

 کاظم شاهرخ نیا، از اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس این حادثه را مربوط به سال 98 خواند و گفت:مرد 36 ساله که فروشنده خانه بود به علت جراحات وارده در همان لحظه جان سپرد و قاتل پشیمان که از سر عصبانیت ناخواسته دست به این جنایت زده بود خود را به پلیس معرفی کرد. وی ادامه داد: پس از مراحل دادگاهی، قاتل به  قصاص محکوم شد و خانواده اولیا ء دم اصرار به اجرای این حکم داشتند تا آنکه با صحبت‌ها و رفت‌وآمدها برای بخشش ، خانواده  در پویش «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» رضایت خود را اعلام کردند و قاتل از قصاص رهایی یافت.

  اجرای پویش «به عشق حسین (ع) می‌بخشم»

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان با اشاره به آزادی این جوان  با اجرای پویش «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» در بندرعباس افزود: با توجه به تأکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم اقدام به‌منظور اصلاح ذات‌البین و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی به‌ویژه پرونده‌های قصاص نفس، پرونده‌ای با موضوع قتل عمد به شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس ارجاع شد. مجتبی قهرمانی اظهار داشت: با آغاز به کار پویش سراسری «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» توسط ستاد ملی صبر به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام)، صلح یاران هسته‌های جهادی شورای حل اختلاف ویژه زندان مرکزی بندرعباس پس از برگزاری جلسات متعدد میان طرفین پرونده موفق به فراهم کردن زمینه بخشش از سوی اولیای دم و رهایی این زندانی از مجازات قصاص نفس شدند.وی  در ادامه از عموم مردم دعوت کرد با پیوستن به «پویش به عشق حسین(ع) می‌بخشم» در جهت تحقق بخشش، رضایت و صلح گام بردارند.قهرمانی همچنین به شکات پرونده‌های قضایی پیشنهاد کرد در مواردی که شرایط ارتکاب جرم و شرایط اجتماعی موضوع اجازه می‌دهد، ضمن اقدام در جهت صلح و سازش، لذت عفو و بخشش را جایگزین انتقام کنند و با بزرگواری و گذشت راه و رسم درست زندگی کردن را به افراد خطاکار بیاموزند. وی با اشاره به آثار و برکات زیاد سازش و بخشش تصریح کرد: نخستین اثر مصالحه و بخشش به ذی‌حق بازمی‌گردد. رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین از شاخص‌ترین توصیه‌ها و آموزه‌های دینی است و اگر روحیه گذشت و برادری مبنای عمل آحاد مردم قرار گیرد قطعاً موجب ارتقای امنیت روانی و نهادینه شدن اخلاق و معنویت در سطح جامعه خواهد شد. قهرمانی یادآور شد: در موارد متعدد و در پرونده‌های زیادی که به گذشت منجر شده‌اند شاهد رضایتمندی و خرسندی افراد ذی‌حق و ارتقای جایگاه معنوی و اخلاقی آن‌ها بوده‌ایم. وی  در پایان با اشاره به تأکید و نگاه ویژه رئیس قوه قضاییه در خصوص ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی، از عموم مردم خواست تا در کنار دادگستری، شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر استان هرمزگان به‌منظور ترویج و توسعه این فرهنگ اسلامی در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

آخرین اخبار «حوادث هرمزگان» را در صفحه حوادث هرمزگان و حوادث بندرعباس حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر