زمان مطالعه: 1 دقیقه

822 تبهکار در چنگ قانون/ افزایش استفاده سارقان از سلاح

رییس پلیس تهران بزرگ از دستگیری ۸۲۲ نفر از سارقان، زورگیران و اراذل و اوباش در مرحله جدید طرح رعد خبر داد.
08 شهریور 1401
شناسه : 89955
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/89955
382+
بالا
رییس پلیس تهران بزرگ از دستگیری ۸۲۲ نفر از سارقان، زورگیران و اراذل و اوباش در مرحله جدید طرح رعد خبر داد.

حادثه 24 -  رییس پلیس تهران بزرگ از دستگیری ۸۲۲ نفر از سارقان، زورگیران و اراذل و اوباش در مرحله جدید طرح رعد خبر داد. 

سردار حسین رحیمی در اجرای پنجاه و نهمین مرحله از طرح رعد که صبح امروز در مقر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد، گفت: طرح رعد پلیس پیشگیری پایتخت به مرحله پنجاه و نهم خود رسید. این طرح‌ها برای استقرار نظم و امنیت و ایجاد آرامش اجرا شده و در آن ماموران پلیس به طور مضاعف و شبانه‌روزی تلاش می‌کنند تا با انواع جرائم و مجرمان برخورد کنند.

وی با بیان اینکه آنچه که امروز به نمایش درآمده، تنها گوشه‌هایی ازاین تلاش‌ها است، گفت: در اجرای این مرحله از طرح رعد در مجموع ۸۲۲ نفر از سارقان، زورگیران، مالخران، کیف قاپان، سارقان مسلح و اراذل و اوباش دستگیر شدند. عمده متهمان دستگیر شده نیز دارای سابقه کیفری و زندان بودند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: در این مرحله از طرح رعد ۲۵ باند که اقدام به سرقت و زورگیری و قاپ‌زنی کرده بودند، منهدم شدند و ۱۶۱ خودرو و موتورسیکلت سرقتی نیز کشف و ضبط شد. ۱۰۴۵ فقره سرقت نیز کشف و اموال مردم به آن‌ها برگردانده شد. همچنین ۱۸۴۹ فقره از اموال مسروقه نیز کشف شد. ارزش ریالی اموال مکشوفه بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان است.

رحیمی با بیان اینکه ۱۴ نفر از محکومین فراری نیز در این مرحله دستگیر شدند، گفت: ۲۹ درصد سارقان در حوزه قطعات و لوازم و تجهیزات خودرو، ۱۹ درصد سارقان اماکن خصوصی و دولتی، ۲۰ درصد سارقان در معابر، هفت درصد قاپ‌زن، هفت درصد سارق خانه و ۱۸ درصد سارقان وسایل نقلیه، سیم، کابل و ... بودند.

رییس پلیس پایتخت اظهار کرد: ۶۸ پاتوق سارقان، ۱۹ پاتوق مالخران، پنج پاتوق سارقان اوباش، ۶۷ فروشنده مواد مخدر و ۱۲ پاتوق اراذل سطح یک و دو در این طرح منهدم و ۱۰ قبضه سلاح جنگی و ۸۴ قبضه سلاح سرد نیز کشف شد.

وی همچنین با بیان اینکه متاسفانه استفاده سارقان از سلاح جنگی بیشتر شده است، گفت: اخیرا جلسات خوبی بین پلیس و قوه قضاییه برای برخورد با جرائم خشن انجام شده است. 

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر