زمان مطالعه: 5 دقیقه

عامل تیراندازی مرگبار در خیابان طالقانی در یک قدمی چوبه دار

رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران ، قاتل چهار نگهبان در شهریار و مجروح کننده پنج مامور نیروی انتظامی با شلیک گلوله در خیابان طالقانی تهران را به اعدام محکوم کرد.
07 شهریور 1401
شناسه : 89913
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/89913
877+
بالا
رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران ، قاتل چهار نگهبان در شهریار و مجروح کننده پنج مامور نیروی انتظامی با شلیک گلوله در خیابان طالقانی تهران را به اعدام محکوم کرد.

حادثه 24 -  رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران ، قاتل چهار نگهبان در شهریار و مجروح کننده پنج مامور نیروی انتظامی با شلیک گلوله در خیابان طالقانی تهران را به عدام محکوم کرد.

قاضی صلواتی امروز پس رسمیت جلسه دادگاه ، از متهم خواست در جایگاه خود قرار گیرد .

رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران ، گفت : علی رضا رضوی خالق آبادی متهم به محاربه و افساد فی الارض از طریق تیر اندازی مسیع به افراد و ماموران فراجا و ارتکاب چهار قتل در شهریار و شروع به قتل پنج مامور نیروی انتظامی در خیابان طالقانی تهران ، و ایجاد رعب و وحشت میان مردم تهران و شهریار با استفاده از سلاح گرم و انتشار خبر آن در حد گسترده است .

قاضی صلواتی با استناد به گزارش مرجع انتظامی ، نظریه اداره تشخیص هویت در خصوص صحنه جرم ، نظریه پزشکی قانونی درباره سلامت روانی متهم در حین ارتکاب جرم و اظهارات شهود و مطلعین حاضر در صحنه جرم به عنوان دلایل اثبات جرم و مستند به آیه 33 سوره مبارکه مائده و مواد 279 ظغ 283 و بند الف ماده 282 قانون مجازات اسلامی ، متهم را به عدام محکوم کرد و افزود : این حکم ظرف 20 روز قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است .

قاضی صلواتی با اشاره به تاکیدات رئیس قوه قضائیه به زورگیران ، سارقان مسلح ، اراذل و اوباش و کسانی که آسایش مردم را به مخاطره می اندازند ، هشدار داد که به استنادد ماده 279 قانون مجازات اسلامی ، کشیدن سلاح به قصد جان ، مال و یا ناموس مردم و یا ارعاب آنان به نحوی که موجب ناامنی در محیط گردد ، محارب محسوب می شود .

رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران گفت : به استناد ماده 281 قانون مجازات اسلامی ، راهزنان ، سارقان و قاچاقچیانی که دست به سلاح برده و موجب سلب امنیت مردم و راه ها شوند محارب هستند.

قاضی صلواتی با استناد به ماده 283 قانون مجازات اسلامی افزود : حد محابه ، اعدام است .

وی گفت : آن دسته از اراذل و اوباش که از سوی سرویس های جاسوسی رژیم کودک کش صهیونیستی ( موصاد ) اجیر و با دریافت پولهای هنگفت ، اقدامات ضد امنیتی و جاسوسی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می دهند ، اعلام می کنم به استناد ماده شش قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی ، هرگونه همکاری اطلاعاتی و جاسوسی به نفع این رژیم در حکم مجاربه و افساد فی الارض است و مرتکب به اشد مجازات محکوم خواهد شد.

قاضی صلواتی افزود : بدیهی است دادگاه انقلاب اسلامی تهران ، با تهدیدکنندگان امنیت ، زورگیران ، سارقان مسلح ، اراذل و اوباش برخورد قاطع ، بدون اغماض و بدون ارفاقات قانونی خواهد کرد.

این متهم ، در ششم خرداد امسال ، در شهریار ، به 6 نگهبان یک شرکت که متلعق به کشتی رانی است ، به علت اختلاقات ملکی ، تیر اندازی کرده که منجر به کشته شدن چهار نفر و جراحت شدید دو نفر شد و بلافاصله فرار کرد.

این فرد ، 7 خرداد نیز در خیابان طالقانی تهران به سوی ماموران نیروی انتظامی تیراندازی کرد و این اقدام در حالی صورت گرفت که این ماموران ، در حال برنامه ریزی برای ماموریت دیگری بودند که ناگهان با شلیک گلوله فرد ناشناسی مواجه می شوند .

تیر اندازی این متهم به سوی ماموران ، منجر به مجروحیت 5 مامور نیروی انتظامی می شود که یکی از آنان از ناحیه چشم راست ، نابینا شده و از ناحیه صورت و سر دچار مصدومیت می شود .

مامور دیگر نیروی انتظامی از ناحیه زانو مجروح و 5 گلوله نیز به یکی دیگر از ماموران اصابت می کند که منجر به مجروحیت شدید وی می شود.

پس از این اقدام ، فرد تیرانداز ، اقدام به فرار می کند که ماموران دیگر نیروی انتظامی حاضر در صحنه با تلاش فراوان ، این فرد را دستگیر کرده و تحویل مرجع قضایی برای محاکمه می دهند.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

آخرین اخبار «حقوقی و قضایی» را در صفحه حقوقی و قضایی حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر