زمان مطالعه: 2 دقیقه

فروش حیوان خانگی در فضای مجازی به ‌همراه قیمت و عکس

رئیس پلیس فتا استان یزد از شناسایی کلاهبرداری که با درج تصاویر حیوانات خانگی از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
04 شهریور 1401
شناسه : 89815
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/89815
291+
بالا
رئیس پلیس فتا استان یزد از شناسایی کلاهبرداری که با درج تصاویر حیوانات خانگی از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

حادثه 24 -  رئیس پلیس فتا استان یزد از شناسایی کلاهبرداری که با درج تصاویر حیوانات خانگی از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ مرتضی ابوطالبی اظهار کرد: با مراجعه یکی از شهروندان و طرح شکایت وی با موضوع کلاهبرداری در فضای سایبری، موضوع بلافاصله در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: در اظهارات اولیه این شهروند مشخص شد که در یکی از سایت‌های درج آگهی با یک آگهی تحت عنوان فروش سگ خانگی برخورد و با فرد تبلیغ کننده تماس تلفنی برقرار کرده و برای انجام مقدمات ارسال حیوان خانگی از وی درخواست واریز مبالغی وجه به حساب خود می‌نماید. متهم پس از دریافت وجه دیگر جوابگو تماس تلفن نمی‌باشد.

ابوطالبی ادامه داد:مأموران پلیس فتا در تحقیقات خود متوجه شدند که متهم این پرونده با انتشار تصاویر از حیوانات خانگی برای درج آگهی خود بهره برده و پس از دریافت وجه دیگر پاسخگو نیست.

این مقام انتظامی گفت: با توجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی مهندسی متهم در یکی از استان‌های شمال کشور شناسایی و مبلغ شاکی عودت داده و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به استان مربوطه ارسال شد.

سرهنگ ابوطالبی تصریح کرد: شهروندان محترم به یاد داشته باشند سایت‌های آگهی محور صرفا آگهی را درج کرده، اما معامله باید حضوری و پس از راستی آزمایی از اصالت موضوع و صحت آن صورت پذیرد و هرگز با رویت تصاویر فریب این دست آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند.

گفتنی است مردم برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه فضای مجازی می‌توانند با پایگاه اینترنتی www.cyberpolice.ir و با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های پلیس فتا به صورت شبانه روزی ارتباط برقرار کنند.

آخرین اخبار «حوادث یزد» را در صفحه حوادث یزد حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر