زمان مطالعه: 1 دقیقه

عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی در زنجان دستگیر شد

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شاکی، شناسایی و دستگیر شد.
02 شهریور 1401
شناسه : 89757
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/89757
267+
بالا
رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شاکی، شناسایی و دستگیر شد.

حادثه 24 -  رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شاکی، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ سیداحمد موسوی با بیان اینکه سهل‌انگاری در حفظ و نگه‌داری تجهیزات هوشمند و اطلاعات حساب بانکی از مهم‌ترین دلایل برداشت‌های غیرمجاز است، اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در بررسی‌های فنی معلوم شد برداشت در قالب خرید اینترنتی است، افزود: با اقدامات و اطلاعات  پلیسی، متهم  در استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافل‌گیرانه دستگیر شد.

موسوی با بیان اینکه در تحقیقات اولیه متهم منکر بزه ارتکابی می‌شد، ادامه داد: با حضور شاکی و ادله‌های موجود متهم  اعتراف کرد. متهم از دوستان نزدیک شاکی بوده و با سوء‌استفاده از اعتماد شاکی و با دست‌یابی به رمز گوشی هوشمند وی، با سوءاستفاده از اطلاعات کارت‌های بانکی ذخیره شده اقدام به خرید اینترنتی کرده است.

 این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: شهروندان از ذخیره رمز و اطلاعات حساب بانکی در گوشی همراه هوشمند خودداری کرده و به صورت دوره‌ای نسبت به تغییر رمز حساب بانکی و گوشی همراه هوشمند و فعال‌سازی سرویس پیامک حساب بانکی‌شان اقدام کنند.

آخرین اخبار «حوادث زنجان» را در صفحه حوادث زنجان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر