زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین خبر از وضعیت پرونده قتل محیط‌بان جوان

چند روز پس از قتل برومند نجفی، محیط‌بان متهم به قتل که در مقابل دادگاه و به‌دست پدر مقتول به قتل رسید، دادستان کرمانشاه به این حادثه واکنش نشان داده و از پیگیری پرونده خبر داد.
02 شهریور 1401
شناسه : 89741
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/89741
410+
بالا
چند روز پس از قتل برومند نجفی، محیط‌بان متهم به قتل که در مقابل دادگاه و به‌دست پدر مقتول به قتل رسید، دادستان کرمانشاه به این حادثه واکنش نشان داده و از پیگیری پرونده خبر داد.

حادثه 24 -  چند روز پس از قتل برومند نجفی، محیط‌بان متهم به قتل که در مقابل دادگاه و به‌دست پدر مقتول به قتل رسید، دادستان کرمانشاه به این حادثه واکنش نشان داده و از پیگیری پرونده خبر داد.

برومند نجفی، محیط‌بان کرمانشاهی چندی قبل در جریان تیراندازی به‌سوی خودرویی که گمان می‌کرد شکارچیان غیرمجاز در آن هستند مرتکب قتل مرد جوانی شد و به اتهام قتل بازداشت شده و مدتی بعد حکم قصاصش در دادگاه صادر شد. به‌رغم تلاش‌های انجام شده برای بخشش این محیط‌بان اما اولیای دم برای قصاص اصرار داشتند و در این بین درخواست اعاده دادرسی متهم در دیوانعالی کشور پذیرفته شد و پرونده دوباره به دادگاه برگشت.

چند روز قبل در شرایطی که نخستین جلسه از دور تازه رسیدگی به این پرونده تشکیل شده بود پس از پایان محاکمه، پدر مقتول در مقابل مجتمع قضایی به‌سوی برومند نجفی تیراندازی کرد و او را به قتل رساند. به‌دنبال این حادثه تلاش‌ها برای دستگیری قاتل که پس از تیراندازی به مکان نامعلومی گریخته است آغاز شد.

روز گذشته شهرام کرمی، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در واکنش به این حادثه از پیگیری و بررسی قصورات احتمالی در پرونده قتل برومند نجفی محیط‌بان کرمانشاهی خبر داد. او گفت:‌ دستگاه قضایی درخصوص قصورهای احتمالی در این پرونده ورود کرده و پیگیریم که اگر در این رابطه، زندان هم قصور داشته مشخص شود و با مقصرین برخورد خواهیم داشت.

کرمی ادامه داد: در حادثه قتل محیط‌بان کرمانشاهی به‌نظر می‌رسد چند عامل در بروز این فاجعه تأثیر گذاشت که یکی از آنها فرهنگی است که در اکثر قتل‌ها، به‌ویژه در منطقه غرب کشور وجود دارد که خانواده مقتول به‌دنبال این هستند که خودشان بدون توجه به قانون حقشان را از قاتل پرونده بگیرند. از طرفی در این پرونده فشار رسانه‌ای بیش از حدی روی پدر مقتول برای اخذ رضایت بود، درحالی‌که ظرفیت انسان هم حدی دارد و ممکن است دست به اقداماتی بزند.

وی در ادامه گفت: بارها با پدر مقتول صحبت کردم و ایشان هم مدام از نحوه برخورد برخی افراد مشهور برای رضایت گرفتن گلایه داشتند و عنوان می‌کردند که این افراد بدون حتی یک عرض تسلیت فشار می‌آورند که باید رضایت بدهد. پرونده مرحوم برومند نجفی یک پرونده معمولی بود که متأسفانه آن را حساس کردند، با این حال پیگیر مشخص شدن قصور احتمالی هستیم.

آخرین اخبار «حوادث کرمانشاه» را در صفحه حوادث کرمانشاه حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر