زمان مطالعه: 5 دقیقه

ماجرای قول شهرداری کرمانشاه از ورزشکاران ناشنوا چه بود؟

رئیس هیأت ناشنوایان استان کرمانشاه درباره ماجرای تقدیر شهرداری و شورای شهر از مدال آوران کرمانشاهی المپیک ناشنوایان گفت:‌سه ماه از برنامه تجلیل ورزشکاران با لوح‌های تقدیر می‌گذرد و هنوز هدایایی که قولش را داده بودند خبری نیست.
01 شهریور 1401
شناسه : 89725
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/89725
196+
بالا
رئیس هیأت ناشنوایان استان کرمانشاه درباره ماجرای تقدیر شهرداری و شورای شهر از مدال آوران کرمانشاهی المپیک ناشنوایان گفت:‌سه ماه از برنامه تجلیل ورزشکاران با لوح‌های تقدیر می‌گذرد و هنوز هدایایی که قولش را داده بودند خبری نیست.

حادثه 24 -  رئیس هیأت ناشنوایان استان کرمانشاه درباره ماجرای تقدیر شهرداری و شورای شهر از مدال آوران کرمانشاهی المپیک ناشنوایان گفت:‌سه ماه از برنامه تجلیل ورزشکاران با لوح‌های تقدیر می‌گذرد و هنوز هدایایی که قولش را داده بودند خبری نیست.

حامد دارابی در نشستی خبری، به تشریح ماجرای اهداء لوح‌های خالی از سوی شهرداری و شورای شهر کرمانشاه به ورزشکاران ناشنوای المپیکی کرمانشاه پرداخت و اظهار کرد: حدود سه ماه قبل بود که وزیر ورزش و جوانان به کرمانشاه سفر کرد و ساعت هفت عصر همان روز از سوی روابط عمومی شهرداری با من تماس گرفته شد که قرار است وزیر ورزش و جوانان طی مراسمی میهمان شهرداری باشد و از قهرمانان المپیکی هیات که به تازگی از رقابت‌های المپیک ناشنوایان ۲۰۲۲ برزیل به شهرمان بازگشته بودند نیز دعوت کردند تا در این مراسم حضور داشته باشند و با حضور وزیر از آنها تجلیل شود.

او اضافه کرد: علیرغم اینکه کار سخت و دشواری بود، اما در نهایت موفق شدیم با قهرمانان المپیکی و خانواده‌های آنها تماس بگیریم و موضوع را به آنها اطلاع دادیم و در نهایت راس ساعت ۲۱ در مراسم شهرداری حاضر شدیم.

رئیس هیات ناشنوایان کرمانشاه ادامه داد: در این مراسم همه مدیران شهرداری و تعدادی از اعضای شورای شهر نیز حضور داشتند و بنرهای خوش آمدگویی و استقبال از وزیر ورزش هم در سالن محل مراسم دیده می‌شد.

او افزود: سرانجام حدود نیم ساعت بعد یعنی ساعت ۲۱:۳۰ شب اطلاع دادند که وزیر ورزش به مراسم شهرداری نخواهد آمد، درحالیکه حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ میهمان هم در این مراسم حضور داشتند. در ادامه به یکباره مراسمی که برای میزبانی از وزیر ترتیب داده شده بود، به مراسم تجلیل از المپیکی‌های ناشنوا کرمانشاه تبدیل شد و شهردار و اعضای شورای شهر هم در خصوص ورزش ناشنوایان سخنرانی کردند.

  المپیک ناشنوایان برزیل؛ کاروان ایران با چهار پله صعود در جایگاه سوم قرار گرفت

دارابی یادآور شد: نوبت به تجلیل از مدال آوران رسید و لوح‌هایی را به آنها تقدیم کردند که در نهایت تعجب دیدیم که خالی هستند و هیچ خبری از هدیه نیست. شهردار همانجا اعلام کرد به دلیل اینکه مراسم با تعجیل برگزار شده برای همین فرصت تهیه هدیه فراهم نشده و فردا یا پس فردا  هدایای نقدی را به این ورزشکاران تقدیم خواهند کرد.

او در ادامه توضیح داد: از آن زمان تاکنون حدود سه ماهی می‌گذرد و طی این مدت هیچ هدیه‌ای به ورزشکاران ما پرداخت نشده و پیگیری‌ها و مکاتباتی هم که انجام داده‌ایم به نتیجه نرسیده است.

رئیس هیات ناشنوایان کرمانشاه در ادامه اظهار کرد: شهردار و اعضای شورای شهر کرمانشاه باید بدانند که ورزشکاران ناشنوا، پله تبلیغاتی آنها نیستند. شاید آنها عادت کرده باشند با چنین برنامه‌های نمایشی در جاهای مختلف بتوانند رای جمع کنند، اما ما قطعا اجازه نخواهیم داد که از ورزشکاران ما پله ترقی برای خود بسازند.

او افزود: ورزشکاران ناشنوای ما امثال مهرداد صیدی با وجود معلولیت ناشنوایی با کار کردن و کشاورزی زحمت می‌کشند تا جایی که پرچمدار کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۲ ناشنوایان می‌شود و در آنجا هم مدال طلا را برای کشورمان می‌آورد و افتخار آفرین می‌شود، بنابراین اجازه نخواهیم داد که آنها را به بازی بگیرند و سه ماه تمام برای یک رقم ناچیز هدیه آنها را سرکار بگذارند.

دارابی اعلام کرد: آنها  در مراسمی که آن شب ترتیب داده بودند کار خود را کردند، تبلیغاتشان را انجام دادند و بعد از آن همه چیز را فراموش کردند، با این وجود ما از حق ورزشکارانمان کوتاه نخواهیم آمد و اجازه نمی‌دهیم بازیچه دست این افراد شوند.

رئیس هیات ناشنوایان کرمانشاه تصریح کرد: سه ماه تمام صبر کردیم، مکاتبه کردیم و رایزنی کردیم که بی‌فایده بود و آنها با شخصیت ورزشکاران ما بازی کردند و آنها را سرکار گذاشتند.

او با تاکید براینکه به کسی باج نمی‌دهد و طی مدت فعالیت خود همواره از جیب هم برای ورزش ناشنوایان خرج کرده تا به آنها خدمت کند، گفت: لوح‌های خالی که آنها به قهرمانان ما دادند، در شان این قهرمانان نبود، بلکه در شان خود آنهاست.

در رقابت‌های المپیک ناشنوایان ۲۰۲۲ برزیل که اردیبهشت ماه امسال برگزار شد، از هشت ورزشکار کرمانشاهی اعزامی به این رقابت‌ها، شش ورزشکار مدال آور شدند.

آخرین اخبار ورزشی را در صفحه اخبار ورزشی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

 

ارسال نظر