زمان مطالعه: 3 دقیقه

دلیل ترس رژیم صهیونیستی از رسیدن موشک های ایران به پایگاه نواتیم / صحرای نقب کجاست؟

یکی از اهداف حملات دیشب جمهوری اسلامی پایگاه هوایی «نواتیم» در جنوب سرزمین‌های اشغالی فلسطین و در صحرای نقب بود . نیروهای سپاه پاسداران در سال گذشته مانورهای موشکی را بر روی مدلی شبیه به این پایگاه انجام داده بودند.
26 فروردین 1403
شناسه : 89654
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/89654
483+
بالا
یکی از اهداف حملات دیشب جمهوری اسلامی پایگاه هوایی «نواتیم» در جنوب سرزمین‌های اشغالی فلسطین و در صحرای نقب بود . نیروهای سپاه پاسداران در سال گذشته مانورهای موشکی را بر روی مدلی شبیه به این پایگاه انجام داده بودند.
حمله موشکی سپاه به اسرائیل

حادثه 24 -   روزنامه «نیویورک‌تایمز» شب گذشته همزمان با آغاز فاز اول پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی در گزارشی به نقل از مقامات اسرائیلی، ادعا کرد: پیش‌بینی می‌شود که مناطق مورد حمله ایران، بلندی‌های جولان و پایگاه نیروی هوایی اسرائیل در صحرای نقب باشد.

دی ماه سال 1400 در جریان رزمایش های سپاه، حمله به خاک رژیم صهیونیستی با تعداد زیادی پهباد و موشک شبیه سازی شد. اتفاقی که شب گذشته رنگ واقعیت گرفت.  در آن زمان سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در رزمایش سپاه یکی از اهداف اساسی که در صورت حمله دشمن، به آن حمله خواهیم کرد طراحی شد. این اقدام شبیه‌سازی کامل واقعیت و بیانگر این بود که با تعداد فراوان شلیکِ همزمان می‌شود از مسیرهای مختلف گنبدآهنین را بی‌اثر و اهداف را منهدم کرد.

بهمن ماه سال گذشته بار دیگر سپاه در یک رزمایش حمله پایگاه هوایی نوآتیم در صحرای نقب را شبیه سازی کرد.

صحرای نقب بیابانی پهناور در جنوب سرزمین های اشغالی است که ۵۵ درصد از خاک این سرزمین را دربرمی‌گیرد. در این ناحیهٔ وسیع، جمعیت نسبتاً کم و پراکنده‌ای زندگی می‌کند. صحرای نگب کم و بیش هموار است؛ ولی در این بیابان، تپه‌های شنی و دره‌های باریک و وادی‌های متعددی نیز وجود دارند که زیبایی خاصی به آن می‌بخشد

ایگاه هوایی «نواتیم» رژیم صهیونیستی که در ۱۱۰۰ کیلومتری خاک ایران، در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر «بئرالسبع» و در نزدیکی «موشاو نواتیم» در صحرای النقب قرار دارد، از جمله اهداف اصلی حملات شب گذشته جمهوری اسلامی ایران بود.

اهمیت این پایگاه در این است که علاوه بر اینکه در حملات تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق و شهادت چندین مستشار ایرانی نقش داشت، مقر اصلی جدیدترین جنگنده F-۳۵ است که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی پس از معامله با ایالات متحده آنها را در اختیار گرفته است و همچنین دارای فرودگاهی با سه باند است و اخیراً برای استفاده این نوع جنگنده مدرن شده است.

پایگاه نواتیم به دلیل استقرار اسکادران پشتیبانی حمل و نقل «سوپر هرکول ۱۰۳»، حضور اسکادران عملیاتی ۱۱۶ و ۱۴۰ از جنگنده‌های F۳۵، حضور اسکادران آموزشی ۱۱۷ (آموزش خلبانی F۳۵) و استقرار اسکادران اطلاعاتی ۱۲۲ یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های هوایی رژیم صهیونیستی است.

همچنین آشیانه هواپیمای شخصی «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی و مقر بسیاری از عناصر جاسوسی ارشد رژیم صهیونیستی در این پایگاه قرار دارد.

طبق گزارش منابع خبری، در جریان حملات دیشب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پایگاه نواتیم در صحرای نقب با ۱۳ تا ۱۴ موشک بالستیک هدف قرار گرفت که در نتیجه آسیب شدیدی به تجهیزات و زیرساخت‌های آن وارد شده است.

 

ارسال نظر