زمان مطالعه: 1 دقیقه

نجات قاتل از اعدام به حرمت ماه محرم

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: در راستای پویش «به عشق حسین می‌بخشم» و به حرمت ماه محرم، اولیای دم در شهرستان مهاباد قاتلی را پس از هفت سال بخشیده و از قصاص او گذشتند.
30 مرداد 1401
شناسه : 89647
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/89647
278+
بالا
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: در راستای پویش «به عشق حسین می‌بخشم» و به حرمت ماه محرم، اولیای دم در شهرستان مهاباد قاتلی را پس از هفت سال بخشیده و از قصاص او گذشتند.

حادثه 24 -  رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: در راستای پویش «به عشق حسین می‌بخشم» و به حرمت ماه محرم، اولیای دم در شهرستان مهاباد قاتلی را پس از هفت سال بخشیده و از قصاص او گذشتند.

ناصر عتباتی با اشاره به استقبال خوب مردم استان از پویش «به عشق حسین می‌بخشم» اظهار کرد: این چهاردهمین پرونده قتل در آذربایجان غربی در سال جاری است که با رضایت اولیای دم به مصالحه ختم می‌شود.

وی افزود: در سال ۱۳۹۴ فردی به نام س - س توسط شخصی به نام س - س به قتل رسید که پس از رسیدگی به اتهام متهم به قتل، با احراز محکومیت وی، حکم قصاص صادر و پس از قطعیت و تایید دیوانعالی کشور، قاتل در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: در عمل به پویش به عشق حسین می‌بخشم و تلاش برای اخذ رضایت اولیای دم، موضوع به شورای حل اختلاف و هسته‌های جهادی بخشایش مهاباد ارجاع و پس از برگزاری جلسات متعدد و تلاش، حضور و حمایت‌های رییس دادگستری، دادستان  رییس زندان، رییس شعبه ۶ شوراهای حل اختلاف، معتمدین و ریش سفیدین و دادیار اجرای احکام کیفری دادسرای مهاباد، ولی دم با اعلام گذشت خود از حق قصاص قاتل صرف نظر کردند.

عتباتی اضافه کرد: با اعلام رضایت اولیای دم محکوم پس از هفت سال از قصاص و چوبه دار رهایی و با بازگشت به کانون خانواده فرصت دوباره زندگی یافت.

آخرین اخبار «حوادث آذربایجان غربی» را در صفحه حوادث آذربایجان غربی و حوادث ارومیه حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر