زمان مطالعه: 2 دقیقه

بازداشت عامل توهین به مردم یکی از مناطق کاشان

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از دستگیری عامل ایجاد توهین و فحاشی در شبکه اجتماعی در کاشان خبر داد.
26 مرداد 1401
شناسه : 89553
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/89553
400+
بالا
فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از دستگیری عامل ایجاد توهین و فحاشی در شبکه اجتماعی در کاشان خبر داد.

حادثه 24 -  فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از دستگیری عامل ایجاد توهین و فحاشی در شبکه اجتماعی در کاشان خبر داد.

سرهنگ ایرج کاکاوند اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق در سطح این شهرستان که باعث بروز اختلال در شبکه توزیع برق برخی از مناطق شده بود، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری 14 این فرماندهی با انجام مجموعه اقدامات هوشمندانه و فنی و پس از بررسی محل‌های وقوع سرقت، موفق شدند اعضای باند سه نفره سارقان سابقه دار کابل برق را شناسائی و در عملیاتی غافلگیرانه متهمان را حین سرقت دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با بیان اینکه متهمان در بازجویی‌های اولیه انجام شده تاکنون به 69 فقره سرقت سیم‌های برق در سطح شهرستان ‌کاشان اعتراف کرده اند، گفت: هر سه متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عامل ایجاد توهین و فحاشی در شبکه اجتماعی کاشان بازداشت شد، گفت: در پی رصد و پایش شبانه روزی ماموران پلیس فتا شهرستان در فضای مجازی، صفحه اینستاگرامی که اقدام به توهین و فحاشی علیه مردم یکی از مناطق شهر کاشان کرده بود به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان تصریح کرد: با انجام تحقیقات در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی، متهم شناسایی و بازداشت و پس از مشاهده مستندات جمع‌آوری‌شده به جرم خود اعتراف و ابراز پشیمانی کرد.

وی تاکید کرد: برابر ماده 641 قانون مجازات اسلامی، فحاشی، توهین، افترا، تهدید، تمسخر، ارسال پیام و تصاویر نامناسب، انتشار شماره تماس افراد یا اطلاعات کاری و خصوصی آنها در فضای مجازی یا در شبکه‌های اجتماعی و غیره از مصادیق مزاحمت اینترنتی است.

کاکاوند رعایت اخلاق در فضای مجازی به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی را امری مهم دانست و تاکید کرد: شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه ابزاری مفید و در حین حال خطرناک است و حضور ناآگاهانه و بدون رعایت اصول ایمنی کاربران در این فضا، آسیب‌های فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

آخرین اخبار «حوادث اصفهان» را در صفحه حوادث اصفهان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

 

ارسال نظر