زمان مطالعه: 1 دقیقه

کلاهبرداری باند خانوادگی در کرمانشاه با رسید جعلی

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه، از دستگیری یک باند خانوادگی کلاهبرداری در سامانه‌های فروش اینترنتی خبر داده که رسیدهای پرداخت جعلی را به گوشی فروشندگان ارسال می‌کردند.
25 مرداد 1401
شناسه : 89494
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/89494
322+
بالا
رییس پلیس فتا استان کرمانشاه، از دستگیری یک باند خانوادگی کلاهبرداری در سامانه‌های فروش اینترنتی خبر داده که رسیدهای پرداخت جعلی را به گوشی فروشندگان ارسال می‌کردند.

حادثه 24 -  رییس پلیس فتا استان کرمانشاه، از دستگیری یک باند خانوادگی کلاهبرداری در سامانه‌های فروش اینترنتی خبر داده که رسیدهای پرداخت جعلی را به گوشی فروشندگان ارسال می‌کردند.

علی عباسی‌کسانی رییس پلیس فتا استان کرمانشاه امروز  اظهارکرد: یکی از روش‌های کلاهبرداری امروزی در حال حاضر نرم‌افزاها و اپلیکشن متنوعی هستند که کلاهبرداران اینترنتی از طریق آن‌ها به راحتی می‌توانند رسیدهای جعلی ایجاد کنند.

وی ادامه داد: این رسیدها به لحاظ شکل ظاهری کاملا شبیه رسیدهای واقعی هستند و به ظاهر قابل تشخیص نیست، این کلاهبرداران به عنوان خریدار کالا و خدمات خود را معرفی و با جلب اعتماد فروشنده با ارسال رسید جعلی به گوشی، کالا و خدمات را دریافت می‌کنند.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه با این هشدار از دستگیری یک باند سه نفره کلاهبرداری در سامانه‌های فروش اینترنتی خبر داده  که رسیدهای پرداخت جعلی را به گوشی فروشندگان ارسال می‌کردند.

وی افزود: در پی مراجعه سه نفر از شهروندان و طرح شکایت مبنی بر اینکه با فروش کالا خود در سایت‌های دیوار و شیپور، متأسفانه با جلب اعتماد پولی به حساب آن‌ها واریز نشده، اما با ارائه رسید کالا را ارائه داده‌اند.

عباسی‌کسانی تصریح کرد: با تلاش شبانه‌روزی کاراگاهان پلیس فتا و انجام تحقیقات تخصصی بررسی فریب در دستور کار قرار گرفت و با هماهنگی مقامات قضایی باند کلاهبرداری که خانوادگی بود شناسایی و دستگیر شدند و از منزل آن‌ها چند دستگاه گوشی همراه، تخته فرش و دیگر وسایل کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: کاربرانی که قصد خرید اینترنتی دارند حتما سامانه پیامکی حساب‌های خود را فعال کنند تا به انجام عملیات‌های بانکی در جریان باشند و با اطمینان از اینکه پول به حسابشان واریز شده کالا را تحویل دهند.

عباسی‌کسانی در پایان، گفت: پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته از طریق سایت پلیس فتا قسمت گزارشات مردمی در خدمت همشهریان هستیم.

آخرین اخبار «حوادث کرمانشاه» را در صفحه حوادث کرمانشاه حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر