زمان مطالعه: 5 دقیقه

توضیحات احمدی لاشکی درباره سامانه رتبه بندی معلمان

به گفته معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش برای رتبه بندی باید سامانه‌ای را ایجاد می‌کردیم که اکنون در حال تست ان هستیم.
23 مرداد 1401
شناسه : 89454
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/89454
3049+
بالا
به گفته معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش برای رتبه بندی باید سامانه‌ای را ایجاد می‌کردیم که اکنون در حال تست ان هستیم.

حادثه 24 -  به گفته معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش برای رتبه بندی باید سامانه‌ای را ایجاد می‌کردیم که اکنون در حال تست ان هستیم.

احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش گفت: اولین هدف از اجلاس. مدیران و روسای آموزش و پرورش که هفته ی آینده برگزار می شود ارتقای جایگاه تعلیم و تربیت و معلم در جامعه است.

او ادامه داد: دومین نکته و هدف ما که می‌تواند نقشه راه سال تحصیلی باشد داشتن برنامه هدفمند است وهمچنین ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در برنامه ریزی‌های مرتبط با سند تحول بنیادین از اهداف ما است.

هدف سوم تقویت تعامل با دستگاه‌های دیگر برای حل کردن مشکلات آموزش و پرورش است.

معاون امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: در فصل هشتم سند تحول بنیادین گفته شده که همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها به ویژه رسانه ملی باید در چارچوب این سند همکاری‌های لازم را برای تحقق این سند بالا دستی انجام داد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش افزود: کرونا، آسیب‌های جدی به سیستم تعلیم و تربیت وارد کرد. یکی دیگر از اهداف برگزاری اجلاس، بررسی آسیب‌های ناشی از دوره شیوع کرونا و اتخاذ تدابیر لازم برای ترمیم آن است. سیاست نصیب برابر آموزشی نیز امکان تحقق نیافت.

او افزود: آخرین هدف ما نیز آموزش و تربیت مربیان برای تعلیم و تربیت است و برای این حرکت ۵ کمیسیون تشکیل شده است.

لاشکی گفت: اولین کمیسیون ما در این اجلاس کمیسیون الگوی حکمرانی و اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. کمیسیون دوم تحت عنوان عدالت تربیتی و با تاکید بر زیست بوم جدید و آماده سازی مدارس برای سال تحصیلی جدید است که محوریت کار به آموزش متوسطه داده شده است. کمیسیون سوم، پایش و سنجش کیفیت یادگیری و روش‌های آموزشی مرتبط با فناوری‌های نوین است؛ که با توجه به بیانات رهبری و ریاست جمهوری باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

او ادامه داد: کمیسیون چهارم به نام مدیریت آسیب‌های اجتماعی و سیانت از کودک در مقابل نا هنجاری‌های فضای مجازی است که امیدواریم در آخر اجلاس بتوانیم اعلام کنیم که راهکاری درست برای یک سال آینده دانش آموزان در این امر رسیده ایم. آخرین کمیسیون مردمی سازی آموزش و پرورش و ارتقای صلاخیت حرفه‌ای آموزش و پرورش است؛ که بحث اجرایی شدن رتبه بندی از وظایف این کمیسیون است؛ که البته برای رتبه بندی باید سامانه‌ای را ایجاد می‌کردیم که اکنون در حال تست ان هستیم.

وی افزود: سابقه کاری مدیران آموزش و پرورش در اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش، ۲۴ سال است. از بین مدیران آموزش و پرورش، ۳۹ نفر خانم و مابقی آقا هستند. از نظر مدرک تحصیلی نیز پنج درصد دارای مدرک دکتری، ۱۰ درصد دارای مدرک لیسانس و حدود ۸۵ درصد دارای مدرک کارشناس ارشد هستند

احمدی لاشکی در پاسخ به سوالی درباره مشکلات معیشتی و اقتصادی و همچنین تاخیر آموزش و پرورش در اجرای لایحه رتبه بندی گفت: همه ارکان باید کمک هم باشیم تا مشکلاتی را که جایگاه معلمین را در خطر قر ار داده حل کنیم و رتبه‌بندی این مشکلات را حل خواهد کرد.

او ادامه داد: منزلت معلم حتما بخشی از آن به معیشت بسته است؛ و اعتقاد داریم حق معلم در این سال‌ها داده نشده است و در رتبه بندی دنبال احیا سازی جایگاه معلم هستیم.

او درباره هزینه‌های این اجلاس گفت: ما نیاز داشتیم که پس از مشکلات این چند سال این اجلاس را برگزار کنیم. تمام سعی خود را کردیم که این اجلاس را با کمترین هزینه برگزار کنیم که انشالله انجام خواهد شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش درباره ضرورت برگزاری اجلاس گفت: کرونا در این مدت، شکافی را ایجاد کرد و نیاز به هماهنگی و احیای مجدد است که به همین دلیل اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش ضرورت دارد که برگزار شود.

احمدی با اشاره به تنوع مدارس افزود: ۲۳ نوع مدرسه در کشور ایراد بزرگی است که باید به سمت حل آن برویم. ۲.۵ تا ۳ میلیون دانش‌آموز در مدارسی غیر از دولتی و ۱۲.۵ میلیون دانش‌آموز در مدارس دولتی هستند.

آخرین اخبار اجتماعی را در صفحه اخبار اجتماعی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر