زمان مطالعه: دقیقه

حمله به سلمان رشدی با چاقو در نیویورک + عکس / ضارب دستگیر شد/ وضعیت نامعلوم نویسنده آیات شیطانی

سلمان رشدی، نویسنده کتاب آیات شیطانی که از سوی امام خمینی حکم ارتداد گرفته بود هنگام سخنرانی در یک موسسه در شهر نیویورک هدف حمله یک مرد قرار گرفت.

فاطمه همامی

خبرنگار

21 مرداد 1401
شناسه : 89377
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/89377
2358+
بالا
سلمان رشدی، نویسنده کتاب آیات شیطانی که از سوی امام خمینی حکم ارتداد گرفته بود هنگام سخنرانی در یک موسسه در شهر نیویورک هدف حمله یک مرد قرار گرفت.

حادثه 24 - سلمان رشدی، نویسنده کتاب آیات شیطانی که از سوی امام خمینی حکم ارتداد گرفته بود هنگام سخنرانی در یک موسسه در شهر نیویورک هدف حمله یک مرد قرار گرفت.
در این حادثه مرد مهاجم باچاقو به رشدی حمله ور شد و ضربات متعددی به وی وارد کرد. 

هنوز درباره سرنوشت رشدی اطلاعاتی منتشر نشده اما ضارب توسط ماموران امنیتی دستگیر شده است.

خبرگزاری اسوشیتدپرس گزارش داده که رشدی از ناحیه گردن هدف ضربات چاقو قرار گرفته و به هلی‌کوپتر به بیمارستان منتقل شده است.

 احمد سلمان رشدی نویسنده و مقاله‌نویس بریتانیایی-هندی است. او نیمه شب پنجشنبه ۱۹ ژوئن ۱۹۴۷ در شهر بمبئی در هند و در خانواده‌ای مسلمان به دنیا آمد. پدرش بازرگانی هندی است. وی نخستین بار با کتاب بچه‌های نیمه‌شب به شهرت رسید و جایزه بوکر را بابت نگارش این اثر دریافت کرد.

 چهارمین اثر وی آیات شیطانی بود که اعتراضاتی را در کشورهای اسلامی برانگیخت. پس از آن، فتوای صادره از سوی امام خمینی مبنی بر ضرورت کشتن وی، باعث شد تا سلمان رشدی سالیان درازی به زندگی مخفیانه روی آورد و تنها در مناسبت‌های خاص در انظار ظاهر شود.

 

 

این خبر تکمیل می‌شود...

 

 

ارسال نظر