زمان مطالعه: 3 دقیقه

کشف جنازه میلاد، آخرین مفقودی سیل مزداران پس از 11 روز

11روز پس از وقوع سیل مرگبار در فیروزکوه، جست‌وجوها برای یافتن آخرین مفقودی این حادثه که سربازی جوان بود، با کشف پیکر او به پایان رسید.
18 مرداد 1401
شناسه : 89264
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/89264
716+
بالا
11روز پس از وقوع سیل مرگبار در فیروزکوه، جست‌وجوها برای یافتن آخرین مفقودی این حادثه که سربازی جوان بود، با کشف پیکر او به پایان رسید.

حادثه 24 -  11روز پس از وقوع سیل مرگبار در فیروزکوه، جست‌وجوها برای یافتن آخرین مفقودی این حادثه که سربازی جوان بود، با کشف پیکر او به پایان رسید.

روز ششم مردادماه امسال، وقوع سیل ساکنان روستای مزداران زرین‌دشت فیروزکوه را غافلگیر کرد. سیل آنچنان ناگهانی بود که بسیاری از ساکنان روستا مجال فرار از سیلاب را نیافتند. جریان آب که بر سر راه خود همه‌‌چیز را تخریب می‌کرد، خانه روستاییان را نیز ویران کرد و بسیاری از ساکنان آنجا را با خود برد. هرچند پیکر شماری از حادثه‌دیدگان در همان روزهای اولیه کشف شد، اما پیکر برخی ‌مفقودشدگان سیل مزداران دچار سرنوشت نامعلومی شده بود. از آن روز تاکنون گروه‌های امداد و نجات همچنان در مزداران حضور داشتند و با کمک سگ‌های زنده‌یاب و تلاش نیروهای مردمی به‌تدریج پیکر مفقودشدگان کشف شد اما هیچ ردی از پیکر جوانی 25ساله به نام میلاد به‌دست نیامده بود. جست‌وجوها برای یافتن او ادامه داشت تا اینکه صبح روز گذشته (دوشنبه) سرانجام اعضای تیم جست‌وجو موفق شدند پیکر میلاد را در فاصله حدود 150متری خانه مادربزرگش که در آنجا دچار حادثه شده بود، کشف کنند.

باقر مزدارانی، یکی از نزدیکان این جوان می‌گوید: اسم شناسنامه‌ای او فرهمند بود اما همه او را به نام میلاد می‌شناختند. او ادامه می‌دهد: میلاد 25سال داشت و سرباز بود. او روز حادثه از پادگان به خانه مادربزرگش آمده بود تا حمام برود و دوباره به پادگان برگردد. آن روز خبری از باران و سیل نبود و او در خانه بود که ناگهان سیل به راه افتاد و همه را غافلگیر کرد و میلاد و مادربزرگش که موقع سیل در خانه بودند، دچار حادثه شدند.

این مرد ادامه می‌دهد: از همان روزی که این حادثه اتفاق افتاد، همه در مزداران دست به‌دست یکدیگر دادند تا مفقودی‌های سیل ازجمله میلاد و مادربزرگش را پیدا کنند. با وجود اینکه همان روزهای اول پیکر مادربزرگ پیدا شد، اما نتوانسته بودیم پیکر میلاد را پیدا کنیم تا اینکه سرانجام صبح عاشورا (دیروز) پیکر میلاد هم زیر گل و لای کشف شد.

او درباره چگونگی کشف پیکر آخرین مفقودی سیل مزداران می‌گوید: در این چند روز همه تلاش‌شان را برای پیدا‌کردن میلاد انجام دادند. حتی از سگ‌‌های زنده‌یاب هلال‌احمر هم استفاده شده اما سگ‌‌ها نتوانستند او را پیدا کنند. در این چند روز اخیر جاهایی را که قبلا کمتر جست‌وجو شده بود، بررسی کردیم تا اینکه پیکر او پشت یک دیوار پیدا شد.

این مرد درباره وضعیت خانواده این جوان می‌گوید: پدر و مادرش از روزی که این اتفاق افتاد، برای او بی‌قراری می‌کردند. خانواده آنها 4نفری بود. میلاد تک‌پسر خانواده بود و حالا فقط خواهر او مانده است. سیل اخیر همه مزدارانی‌ها را عزادار کرد و این روزها در اینجا هیچ‌کس حال و روز خوبی ندارد.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر