زمان مطالعه: 3 دقیقه

انکار قتل توسط عامل تیراندازی مرگبار در درگیری طایفه‌ای

مرد جوان که متهم است در درگیری دسته‌جمعی با شلیک گلوله مرتکب قتل شده، در جلسه دادگاه منکر اتهامش‌ شد.
11 مرداد 1401
شناسه : 89126
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/89126
358+
بالا
مرد جوان که متهم است در درگیری دسته‌جمعی با شلیک گلوله مرتکب قتل شده، در جلسه دادگاه منکر اتهامش‌ شد.
متهم به قتل می گوید که فکر می کرد با گذشت 7 سال پلیس دیگر در تعقیبش نیست.

حادثه 24 -  مرد جوان که متهم است در درگیری دسته‌جمعی با شلیک گلوله مرتکب قتل شده، در جلسه دادگاه منکر اتهامش‌ شد.

رسیدگی به این پرونده از خرداد سال۹۹ و با گزارش درگیری مرگباری در شهریار آغاز شد. با حضور ماموران در محل درگیری مشخص شد، ۲۰نفر در آنجا حضور داشتند که در جریان آن، پسر ۲۹ساله‌ای به نام شهرام بر اثر اصابت گلوله به پهلویش جان باخته بود.

یک هفته بعد از این قتل، سه متهم فراری به نام‌های سعید، آریا و نریمان که در این درگیری سلاح همراه داشتند، به پلیس آگاهی شهریار آمده و آنها را تحویل دادند. با بررسی سلاح‌ها مشخص شد، در چند ماه گذشته با آن شلیک نشده است. آنها مردی به نام پرویز را به عنوان عامل تیراندازی معرفی کردند که با تکمیل تحقیقات، پرویز دستگیر اما منکر قتل شد و گفت: «در آن درگیری تیری شلیک کردم اما شلیکم هوایی بود و به قربانی اصابت‌نکرد.»

چهار متهم در شعبه ۱۷ دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفته و از خود دفاع کردند. پس از رسیدگی، قضات دادگاه، پرویز را به قصاص و سه متهم دیگر را تبرئه کردند.با اعتراض پرویز به حکم مجازاتش، پرونده به دیوان‌عالی کشور ارسال شد که قضات شعبه ۴۸ دیوان رای را نقض کرده و پرویز برای دومین بار در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.

ابتدای این جلسه، پدر شهرام برای قاتل پسرش درخواست قصاص کرد و گفت: «این درگیری طایفه‌ای در شهریار از چند ماه قبل شروع شده بود و دو طرف در اینستاگرام محلی در پرند را برای دعوا مشخص کرده بودند اما به آنجا نرفتند و دوباره در شهریار با هم درگیر شدند. در آن درگیری افراد زیادی سلاح، چوب و چماق داشتند. من و پسرم هم در آن درگیری شرکت داشتیم. چند نفری شلیک کردند اما من پرویز را دیدم که به پسرم شلیک کرد و او در آغوش من جان باخت. به همین دلیل حاضر به بخشش او نیستم.» در ادامه متهم در جایگاه ایستاد و گفت: «قبول دارم در درگیری طایفه‌ای حضور داشتم و یک تیر هوایی شلیک کردم اما مرتکب قتل نشدم. این گلوله به مقتول نخورد و بی‌گناه بازداشت شدم.»رئیس دادگاه سپس از شاهدان تحقیق کرد که آنها گفتند، ندیدند چه کسی به قربانی شلیک کرده است.

پس از آخرین دفاع متهم، قضات دادگاه برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر