زمان مطالعه: 2 دقیقه

ساختمان 3 طبقه در منطقه ناژوان اصفهان فروریخت

سخنگو سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان گفت: در ریزش ساختمان منطقه ناژوان که ظهر امروز صورت گرفته، خوشبختانه در زمان ریزش آوار همه ساکنین از ساختمان خارج شده بودند.
09 مرداد 1401
شناسه : 89057
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/89057
391+
بالا
سخنگو سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان گفت: در ریزش ساختمان منطقه ناژوان که ظهر امروز صورت گرفته، خوشبختانه در زمان ریزش آوار همه ساکنین از ساختمان خارج شده بودند.

حادثه 24 -  سخنگو سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان گفت: در ریزش ساختمان منطقه ناژوان که ظهر امروز صورت گرفته، خوشبختانه در زمان ریزش آوار همه ساکنین از ساختمان خارج شده بودند.

فرهاد کاوه آهنگران عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یک ساختمانی مسکونی سه‌طبقه در منطقه ناژوان اصفهان ریزش کرد، اظهار داشت: حوالی ساعت 11:30 پیش از ظهر امروز گزارشی رسید که در محدوده ناژوان اصفهان یک ساختمان سه طبقه دچار ریزش شده که به محض اعلام گزارش تیم‌های امدادی، آتش‌نشانی و اورژانس به محل اعزام و نسبت به انجام عملیات امداد و نجات اقدام کردند.

وی افزود: خوشبختانه در زمان ریزش آوار همه ساکنین از ساختمان خارج شده بودند هیچ کس در زبر آوار نبود. با این حال تیم تجسس ما بررسی‌های لازم را به عمل آوردند و خوشبختانه هیچ مصدوم و یا فوتی نداشتیم.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان درباره دلایل این حادثه گفت: زمین مجاور این ساختمان در خال گودبرداری غیر اصولی بوده و متاسفانه سازه‌های نگهبان برای ساختمان‌های مجاور پیش‌بینی نشده بود. بر اثر گودبرداری غیر اصولی و استفاده نکردن از سازه‌های نگهبان ساختمان شرقی زمین به طور کامل تخریب شده و از ساختمان سه طبقه تنها از اتاق‌های خواب باقی مانده است.

وی افزود: ساختمان غربی این زمین هم احتمال ریزش دارد و ما به ساکنین آن اخطار تخلیه دادیم. به مهندس ناظر و عوامل شهرداری نیز اعلام نمودیم که حتما باید سازه نگهبان برای ضلع غربی زمین تعبیه شود تا خدای ناکرده آن ساختمان هم ریزش نکند.

کاوه آهنگران تصریح کرد: به شهروندان توصیه می‌شود که در زمان گودبرداری حتما از متخصصین کار استفاده کنند و بحث‌های ایمنی، مقاومت زمین و سلامت ساختمان‌های اطراف را جدی بگیرند. مهندسین ناظر باید مراقب رعایت اصول ایمنی باشند و ساکنین ساختمان‌های که در اطراف آنها گودبرداری انجام می‌شود نیز به عوامل اجرایی کار لزوم رعایت اصولی ایمنی و استفاده از سازه‌های نگهبان را گوشزد کنند.

آخرین اخبار «حوادث اصفهان» را در صفحه حوادث اصفهان حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر