زمان مطالعه: 10 دقیقه

سرقت با عنوان حمل اثاثیه منزل/ شناسایی مرکز ترک اعتیاد غیرقانونی در مولوی

رییس پلیس پیشگیری پایتخت از کشف کارگاه تولیدی گاز هلیوم تقلبی، دستگیری سارقان و کشف مرکز ترک اعتیاد تقلبی خبر داد.
08 مرداد 1401
شناسه : 89023
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/89023
392+
بالا
رییس پلیس پیشگیری پایتخت از کشف کارگاه تولیدی گاز هلیوم تقلبی، دستگیری سارقان و کشف مرکز ترک اعتیاد تقلبی خبر داد.

حادثه 24 -  رییس پلیس پیشگیری پایتخت از کشف کارگاه تولیدی گاز هلیوم تقلبی، دستگیری سارقان و کشف مرکز ترک اعتیاد تقلبی خبر داد.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای با اشاره به اهم پرونده‌های پلیس پیشگیری در روزهای اخیر گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر تهیه و تولید گازهای تقلبی هلیوم با برندهای معتبر در محله یافت آباد، رسیدگی به موضوع و کشف این کارگاه را تیمی از ماموران کلانتری یافت آباد برعهده گرفته و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی‌های انتظامی، هویت و مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند افزود: تیمی از ماموران با اخذ مجوز قضایی به مخفیگاه متهمان که کارگاه بزرگی در محله یافت آباد بود، مراجعه کردند و در یک عملیات سه متهم را در محل دستگیر کردند. در بررسی از این محل بیش از ۲۵۰ کپسول کوچک آماده برای توزیع در بازار که به صورت کاملاً غیرقانونی و غیرمجاز و تقلبی پرشده بود، کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهمان ۳۰ الی ۴۰ ساله در تحقیقات اولیه پلیسی به جرم خود و تهیه و توزیع گازهای تقلبی هلیوم با برندهای معتبر در سطح شهر تهران اعتراف کردند که از این گاز برای پر کردن بادکنک و استفاده در جشن‌ها استفاده می‌شود.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به اشتعال‌زا و خطرناک بودن این گازها از شهروندان خواست آن را از مراکز معتبر خرید کنند.

همچنین به گفته موقوفه‌ای، متهمان به مرجع قضایی معرفی شدند.

شناسایی مرکز ترک اعتیاد غیرقانونی در جنوب تهران

رییس پلیس پیشگیری تهران در ادامه با اشاره به کشف مرکز ترک اعتیاد غیرقانونی اظهار کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر وجود مرکزی غیرقانونی با عنوان مرکز ترک اعتیاد در محله "مولوی" تیمی از ماموران کلانتری بررسی این موضوع را برعهده گرفتند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی افزود: ماموران در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی، محل مورد نظر را شناسایی کردند و پس از بررسی مرکز فوق که هیچ‌گونه علامت و مشخصه‌ای نداشته با اخذ مجوز قضایی به آنجا مراجعه و در یک عملیات چهار نفر از عاملان اصلی را دستگیر کردند. در بررسی به عمل آمده مشخص شد در این مرکز  ۷۰ نفر را به زور و اجبار جهت مداوا نگهداری می‌کنند. این افراد خود را ماموران پلیس معرفی می‌کردند. در ادامه محل با دستور قضائی پلمپ شد.

وی ادامه داد: متهمان ۴۰ تا ۵۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و نگهداری غیر قانونی نفراتی جهت مداوا و ترک اعتیاد بدون هرگونه مجوز قانونی معترف و همه بیماران و نفرات به یک مرکز قانونی ترک اعتیاد معرفی شدند.

موقوفه‌ای از شهروندان خواست در صورت نیاز به معرفی یکی از اعضای خانواده برای درمان و ترک اعتیاد، حتماً به مراکز معتبر و دارای مجوز مراجعه کرده تا صدمه و یا ضرر و خطر جانی برای آنها نداشته باشد.

همچنین به گفته وی متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

۱۶ فقره سابقه سرقت با عنوان حمل اثاثیه منزل

رییس پلیس پیشگیری پایتخت در ادامه از کشف ۱۶ فقره سرقت با عنوان حمل اثاثیه منزل خبر داد و گفت: یکی از شهروندان به کلانتری ۱۱۵ رازی مراجعه و شکایت خود را از فردی که با کامیون خود به عنوان حمل کننده اثاثیه منزل با فریب و خوراندن آب میوه مسموم اقدام به سرقت اثاثیه کرده بود، اعلام کرد. رسیدگی به این موضوع و دستگیری متهم در اختیار تیمی از ماموران مجرب کلانتری قرار گرفت و تحقیقات میدانی آغاز شد.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی، هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند افزود: تیمی از ماموران با اخذ مجوز قضایی به مخفیگاه متهم مراجعه کردند و وی را در حالی که مشغول تخلیه اسباب و اثاثیه سرقتی بود غافلگیر و دستگیر کردند. همچنین کلیه وسایل سرقتی کشف و به کلانتری انتقال داده شد.

رییس پلیس پیشگیری تهران گفت: در استعلام به عمل آمده متهم دارای ۱۶ فقره سابقه سرقت بود. این متهم ۳۵ ساله در تحقیقات اولیه پلیسی به جرم خود و سرقت اسباب و اثاثیه منزل با عنوان حمل کننده اثاثیه و سپس مسموم کردن مال باخته با آب میوه و همچنین دو فقره سرقت مشابه معترف شد که مال باختگان شناسایی و به کلانتری دعوت شدند.

وی از شهروندان خواست حتما از مراکز معتبر و دارای مجوز برای حمل اثاثیه، خودرو کرایه کنند.

موقوفه‌ای همچنین از ادامه تحقیقات برای کشف جرائم احتمالی متهم و شناسایی مال‌باختگان خبر داد.

سارقان منزل مسلح در شمال تهران به آخر خط رسیدند 

موقوفه‌ای با تشریح جزئیات این پرونده نیز گفت: روز گذشته تیم عملیات کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس درحال گشت‌زنی در این شهرک به یک دستگاه خودرو ۲۰۶ مشکی رنگ با راننده و دو سرنشین که در حال زاغ‌زنی منزلی بودند، مشکوک شد.

وی افزود: ماموران برای بررسی بیشتر به خودرو مراجعه کردند و متهمان با رویت خودرو پلیس با سرعت از محل متواری شدند و در جریان تعقیب و گریز و با تیراندازی خودرو متوقف شد و دو نفر از متهمان دستگیر شدند. یک نفر دیگر نیز متواری شد.

موقوفه‌ای تصریح کرد: در بررسی اولیه از خودرو متهمان دو قبضه سلاح کلت کمری و ۲۵ عدد فشنگ مربوطه و یک قبضه سلاح سرد و آلات و ادوات سرقت کشف شد. متهمان با سن ۳۰ و ۳۲ سال به جرم خود و حضور در محل فوق برای سرقت منزل با همدستی یکدیگر معترف شدند.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت از ادامه تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهمان و دستگیری متهم متواری شده خبر داد. همچنین به کفته وی متهمان به مرجع قضایی معرفی شدند.

۵۰ فقره سرقت در تهران کشف شد 

موقوفه‌ای با اشاره به کشف ۵۰ فقره سرقت در تهران گفت: در پی افزایش سرقت لوازم خودرو در محله مهرآباد جنوبی تیمی از ماموران کلانتری این محل، بررسی پرونده را بر عهده گرفتند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی هویت و مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند افزود: تیمی از ماموران با اخذ مجوز قضائی به مخفیگاه متهمان مراجعه کردند و در یک عملیات چهار نفر را در محل دستگیر و در بررسی از محل ۵۰ دستگاه انواع ضبط و باند خودرو، سه دستگاه آمپلی، چهار حلقه رینگ و لاستیک و پنج عدد جعبه ابزار خودرو کشف کردند. در ادامه متهمان به کلانتری انتقال داده شدند.

رییس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهمان ۴۰ تا ۴۸ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت محتویات خودرو در محله مهرآباد و غرب تهران معترف شدند. همچنین تعدادی از مال باختگان شناسایی شدند. کارشناسان ارزش اموال کشف شده را یک میلیارد ریال اعلام کردند.

به گفته وی، متهمان سابقه سرقت و گذراندن دوره حبس داشتند. همچنین تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهمان ادامه دارد. 

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر