زمان مطالعه: 5 دقیقه

سیستم دودزا مانع سرقت مسلحانه از طلافروشی شد

سارقان مسلح از غرب ایران راهی تهران شدند تا از یک طلافروشی سرقت کنند اما سیستم امنیتی دودزا مانع دستبردشان شد. آنها فرار کردند تا این بار به یک طلافروشی در قم دستبرد بزنند؛
06 مرداد 1401
شناسه : 88947
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/88947
350+
بالا
سارقان مسلح از غرب ایران راهی تهران شدند تا از یک طلافروشی سرقت کنند اما سیستم امنیتی دودزا مانع دستبردشان شد. آنها فرار کردند تا این بار به یک طلافروشی در قم دستبرد بزنند؛

حادثه 24 -  سارقان مسلح از غرب ایران راهی تهران شدند تا از یک طلافروشی سرقت کنند اما سیستم امنیتی دودزا مانع دستبردشان شد. آنها فرار کردند تا این بار به یک طلافروشی در قم دستبرد بزنند؛ غافل از اینکه پلیس در کمین آنهاست.

حدود ساعت 18:50بیست‌و‌پنجم تیرماه 2مرد و یک زن درحالی‌که ماسک به‌صورت داشتند به مقابل یک طلافروشی در محله باغ‌فیض تهران رفتند. مرد طلافروش تنها بود و آنها که وانمود می‌‌کردند مشتری هستند وارد مغازه شدند و به محض ورود یکی از مردان سلاح کلتش را از زیر پیراهنش بیرون کشید و به سمت طلافروش گرفت. همزمان زن جوانی که همراه دزدان بود، یک کوله‌پشتی روی پیشخوان گذاشت و با تهدید از صاحب مغازه خواست هرچه طلا داخل ویترین است، درون کوله‌پشتی او بریزد. مرد طلافروش در آن لحظه خونسردی خود را حفظ کرد و با زیرکی و بی‌آنکه سارقان مسلح متوجه شوند، دکمه‌ سیستم امنیتی طلافروشی را فشار داد.

همزمان صدای آژیر خطر به هوا بلند شد و دود غلیظی مغازه را پر کرد. سارقان با دیدن این صحنه به وحشت افتادند. یکی از آنها فریاد زد که «الان مغازه آتش می‌گیرد» و پس از آن با همدستانش، بی‌آنکه موفق به سرقت شوند، از مغازه خارج شدند و سوار بر سمندی که مقابل مغازه پارک بود و مرد جوانی پشت فرمان آن نشسته بود، فرار کردند. دقایقی بعد وقتی ماجرای سرقت به پلیس گزارش شد، تیمی از کارآگاهان آگاهی تهران راهی محل حادثه شدند و با بررسی دوربین‌های مداربسته معلوم شد پلاکی که روی خودروی سمند نصب بود، سرقتی است‌. سارقان مسلح تلاش کرده بودند که هیچ سرنخی از خودشان به‌جا نگذارند.

ردزنی دزدان در غرب کشور

هرچند سارقان مسلح بی‌آنکه سرقتی مرتکب شوند گریخته بودند اما کارآگاهان آگاهی تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی آنها آغاز کردند. چرا که احتمال داشت آنها به‌زودی نقشه سرقت دیگری را عملی کنند. بررسی‌های تیم تحقیق چند روز بعد نتیجه داد و آنها موفق شدند سارقان مسلح را شناسایی کنند. تحقیقات نشان می‌داد که آنها بعد از ناکامی در سرقت با همان سمندی که در اختیار داشتند به یکی از شهرهای غربی کشور گریخته و در آنجا مخفی شده‌اند.

دومین نقشه

ماموران اعضای این باند را کاملا زیرنظر داشتند. تحقیقات نشان می‌داد که آنها بعد از فرار به غرب کشور در خانه یکی از دوستانشان مخفی شده‌اند و در حال برنامه‌ریزی برای سرقتی دیگر هستند. سارقان مسلح بی‌اطلاع از اینکه پلیس آنها را زیرنظر دارد، منتظر ماندند تا چند روزی از سرقت ناکامشان در تهران بگذرد و پس از آن سوار سمندشان شدند و این بار مسیر قم را در پیش گرفتند. آنها که پایتخت را برای خود خطرناک می‌دیدند، نقشه کشیده بودند که به یک طلافروشی دستبرد بزنند و گروهی که برای این سرقت تشکیل شده بود، متشکل از 4مرد جوان بود. سارقان مسلح وقتی به قم رسیدند راهی یکی از مکان‌های عمومی شدند تا در آنجا استراحت کنند. قرار بود عصر همان روز نقشه‌ای که داشتند عملی شود اما خبر نداشتند که همزمان با ورود آنها به قم، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی تهران نیز راهی این شهر شده‌اند تا آنها را سر بزنگاه دستگیر کنند. به این ترتیب وقتی دزدان همچنان در حال استراحت بودند، تحت محاصره پلیس قرار گرفتند و در یک عملیات ضربتی هر 4 نفر آنها دستگیر شدند.

به‌گفته سرهنگ علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران با کشف یک قبضه کلت کمری از متهمان، آنها به اداره یکم پلیس آگاهی تهران منتقل شدند. تحقیقات تکمیلی برای کشف سایر جرایم احتمالی آنها ادامه دارد.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر