زمان مطالعه: 3 دقیقه

خداحافظی تلخ دختر 6 ماهه با پدرش

وقتی پزشکان مرگ مغزی مردجوان را اعلام کردند و خانواده او به اهدای عضو رضایت دادند تنها فرزندش شش ماهه شده بود.
01 مرداد 1401
شناسه : 88743
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/88743
421+
بالا
وقتی پزشکان مرگ مغزی مردجوان را اعلام کردند و خانواده او به اهدای عضو رضایت دادند تنها فرزندش شش ماهه شده بود.

حادثه 24 -  وقتی پزشکان مرگ مغزی مردجوان را اعلام کردند و خانواده او به اهدای عضو رضایت دادند تنها فرزندش شش ماهه شده بود.

به گزارش حادثه 24 آخرین روزهای تیرماه امسال بود که  امید دروکی 33 ساله دختر شش ماهه اش را در آغوش گرفت و برای آخرین بار بوسید. او باید برای انجام کاری از بومهن به شهرشان سبزوار رفت اما هیچ وقت فکرش را نمی کرد که حادثه ای تلخ در انتظارش است و این آخرین دیدار او با خانواده اش خواهد بود.

چند روزی از سفر امید به سبزوار که گذشت کارش را انجام داد و دوباره سوار موتورسیکلتش شد تا به تهران بازگردد اما در جاده سمنان بود که ناگهان دچار سانحه رانندگی شد و سر از بیمارستان درآورد.

چند روز چش انتظاری

از پنج شنبه 20 مردادماه تا روز شنبه خانواده امید هیچ خبری از او نداشتند و دلشان مثل سیر و سرکه می جوشید. خواهر امید می گوید: از سبزوار به سمت بومهن که حرکت کرد از برادرم خبر داشتیم اما تقریبا از ظهر پنج شنبه دیگر خبری از او نداشتیم. هرچه با تلفن همراهش تماس گرفتیم خاموش بود.

او ادامه می دهد: تا روز شنبه به هرکجا که فکرش را می کردیم تماس گرفتیم و کمک خواستیم شاید ردی از برادرم پیدا کنیم اما هیچ فایده ای نداشت تا اینکه روز شنبه با دایی ام تماس گرفتند و گفتند امید در بیمارستان کوثر سمنان بستری شده است.

وقتی پزشکان قطع امید کردند

سرانجام خانواده امید درجریان حادثه هولناکی که برای مردجوان رخ داده بود قرار گرفتند و راهی سمنان شدند.

خواهر امید می گوید: ابتدا به ما گفتند حالش خوب است و فقط دچار شکستگی در ناحیه دست وپا شده است. با این فکر راهی بیمارستان کوثر سمنان شدیم. وقتی وارد بیمارستان شدیم و پزشک متخصص را دیدیم تازه فهمیدیم که ماجرا از چه قرار است و برادرم دچار مرگ مغزی شده.

وی ادامه می دهد: از نظر پزشکان دیگر هیچ امیدی به بازگشت برادرم به زندگی نبود و همان موقع درخواست کردند تا اعضای بدن برادرم را به بیماران نیازمند اهدا کنیم.

اهدای عضو خواسته برادرم بود

خواهر امید می گوید: بردارم تازه پدر شده بود، دخترش شش ماه بیشتر نداشت که این اتفاق افتاد. امید در میان همه فامیل به مهربانی و بخشندگی معروف بود. برای هرکس هرکاری از دستش برمی آمد انجام می داد. حتی مدتی قبل بود که وقتی وارد خانه شد درحالی که می خندید گفت امروز کارت اهدای عضو گرفته ام. ا گر یک روز مرگ مغزی شدم اعضای بدنم را به بیماران نیازمند اهدا کنید. آن روز اصلا به حرف هایش توجه نکردم، یعنی فکرش را نمی کردم یک روز باید این تصمیم سخت را بگیریم.

وی ادامه داد: پدر وقتی درجریان ماجرای اهدای عضو قرار گرفت گفت وقتی امید راضی به این کار است و چند خانواده دیگر عزیزشان را می توانند دوبار در آغوش بگیرند چرا این کار را انجام ندهیم.

زندگی دوباره هدیه امید به چهار بیمار

دکتر ساناز دهقانی رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا دراین باره گفت:با رضایت اولیا دم ، بیمار مرگ مغزی از سمنان به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.

وی افزود» با تلاش پزشکان متخصص قلب، کلیه ها و کبد بیمار مغزی به بیماران نیازمند اهدا شد.

آخرین اخبار مثبت و رویدادهای شیرین را در صفحه حادثه پلاس حادثه 24 بخوانید.

 

ارسال نظر