زمان مطالعه: 4 دقیقه

سرقت از عابران با بی‌سیم و شوکر توسط ماموران قلابی

اعضای باند سرقت که به روشی عجیب و در پوشش مامور پلیس از عابران سرقت می‌کردند، در جلسه محاکمه منکر جرایم خود شدند. سه شاکی که در دادگاه حضور داشتند، متهمان را شناسایی کرده و خواستار مجازات آنها شدند. رسیدگی به این پرونده از شهریور سال گذشته و با گزارش سرقت‌های مشابه از عابران در پوشش مامور مبارزه با موادمخدر آغاز شد.
29 تیر 1401
شناسه : 88658
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/88658
260+
بالا
اعضای باند سرقت که به روشی عجیب و در پوشش مامور پلیس از عابران سرقت می‌کردند، در جلسه محاکمه منکر جرایم خود شدند. سه شاکی که در دادگاه حضور داشتند، متهمان را شناسایی کرده و خواستار مجازات آنها شدند. رسیدگی به این پرونده از شهریور سال گذشته و با گزارش سرقت‌های مشابه از عابران در پوشش مامور مبارزه با موادمخدر آغاز شد.

حادثه 24 -  اعضای باند سرقت که به روشی عجیب و در پوشش مامور پلیس از عابران سرقت می‌کردند، در جلسه محاکمه منکر جرایم خود شدند. سه شاکی که در دادگاه حضور داشتند، متهمان را شناسایی کرده و خواستار مجازات آنها شدند. رسیدگی به این پرونده از شهریور سال گذشته و با گزارش سرقت‌های مشابه از عابران در پوشش مامور مبارزه با موادمخدر آغاز شد.

بررسی پرونده‌ها نشان داد دزدان با در دست داشتن بی‌سیم و شوکر، طعمه‌ها را فریب داده و به بهانه بازرسی و با شگردهای عجیب، کارت بانکی آنها را خالی می‌کردند.در ادامه سه عضو این باند شناسایی و در استان البرز دستگیر شدند. در حالی که متهمان منکر سرقت بودند از سوی شاکیان شناسایی شده و پرونده‌شان با تکمیل تحقیقات برای محاکمه به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.در ابتدای این جلسه سه نفر از شکات که در دادگاه حضور داشتند به طرح شکایت خود پرداختند.

یکی از آنها که کارمند شرکت نفت است به قضات گفت: مهر سال گذشته برای خرید از خانه بیرون آمدم که سه نفر در حالی که بی‌سیم و شوکر داشتند با خودروی سمند، سد راهم شده و خود را مامور مبارزه با موادمخدر معرفی کردند. آنها خواستند هرچه در جیبم دارم به آنها بدهم. کیف کارت‌های بانکی‌ام را دادم که کارت شناسایی خواستند. وقتی فهمیدند کارت ملی همراه ندارم، رمز کارت را از من گرفتند تا احراز هویت کنند. بعد از چند دقیقه هم کارت‌هایم را دادند و با عذرخواهی محل را ترک کردند. کمتر از ۱۰دقیقه بعد با دریافت پیامک متوجه برداشت ۹.۵میلیون تومان از حسابم شدم. داخل کیف کارت‌هایم را نگاه کرده و متوجه کش‌روی حرفه‌ای آنها شدم.دومین شاکی که تبعه افغان بود نیز در شکایتش گفت: من سرایدار خانه‌ای در نیاوران هستم. ۲۷شهریور سال قبل در حال رفتن به خانه بودم که سه مامور سد راهم شده و خواستند جیبم را خالی کنم. کارت بانکی، یک میلیون تومان و تلفن همراهم را به آنها دادم که برای احراز هویت، رمز کارتم را خواستند. بعد هم وسایلم را دادند و رفتند.
چند دقیقه بعد متوجه شدم طی سه مرحله ۱۵میلیون تومان از حسابم برداشت شده است. کارت بانکی‌ام را بررسی کرده و متوجه شدم ماموران قلابی کارت دیگری را به من داده‌اند و متوجه موضوع نشده‌ام.آخرین شاکی هم پسر نوجوانی بود که به قضات گفت: متهمان در پوشش مامور، گوشی تلفن همراهم را گرفتند تا بررسی کنند اما در یک لحظه از محل گریختند و گوشی را با خود بردند.رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به متهمان از آنها خواست از خود در برابر اتهام سرقت مسلحانه در پوشش مامور پلیس و استفاده از لباس پلیس دفاع کنند که منکر سرقت‌ها شدند و گفتند؛ شاکیان به اشتباه آنها را شناسایی کردند. نخستین متهم در دفاعیاتش گفت: من پیش از این سابقه سرقت در پوشش مامور پلیس را داشتم و به همین خاطر مرا دستگیر کردند. زمان سرقت‌ها در محمودآباد مازندران در حال ساختمان سازی بودم.

اگر شاکیان اثبات کنند در زمان سرقت من در محل‌های سرقت بودم یا پولی به حسابم واریز شده، اتهامم را قبول می‌کنم.متهم دیگر که همراه پسرش دستگیر شده بود، گفت: من و پسرم از البرز خارج نشدیم و نمی‌دانم چرا ما را دستگیر کردند. من کبوترفروشی می‌کردم و هیچ‌وقت سمت خلاف نرفتم.آخرین متهم هم در دفاع از خود گفت: من سرباز بودم و یک هفته بعد از دستگیری، قرار بود ازدواج کنم که بی‌گناه دستگیر شده و زندگی‌ام به‌هم ریخته است. پس از دفاعیات متهمان، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر